2017-04-21, 07:59
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Eventet är över när det gäller dubbel XP men jag får fortfarande bara 2km ägg, hade nollat äggen och spann 9 ägg nu efter midnatt och samtliga var 2km, vad fan?? bugg?

Verkar det inte konstigt att du nollade äggen och sen fyllde på med ägg efter att eventet var över?
Det normala vore ju att fylla på med event-ägg precis innan eventet tog slut...?
Citera
2017-04-21, 08:21
Medlem
Mnomads avatar
Fick just en Pineco i ett 10km-ägg som jag plockade strax efter eventets slut. Eventet verkade för övrigt hålla på till ungefär 02.45.
Citera
2017-04-21, 08:51
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Verkar det inte konstigt att du nollade äggen och sen fyllde på med ägg efter att eventet var över?
Det normala vore ju att fylla på med event-ägg precis innan eventet tog slut...?
Han nollade äggen efter att eventet tagit slut som jag förstår det. Och sedan har det tidigare spekulerats i att om du nollar dina ägg och snurrar till dig 9 nya så är det dels större spridning på vilka ägg det blir samt att chansen till 10km äggen ökar.
Citera
2017-04-21, 09:15
Medlem
TheMouses avatar
Vad fan är det med de här jävla evolve items? Jag har en jävla massa dragon claw eller va fan de heter. Får ju inget annat, har testat olika stop men får denna skit varenda gång.
Börjar tro det är en bug i spelet som gör jag inte kan få annat....
Citera
2017-04-21, 09:24
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad
Fick just en Pineco i ett 10km-ägg som jag plockade strax efter eventets slut. Eventet verkade för övrigt hålla på till ungefär 02.45.
Usch! Då hoppas jag verkligen mitt sista 10km event-ägg innehåller något bra för sen blir det la konstant besvikelse framöver då.
Citera
2017-04-21, 10:29
Medlem
Nu är det över, surt att inte veta att det höll på så mycket längre än till 22, hade gärna kläckt en omgång ägg till. Hinner aldrig att spela så mkt som jag vill dessa event och en miss var att jag inte hunnit kläcka särskilt mkt ägg. Men är nöjd med mina evolve race med luckyägg och eventet slutade på drygt 1,7 miljoner XP så drog igenom lvl 35 på en vecka och är en liten bit in i lvl 36. Lär ju dröja till nästa lvl-1 650 000 XP kvar till 37... och då är man bara halvvägs till 40 i mitten av lvl 37. Lägger nog ner ambitionen på att komma högre. Nu får det gå långsamt. Nöjdast med att alla item- evolves är klara, min Meganium och att vara nära evolv på totodile, men sorgebarnet Cydaquil lär dröja, bara 60 candy där. Sedan alla för mig nya i gen 2, Houndoom, Magcargo, Forretress, Shuckle men nog mest nöjd med min nya 96% Dragonite Dragontail/Outrage och ja, jag får sällan dratinis här normalt sätt. Har några halvtaskiga viltfångade Dragonites sedan tidigare och en evolvad med hög IV men mediokert moveset. Det är verkligen lustigt när man läser här hur olika det är vad folk fångar och kläcker beroende på var man bor.
Senast redigerad av Vimp73 2017-04-21 kl. 10:41.
Citera
2017-04-21, 11:07
Medlem
Dunder Dragan 96 blev inte maxad då candyn tog slut men CP 3157 känns ju rätt bra. Mitt absolut starkaste monster
Citera
2017-04-21, 11:21
Medlem
Efter eventet saknar jag nu utöver regionsspecifika endast:

Typhlosion
Feraligatr
Ampharos
Sunflora
Magcargo
Unkonown

Hur gick det för er?
Citera
2017-04-21, 11:21
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimp73
Nu är det över, surt att inte veta att det höll på så mycket längre än till 22, hade gärna kläckt en omgång ägg till. Hinner aldrig att spela så mkt som jag vill dessa event och en miss var att jag inte hunnit kläcka särskilt mkt ägg. Men är nöjd med mina evolve race med luckyägg och eventet slutade på drygt 1,7 miljoner XP så drog igenom lvl 35 på en vecka och är en liten bit in i lvl 36. Lär ju dröja till nästa lvl-1 650 000 XP kvar till 37... och då är man bara halvvägs till 40 i mitten av lvl 37. Lägger nog ner ambitionen på att komma högre. Nu får det gå långsamt. Nöjdast med att alla item- evolves är klara, min Meganium och att vara nära evolv på totodile, men sorgebarnet Cydaquil lär dröja, bara 60 candy där. Sedan alla för mig nya i gen 2, Houndoom, Magcargo, Forretress, Shuckle men nog mest nöjd med min nya 96% Dragonite Dragontail/Outrage och ja, jag får sällan dratinis här normalt sätt. Har några halvtaskiga viltfångade Dragonites sedan tidigare och en evolvad med hög IV men mediokert moveset. Det är verkligen lustigt när man läser här hur olika det är vad folk fångar och kläcker beroende på var man bor.

casual spel suger, events gör det enda roligt att spela tycker jag, sen blir det så enformigt och segt tycker jag, dom borde köra mini events lite oftare tycker jag så det blir lite variation i spelet och inte bara fånga pidgey och ratata till 95% av det man ser ut, och kläcka ägg är alltid en besvikelse tycker jag.
Citera
2017-04-21, 11:37
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AckemanGBG
Efter eventet saknar jag nu utöver regionsspecifika endast:

Typhlosion
Feraligatr
Ampharos
Sunflora
Magcargo
Unkonown

Hur gick det för er?
Saknar - Antal insamlade candies

Meganium (118 candies)
Croconaw och Feraligatr (55 candies)
Flaaffy och Ampharos (43 candies)
Unown
Houndoom (18 candies)
Hitmontop
Miltank
Pupitar och Tyranitar (108 candies)
Citera
2017-04-21, 11:42
Medlem
janssonkarls avatar
Saknar

Meganium (Kan evolva)
Typhlosion (Kan evolva)
Croconaw (Kan evolva)
Feraligator (Kan evolva)
Flaaffy (Kan evolva)
Sunflora (Saknar item)
Giragif
Steelix (Saknar item)
Porygon 2 (Saknar item)
Hitmontop
Pupitar (110 Candy)
Tyranitar (110 Candy)

Känns dock som gen 2 gick 3 månader snabbare än gen 1

MVH JK
Citera
2017-04-21, 12:23
Medlem
SMD FBs avatar
Jag har inte lyckats evolva eevee till varken umbreon eller espeon utan fusket tamao/sakura. Provat säkert 50 gånger.

Hur många johto region pokemon kan man få i europa? Finns det mer än 89st?

Sista frågan är det någon mer än jag som spenderade coins på lucky eggs så att det räcker till lvl 40?

Går unown att fånga i europa? Aldrig sett den.
Senast redigerad av SMD FB 2017-04-21 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in