Citat:
Ursprungligen postat av
Loveaffair
26!? Hur har du färdats menar du?
Yes! Har idag 16/8 gått 23 mil. Enbart till fots. Dock är det egentligen inte ett intresse för pokemon i sig som har gjort det, utan snarare att jag fått en ny rolig anledning till att röra på mig. När man spelar är det som om man knappt märker att man rör sig långa sträckor medan det i vanliga fall brukar vara dötrist att gå i fem minuter.
Sen tror jag det ligger lite i människans natur att tycka det är kul att sammla och tävla med sig sig själv. RrrrrFör mig handlar det om att fylla mitt pokedex och få så många guldmedaljer som möjligt. Idag fick jag äntligen ihop 400 godisar, aka 100 fångade magickarps, för att kunna evolva till en gyrados. Kändes riktigt grymt efter all promenader ner till och utmed vattnet!
Det var för några dagar sen, nu är det 306km/30.6 mil... uppskattningsvis 75% genom bilåkande.. 30.6 mil är nog mycket mer än de flesta vid samma level
Andra kuriosa siffror:
23 level
110 registrerat i pokedex (rätt nöjd med denna, har ej varit i några storstäder, samt blivit tvungen att evolva fram de flesta etc)
959 fångade pokemon (denna siffra är förmodligen väldigt låg jämfört med andra i samma level, skiter totalt i weedles, rattatas, pidgeys vid undantaget för några XP-race med lucky eggs)
918 besökta pokestops (denna siffra verkar låg om man jämför med många)
82 hatched eggs (denna är nog rejält låg jämfört med många, har inte köpt någon incubator utan endast använt den man alltid får samt de man får gratis vid vissa levlar)
Fick för övrigt mitt sjätte 10km ägg igår, 2st på några dagar, låt oss hoppas på bättre nu, men blivit så besviken senaste gångerna att jag inte vågar ha några förhoppningar..
10km ägg so far = eevee, magmar, chansey, omanyte, jynx = SKIT.
Är det bara jag som får galet mycket evvees, har te.x 220 eevvee godis som bara ligger och skräper och orkar inte ens evolva 650+cp evvees trots att det blir finfina vaporeons/flareons, har redan 5-6st sådana i hög cp orkar ej ha några fler... poänglöst.