Citat:
Ursprungligen postat av
wernblom88
Undrar detsamma. Fick dock exeeggcute nu när jag satt hemma. Har fått några dratinis och exeggcutes vid pildammsparken nära paviljongen/parkeringen. Även ett par dratinis i slottsparken, men känns som ganska random ställen.
Citat:
Ursprungligen postat av
cc_zero
Jag läste en teori om att Dratini spawnas vid Magikarps nest, men då väldigt sällan (1-2ggr/24h). Inte bekräftat, men min empiriska erfarenhet säger inte emot den teorin iaf.
I Malmö så är det vid hamnen, centralen och kanalen som jag fångat Dratinis ännu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jirki88
Låter rimligt, då jag oftast hittar Dratinis längsmed en kanal, där det också spawnar Magikarps i mängder (fast vanligast är nog Psyduck och Poliwag...).
Citat:
Ursprungligen postat av
h4xor
Spawnar oftare än så. Jag har ingen statistik men jag har fångat ganska många per dag och inte sett en enda magikarp vid det dratini nestet. Varför dom ofta spawnar tillsammans är nog bara för att båda verkar spawna nära vatten.
Detta är dock inte i malmö.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Kan inte tala från hur det ser ut i Malmö, där jag bor dock så så finns Exeggcutes där det finns blommor, kommersiella trädgårdar som botaniska och dylikt.
Sen har vi Dratini, den finns vid vatten och broar, är en Dratini ifrån Dragonite! Plockat 5-6 stycken Dratinis idag!
Allt känns väldigt random. Finns det verkligen ingen som har lyckats pinpointa dem bättre? Andra pokémons lyckas man ju få exakta ställen på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captinhero
Riktig nice dag fångade både en dratini och dragonite
Kul för dig
Ännu bättre om du samtidigt hade rapporterat VAR du hittade dem, så vi kan hjälpa varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Vad ska man med dratini till när man får en dragonite? Visst lite candy att power-uppa men de två borde inte nämnas i samma mening, en är den bästa att slåss med, den andra är rätt värdelös

Jag fångar hellre en 600-700cp Dratini än en 100cp Dragonite, alla dar i veckan.