2016-08-08, 11:35
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattuven
Jag kallar det snarare pokemongo folk ser ju inte riktigt kloka ut, som zombies, totalt blinda o döva för allt annat än mackapären de håller i handen
För 20 år sen hade psykosteamet ryckt ut om nån gick omkring o jagade monster i parken med telefonen
Som min PT sade; Det kommer bli stora delar av en hel generation som får alla sjukdomar och krämpor som man normalt får efter 40-50, redan innan 30. Dålig hållning, paddnacke, musarm, sms-tumme, utbrändhet, oförmåga att socilaisera med vanliga normala levande människor och uttrycka smileys med ord.. ja,ja.. suck. Hoppas zombieleken är en kort trend. Har redan sett stora följen med turister som i stället för att titta sig omkring tittar ner i marken med telefonen... hur var det i Västerås? va? har jag varit där ?

Vilken jävla inskränkt moraliserande PT-jävel du har. Han kör alltså de vanliga TV-spelsargumenten på PokemonGo. Du får ha i beräkningen att samma ungar som satt och spelade dataspel och som man kunde argumentera hade brist på social interaktion (offline) och motion nu får konstant vardagsmotion och träffar folk IRL. Det värsta är ju att konstant vardagsmotion är bättre för hälsan än att lyfta skrot 30-60min och spendera resten av dagen stillastående. Fan, ungarna får till och med D-vitamin och solbränna från solen i år, de behöver inte köra spray-tan och kosttillskott som gymråttorna!!

Sen visst. Tittar man i luren istället för omgivningen kan man argumentera för att man kanske missar en del om man väl är utanför hemmet (vilket ju även gäller om man läser en bok, eller går på bio)... Fast om man är i Västerås är det väl bra om det finns en fantasivärld till hands...
Citera
2016-08-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bat171
Med den nya uppdateringen kommer start meddelande som ''Don't play pokemon go while driving'' och ''Don't trespass while playing pokemon go''. Tycker de tar så mycket ansvar dem kan.
Med tanke på att min lokala skjutbana har fått sina koordinater inlagda i spelet, tycker jag att de kunde ta liiite större ansvar. Och hur totalt urblåst i huvudet är man om man knallar in på en skjutbana under pågående skytte? Fem idioter bara igår. Att de inte ser var de går är en sak, men är de döva också?
Citera
2016-08-08, 11:41
Medlem
Ingen som kör med tutuapp? Www.tutuapp.com jävligt smidigt fusk där det är omöjligt att bli bannad. Springer runt i central park och levlar som en dåre. Knäcker ägg på löpande band. Funkar bara med pokemon trainer club konto. Tycker alla borde testa det fusket. Går det inte att installera så avinstallera ditt nuvarande pokemongo och ersätt med den andra versionen
Citera
2016-08-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
omöjligt att bli bannad
Det vet du för att du inte blivit bannad under tiden du har använt det?
Löjligt att ens komma på tanken att fuska på ett spel där hela grejen går ut på att interagera med världen.
Citera
2016-08-08, 12:25
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Hur räknar appen avstånd? Walk to hatch. Jag har gått över 1,5 mil men appen säger 8,2km..
Citera
2016-08-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det vet du för att du inte blivit bannad under tiden du har använt det?
Löjligt att ens komma på tanken att fuska på ett spel där hela grejen går ut på att interagera med världen.

Många fuskar för spelet är sjukt orättvist uppbyggt. Bor man inte nära en storstad är det omöjligt att fånga ovanliga pokemons. Spelet är tyvärr uppbyggt så att man måste fuska eller slösa massvis med pengar för att komma någonstans i det. Tråkigt men sant, därför har jag slutat spela helt
Citera
2016-08-08, 12:45
Medlem
abborrmasters avatar
http://wanna-joke.com/look-im-an-adult/
Citera
2016-08-08, 12:53
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Hur räknar appen avstånd? Walk to hatch. Jag har gått över 1,5 mil men appen säger 8,2km..

Appen verkar räkna fågelvägen från punkt A till punkt B. Den mäter alltså inte varje steg du tar, rör du dig i en cirkel, eller går runt några kvarter, så kommer den knappt att uppdateras. Jag och min sambo tog en promenad på strax över 1 mil igår och äggen hade bara gått 4,8 kilometer enligt appen. Så den går inte riktigt att lita på.
Citera
2016-08-08, 13:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Gav mig på ett lvl 7 gym idag. Bara två Pokémons som var feta (2k CP), resten var mediokra på 1k CP ungefär. Jävlar vilken tid det tar att nöta ner ensam! Satt säkert en halvtimme och fick bara ner det till lvl 4.
Citera
2016-08-08, 13:35
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Jag spelar Pokemon Go i Göteborg. Jag är efter ca 3v på level 22. Jag vet inte hur man fuskar men jag önskar att få tips från er. Jag har bara haft ett 10 km ägg. Nu är mina "incubators" /burkar där äggen ligger i slut, jag har bara det kvar som det finns oändligt utav. Jag har använt tre Lucky Eggs, och har ett kvar. Hur får jag nya burkar och ägg? Jag har idag 77,000 i stardust och har massor pokemons på runt 1300 i CP.
Någon som har fått 400 Magikarp ännu och evolvrat den?
Jag försöker främst komma upp i level bara och ibland tar jag något gym. Någon som har koll på platser som är bra att spela på med mycket Pokestops? Någon som vet vart man finner bra pokemons?
Jag har kört en del vid Bältespännarparken där det är mycket pokemons.
Att åka spårvagn funkar väl för att få fler kilometer? Eller går den för snabbt? Bil har jag testat men det funkar inte. Mvh
Citera
2016-08-08, 13:54
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
Jag spelar Pokemon Go i Göteborg. Jag är efter ca 3v på level 22. Jag vet inte hur man fuskar men jag önskar att få tips från er. Jag har bara haft ett 10 km ägg. Nu är mina "incubators" /burkar där äggen ligger i slut, jag har bara det kvar som det finns oändligt utav. Jag har använt tre Lucky Eggs, och har ett kvar. Hur får jag nya burkar och ägg? Jag har idag 77,000 i stardust och har massor pokemons på runt 1300 i CP.
Jag försöker främst komma upp i level bara och ibland tar jag något gym. Någon som har koll på platser som är bra att spela på med mycket Pokestops? Någon som vet vart man finner bra pokemons?
Att åka spårvagn funkar väl för att få fler kilometer? Eller går den för snabbt? Bil har jag testat men det funkar inte. Mvh

Lucky Egg och Incubators kan man köpa nya under "shop". Dock kostar dom pokecoins, vilket du antigen köper för riktiga pengar eller battlar i gym och drar ihop det genom det(detta tar dock lång tid då man bara kan få den bonusen var 21:e timme, så man måste ha några Pokémons i ett par gym för att det ska ge bra utdelning.) eller för att gå upp i level! På denna sidan kan du kolla lite olika rewards man får genom att gå upp i level.
https://thesilphroad.com/research > Trainer Levels

Spara all dust till Pokémons med bra IV+Move-set. Och lägg aldrig dust på en Pokémon innan du gör en evolve. IV = Individual Values och det är i princip hur bra just den Pokémonen kan bli när den är på max-styrka! Där siktar man på att få så höga procent som möjligt. Ett snabbt exempel:
Eevee, 650 CP, 70% IV jämfört med
Eevee, 650 CP, 95% IV, så är den med högre IV bättre då den har större potential att bli starkare.
Den sidan jag länkade innan kan man även räka ut IV's på. Under fliken "IV Rater".

Nu vet jag inte vart du bor, såg att du hade gått förbi Bältespännarparken, den brukar alltid vara bra. Men skulle säga att röra sig inne i stadskärnan är det bästa. Finns guldställe lite utanför också så klart. Tipsar dig även om att det finns grupper för både Valor, Mystic och Instinct på Facebook där alla är jävla sjyssta och man kan styra upp möten och sånt.
Citera
2016-08-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley

Magikarps max CP är 262
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in