Citat:
Jag kallar det snarare pokemongo
folk ser ju inte riktigt kloka ut, som zombies, totalt blinda o döva för allt annat än mackapären de håller i handen
För 20 år sen hade psykosteamet ryckt ut om nån gick omkring o jagade monster i parken med telefonen
Som min PT sade; Det kommer bli stora delar av en hel generation som får alla sjukdomar och krämpor som man normalt får efter 40-50, redan innan 30. Dålig hållning, paddnacke, musarm, sms-tumme, utbrändhet, oförmåga att socilaisera med vanliga normala levande människor och uttrycka smileys med ord.. ja,ja.. suck. Hoppas zombieleken är en kort trend. Har redan sett stora följen med turister som i stället för att titta sig omkring tittar ner i marken med telefonen... hur var det i Västerås? va? har jag varit där ?
folk ser ju inte riktigt kloka ut, som zombies, totalt blinda o döva för allt annat än mackapären de håller i handen
För 20 år sen hade psykosteamet ryckt ut om nån gick omkring o jagade monster i parken med telefonen
Som min PT sade; Det kommer bli stora delar av en hel generation som får alla sjukdomar och krämpor som man normalt får efter 40-50, redan innan 30. Dålig hållning, paddnacke, musarm, sms-tumme, utbrändhet, oförmåga att socilaisera med vanliga normala levande människor och uttrycka smileys med ord.. ja,ja.. suck. Hoppas zombieleken är en kort trend. Har redan sett stora följen med turister som i stället för att titta sig omkring tittar ner i marken med telefonen... hur var det i Västerås? va? har jag varit där ?
Vilken jävla inskränkt moraliserande PT-jävel du har. Han kör alltså de vanliga TV-spelsargumenten på PokemonGo. Du får ha i beräkningen att samma ungar som satt och spelade dataspel och som man kunde argumentera hade brist på social interaktion (offline) och motion nu får konstant vardagsmotion och träffar folk IRL. Det värsta är ju att konstant vardagsmotion är bättre för hälsan än att lyfta skrot 30-60min och spendera resten av dagen stillastående. Fan, ungarna får till och med D-vitamin och solbränna från solen i år, de behöver inte köra spray-tan och kosttillskott som gymråttorna!!
Sen visst. Tittar man i luren istället för omgivningen kan man argumentera för att man kanske missar en del om man väl är utanför hemmet (vilket ju även gäller om man läser en bok, eller går på bio)... Fast om man är i Västerås är det väl bra om det finns en fantasivärld till hands...