2016-08-16, 14:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
26!? Hur har du färdats menar du?

Yes! Har idag 16/8 gått 23 mil. Enbart till fots. Dock är det egentligen inte ett intresse för pokemon i sig som har gjort det, utan snarare att jag fått en ny rolig anledning till att röra på mig. När man spelar är det som om man knappt märker att man rör sig långa sträckor medan det i vanliga fall brukar vara dötrist att gå i fem minuter.

Sen tror jag det ligger lite i människans natur att tycka det är kul att sammla och tävla med sig sig själv. RrrrrFör mig handlar det om att fylla mitt pokedex och få så många guldmedaljer som möjligt. Idag fick jag äntligen ihop 400 godisar, aka 100 fångade magickarps, för att kunna evolva till en gyrados. Kändes riktigt grymt efter all promenader ner till och utmed vattnet!
Det var för några dagar sen, nu är det 306km/30.6 mil... uppskattningsvis 75% genom bilåkande.. 30.6 mil är nog mycket mer än de flesta vid samma level

Andra kuriosa siffror:

23 level
110 registrerat i pokedex (rätt nöjd med denna, har ej varit i några storstäder, samt blivit tvungen att evolva fram de flesta etc)
959 fångade pokemon (denna siffra är förmodligen väldigt låg jämfört med andra i samma level, skiter totalt i weedles, rattatas, pidgeys vid undantaget för några XP-race med lucky eggs)
918 besökta pokestops (denna siffra verkar låg om man jämför med många)
82 hatched eggs (denna är nog rejält låg jämfört med många, har inte köpt någon incubator utan endast använt den man alltid får samt de man får gratis vid vissa levlar)

Fick för övrigt mitt sjätte 10km ägg igår, 2st på några dagar, låt oss hoppas på bättre nu, men blivit så besviken senaste gångerna att jag inte vågar ha några förhoppningar..

10km ägg so far = eevee, magmar, chansey, omanyte, jynx = SKIT.

Är det bara jag som får galet mycket evvees, har te.x 220 eevvee godis som bara ligger och skräper och orkar inte ens evolva 650+cp evvees trots att det blir finfina vaporeons/flareons, har redan 5-6st sådana i hög cp orkar ej ha några fler... poänglöst.
Senast redigerad av NirvanA 2016-08-16 kl. 15:03.
Citera
2016-08-16, 15:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Läge o utvecja eeveen - lite sugen på jolteon eftersom det är så mycket vattenpokes på alla gym men den är ju ohyggligt impopulär och allmänt dåligt verkar det som..

Vad säger ni pokemonchamps?
Gillade Jolteon bäst i ursprungliga pokemonspelet men den är så pass mycket sämre än de andra två, väldigt mycket lägre HP jämfört med vaporeon, räcker med att nån lite bättre pokemon drar en special attack så faintar den direkt.
Citera
2016-08-16, 15:09
Medlem
Fishdickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det var för några dagar sen, nu är det 306km/30.6 mil... uppskattningsvis 75% genom bilåkande.. 30.6 mil är nog mycket mer än de flesta vid samma level

Andra kuriosa siffror:

23 level
110 registrerat i pokedex (rätt nöjd med denna, har ej varit i några storstäder, samt blivit tvungen att evolva fram de flesta etc)
959 fångade pokemon (denna siffra är förmodligen väldigt låg jämfört med andra i samma level, skiter totalt i weedles, rattatas, pidgeys vid undantaget för några XP-race med lucky eggs)
918 besökta pokestops (denna siffra verkar låg om man jämför med många)
82 hatched eggs (denna är nog rejält låg jämfört med många, har inte köpt någon incubator utan endast använt den man alltid får samt de man får gratis vid vissa levlar)

Fick för övrigt mitt sjätte 10km ägg igår, 2st på några dagar, låt oss hoppas på bättre nu, men blivit så besviken senaste gångerna att jag inte vågar ha några förhoppningar..

10km ägg so far = eevee, magmar, chansey, omanyte, jynx = SKIT.

Är det bara jag som får galet mycket evvees, har te.x 220 eevvee godis som bara ligger och skräper och orkar inte ens evolva 650+cp evvees trots att det blir finfina vaporeons/flareons, har redan 5-6st sådana i hög cp orkar ej ha några fler... poänglöst.

Ägg funkar inte som dom ska, klaga inte när får pokemons du inte vill ha. Var glad istället att du fått en del rares istället. Ang Eevee...verkligen inte poänglöst.. Har du rätt movesets och 100% IV?
Citera
2016-08-16, 15:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishdicks
Ägg funkar inte som dom ska, klaga inte när får pokemons du inte vill ha. Var glad istället att du fått en del rares istället. Ang Eevee...verkligen inte poänglöst.. Har du rätt movesets och 100% IV?
Så ambitiös är jag inte att jag har orken att studera IV som eventuellt kan ge en extra 10%...har aldrig vart med om att det bara är 10% skillnad vid gymfights, oftast blir det utklassning (ger mig inte på högsta level gym dock)
Citera
2016-08-16, 15:21
Medlem
Fishdickss avatar
Citat:
Så ambitiös är jag inte att jag har orken att studera IV som eventuellt kan ge en extra 10%...har aldrig vart med om att det bara är 10% skillnad vid gymfights, oftast blir det utklassning (ger mig inte på högsta level gym dock)

Läs på om IV, det spelar in väldigt mycket i hela spelet. Hög IV är bättre och påverkar så mycket mer än hög CP, hands down.
Citera
2016-08-16, 15:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishdicks
Läs på om IV, det spelar in väldigt mycket i hela spelet. Hög IV är bättre och påverkar så mycket mer än hög CP, hands down.
Men exakt vad ska du med 100% IV till? Räcker inte 88? (Exempel)
Spelet handlar väl om att "catch them all" (registrera alla som går i pokedex) samt lite extra i form av fight vid gym (vad ska man då med 100% IV om du ändå vinner med dom du har i hög CP?)
Citera
2016-08-16, 15:46
Medlem
TheLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Stort tack! Kan själv tipsa om bisarrt mycket vattenpokemons (främst Psyduck, poliwhirl, goldeen, magicarp) längs med Kungsholms strand (sidan mot Vasastan). Spawnar 4 pokemon på samma gång emellanåt.

Är på jakt av ffa squirtles, någon som vet bästa stället i Stockholm?

Har kartlagt nästan 10000 spawns nu i Stockholm och fortfarande inte hittat ett nest för Squirtles. De har samma spawnmönster som många andra vanliga/lite ovanliga Pokémons så som Eevee och Jigglypuff, de spawnar lite överallt. Har hittat mycket när jag promenerar mellan kungsan-riksdagshuset-gamla stan och tillbaka. Annars förekommer de frekvent längs med vatten och även runt humlan hela vägen upp till tekniska.

Har inte kunnat urskilja något mönster från min heatmap.

För övrigt skall tilläggas att det finns en till Scyther spawn inne på Skansen, så det betyder inte så mycket. Och för de som inte vet om det spawnar Charmander i nedre Kungsan (mot vattnet) frekvent runt Thé-huset, en i nordöstra hörnet av huset i gräset vid sidan om och en precis nere vid sydöstra hörnet av kungsan. De spawnar även friskt i gamla stan och på Blasieholmen.
Citera
2016-08-16, 15:47
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Men exakt vad ska du med 100% IV till? Räcker inte 88? (Exempel)
Spelet handlar väl om att "catch them all" (registrera alla som går i pokedex) samt lite extra i form av fight vid gym (vad ska man då med 100% IV om du ändå vinner med dom du har i hög CP?)

Det är ju det fina, var och en spelare väljer själv vad spelet går ut på. Skaffa alla pokémons? Bara skaffa de med bäst IV? Bara strida i gym?

Alla spelar på sitt sätt.
Citera
2016-08-16, 16:50
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Cykla eller gå är såklart okej. Håller man sig under 20 km/h så räknas det när man vill kläcka ägg.
Åker man en långsam buss, spårvagn eller liknande funkar det ibland med. Är man i centrum där hållplatserna är tätt så ha igång spelet.
Hamnar du i en bilkö så ha igång spelet med så får du snabbare kläckta ägg =)
Citera
2016-08-16, 16:59
Medlem
girigfans avatar
Man får ju en cykel på pokemonspelen så klart att det inte är fusk
Citera
2016-08-16, 17:17
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Räknaren är väldigt random, förutom energimässigt tjänar man lite tidsmässigt att åka med bil, den känslan får jag iaf utan att ha för statistik på det.

Erfaren pokemon-go-spelare med bil här, det bästa är nästan när GPSen hakar upp sig och den måste uppdatera sig då kan man få 5-600 meter med äggen i ett smack, även när man tycker den inte räknat nåt kan man stänga ner/på appen en snabbis och då kan man ha fått en del tillgodoräknat.

Ibland kan man åka länge i låg fart och den räknar inget...är random det där.

Hur många ägg har du kläckt och hur många km har du reggat?

Jag har 450km loggade i pokemon go, och skulle appen regga det över 12km skulle jag ha över 1000 redan. Det effektivaste är att gå eller glida runt på damcykel enligt mina erfarenheter.

Jag har till och med sluta använda min racer när jag spelar pokemon, för det loggas alldeles för lite km jämfört med att faktiskt gå.

Och snälla. Gör både miljön och mänskligheten en tjänst och sluta spela mobilspel medan du kör.
Senast redigerad av cc_zero 2016-08-16 kl. 17:19.
Citera
2016-08-16, 17:26
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheL
Tja, har kartlagt Östermalm, Vasastan, Kungsholmen, delar av Gärdet och vissa delar av söder nu (via scanning, inte manuellt). Tänkte bidra med lite input, om ni undrar var en specifik pokemon spawnar säg till. Nests och frekventa spawns i Stockholm

Nests
Ponyta - Observatorielunden
Machop - Vanadislunden
Geodude - Humleträdgården
Onix - Vasaparken
Cubone - Västra delen av Rålambshovsparken
Pickachu - Polishusparken
Ekans - Kronobergsparken
Bulbasaur - Tessinparken
Vulpix - Tantolunden

Frekventa spawns

Exeggcute - St. Johanneskyrkan, Key Ellens Park
Growlithe - Gustaf Adolfsparken
Abra - början av Norr Mälarstrand
Clefairy - Rålambshovsparken
Pinsir - Norra Bantorget
Scyther - Vallhallavägen 99 mitt i allén finns en spawnpunkt, den andra är på Kungsholmen norr om stadshuset mot vattnet

Observera att jag inte inkluderar Pokémon som förekommer i Biomes så som Magnemite, Voltorb på Kungsholmen/Kungsträdgården, Rattata & Pidgey i urban stadsmiljö, Ghastly & Drowzee runt Humlan osv.

Har du möjligtvis någon aning om var man kan hitta Dratinis? Har bara lyckats hitta en hittills, på Hornsbergs strand. Några på reddit har nämnt Liljeholmskajen så jag åkte det men fanns inte ett skit. Ska ta en till runda dit imorgon tror jag och kika igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in