2017-04-20, 20:42
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
22:00, enligt dom själva då
Japp men eventet började ju 21:00 i Torsdags, så man kan nog inte vara säker.

Eller har USA ändrat till sommartid mitt under eventet?
Citera
2017-04-20, 20:46
Medlem
Nu är eventet över för min del. Tror jag måste ha ökat med ungefär 3 miljoner XP och då var jag ändå väldigt upptagen över påsken

Hoppas på ett stardust event nästa gång, för nu när man levlat upp "onormalt" snabbt har man inte riktigt råd med alla power ups man skulle vilja göra..

Citat:
Ursprungligen postat av Gooodfella
Jag börjar närma mig en evolve till tyranitar då jag har 112 candy. Min bästa larvitar har en IV på 84,4. Bör jag satsa på den eller ska jag ha is i magen och invänta en bättre?
Jag satte ett mål på att ha minst 200 candy innan jag evolvade. Kände att jag inte hade så stor nytta av en Tyranitar som ligger på typ 2000 cp när mina övriga gym pokes ligger på runt 3000CP.
Citera
2017-04-20, 20:46
Medlem
Level 32

Jogger 832 km
Collector 10848
Breeder 324
Backpacker 11560
Johto 62
Citera
2017-04-20, 20:52
Medlem
Etrades avatar
Jag är i alla fall klar med detta eventet nu.
Lyckades kläcka 10km-ägget och fick en 95% IV Chansey . Det viktigaste var dock alla candies för så fort min Blissey slås ut från gymmet så kommer jag ha till 2-3 power ups. Då kommer han äntligen nå över CP3000!

Lucky egg-racet är klart och alla möjliga evolves är gjorda. En bra bit över 200.000 XP på att bara evolva under ca 45 minuter.

Nu i dagarna blir det enda intressanta att se vad som döljer sig i mitt återstående 5km- och 10km-ägg.
Sjukt trist att börja hatcha Paras och Krabby i ägg nu igen haha. Fast har vi tur så sker någon form av förändring med äggen nu efter eventet.
Citera
2017-04-20, 21:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag är i alla fall klar med detta eventet nu.
Lyckades kläcka 10km-ägget och fick en 95% IV Chansey . Det viktigaste var dock alla candies för så fort min Blissey slås ut från gymmet så kommer jag ha till 2-3 power ups. Då kommer han äntligen nå över CP3000!

Lucky egg-racet är klart och alla möjliga evolves är gjorda. En bra bit över 200.000 XP på att bara evolva under ca 45 minuter.

Nu i dagarna blir det enda intressanta att se vad som döljer sig i mitt återstående 5km- och 10km-ägg.
Sjukt trist att börja hatcha Paras och Krabby i ägg nu igen haha. Fast har vi tur så sker någon form av förändring med äggen nu efter eventet.
Starters måste bli kvar i äggen efter eventet annars är jag fan körd.......
Citera
2017-04-20, 21:23
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Starters måste bli kvar i äggen efter eventet annars är jag fan körd.......
Det är jag nästan helt övertygad om att dom kommer vara, kanske flyttade till 2km men kvar bör dom vara.

Min Typhlotion fick för övrigt Shadow Claw - Solar Beam jaja jag blev inte allt för besviken ändå, jag hade inte investerat i stardust även om den fick dubbel fire-attacker.
Citera
2017-04-20, 23:09
Medlem
Glorkass avatar
Hmmm! Nu är klockan över 23 och jag får fortfarande dubbel XP! Ingen tvekan om saken. Skumt?
Får man fortfarande ut event-ägg också?

Avslutade eventet - innan kl 21 alltså - med en rejäl 11 km lång promenad runt hela Kungsholmen, evolvandes och kläckandes för glatta livet med lucky eggs igång. Hittade 2 vilda dratini och 2 totodiler så det blev en ok skörd också.

Är ändå lite besviken på kläckningarma totalt sett, det var fan inte lätt att få nåt annat än tvåor!

Och i alla tvåor jag kläckte - minst 30-40 st? - fick jag totalt EN som jag behövde: en togepi.
Fick en enda femma: en cyndaquil, bra där, den behövde jag.
Fick totalt en enda tia. Och den kom nu ikväll, innehåll okänt.
Senast redigerad av Glorkas 2017-04-20 kl. 23:21.
Citera
2017-04-20, 23:10
Medlem
NirvanAs avatar
Vilken inflation i level40 spelare vi fått i Sverige efter detta event, har sett 7-8st som flashat level 40 printscreen
Citera
2017-04-21, 01:16
Medlem
Själv är jag lite ambivalent inställd till att påskeventet nu är över. På ett sätt är det tråkigt, på ett annat jävligt skönt. Det sista jag lyckades göra var att 21:57 spinna mig till två nya 10km-ägg. Dessa lär jag, tillsammans med fem tvåor, kläcka under morgondagen. Angående gen2-starters vara eller icke vara nu i fortsättningen hade det känts väldigt märkligt ifall de skulle plockas bort helt från ägg. Niantic slutar visserligen aldrig att förvåna, men jag räknar ändå kallt med att Totodile, Chikorita och Cyndaquil från och med nu befinner sig i nya 2- eller 5km-ägg.
Citera
2017-04-21, 02:45
Medlem
NirvanAs avatar
Eventet är över när det gäller dubbel XP men jag får fortfarande bara 2km ägg, hade nollat äggen och spann 9 ägg nu efter midnatt och samtliga var 2km, vad fan?? bugg?
Citera
2017-04-21, 04:10
Medlem
NirvanAs avatar
Oj oj, ny korrigering serverside från niantics sida... IVs, Moveset, längd&vikt, (CP?) är numer annorlunda för olika spelare, det verkar gälla <30lvl spelare som alla kommer ha olika av ovanstående stats... detta är bra för trackers använder ofta låglevel bots för att scanna pokemons och då kommer inte IV stämma.

https://www.reddit.com/r/TheSilphRoa...nt_on_trainer/
Senast redigerad av NirvanA 2017-04-21 kl. 04:23.
Citera
2017-04-21, 06:41
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Eventet är över när det gäller dubbel XP men jag får fortfarande bara 2km ägg, hade nollat äggen och spann 9 ägg nu efter midnatt och samtliga var 2km, vad fan?? bugg?
Oj det känns ju lite skumt. Bara inte Niantic ökar drop-raten för 2km för mycket nu efter eventet, enbart för att mjölka oss på stålar.

Ser verkligen fram emot nya egg-charten som lär komma ut i dagarna, såhär efter ett event har man ju inte en aning om vad som finns i vilka ägg.
För t.ex Lapras, Aerodactyl och Miltank bör ju flyttas tillbaka till 10km-äggen.
Vad händer med t.ex Mantine, Pineco, Paras och Goldeen? Pokemons som inte gått att hatcha under eventet. Hoppas dom är borta för evigt hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in