2016-07-30, 19:22
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Varför stannar alla som spelar upp på vägarna?
Tar minst 2 promenader varje dag och ser folk spela och alla bara stannar upp helt plötsligt, sedan börjar vingla fram lite långsamt.
Kan man inte gå och spela samtidigt?

Beror nog lite på hur bra pokemon man hittat, vill man ha ett "great" eller bättre på sin pokeball så måste man nästan stanna, brukar oftasta stanna med cycklen när jag inte vill göra ett kast med tummen utan använda båda händerna.
Citera
2016-07-30, 19:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Varför stannar alla som spelar upp på vägarna?
Tar minst 2 promenader varje dag och ser folk spela och alla bara stannar upp helt plötsligt, sedan börjar vingla fram lite långsamt.
Kan man inte gå och spela samtidigt?
Man kan gå/åka förbi pokemon, då måste man stanna upp så den håller sig inom sin "radie" och inte försvinner.

Samma sak med pokestop och gym, de är rätt känsliga att man måste ha rätt avstånd, dessutom buggar/laggar GPSen ibland så man måste ställa sig till rätta så att säga.
Citera
2016-07-30, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Hellre dom går runt o spelar pokemon än skriker allah akbar och spränger sig i bitar eller hur?
Så alla som spelar pokemon go är terrorister?
Citera
2016-07-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStalker1988
Hur fan kan vuxna spela detta spelet? Vad är det som är så kul att gå ut och jaga pokemon? Höll man inte på med pokemon när man var typ 8-10 år? Var ute nyss och joggade och såg en folkmassa stå med sina jävla mobiler och höll på med pokemon go. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vart fan är världen påväg?

Eller hur? Åt helvete med folk som har lite roligt med ett mobilspel..?

Din jävla pajas.
Citera
2016-07-30, 19:54
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Så alla som spelar pokemon go är terrorister?

HAHAHA! Måste vara den roligaste dragningen jag läst på länge
Citera
2016-07-30, 20:03
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Hur fan kan vuxna spela detta spelet? Vad är det som är så kul att gå ut och jaga pokemon? Höll man inte på med pokemon när man var typ 8-10 år? Var ute nyss och joggade och såg en folkmassa stå med sina jävla mobiler och höll på med pokemon go. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vart fan är världen påväg?

Det är ju vi "vuxna" som växte upp med dessa pokémon. Det var en stor del av barndomen, klart det är kul när det kommer ut igen med ganska unikt koncept.

Sluta vara så bitter så blir nog livet lite roligare ska du se
Citera
2016-07-30, 20:18
Medlem
Citat:

Vuxna spelar candry crush och farmville, så vad är problemet? Själv kan jag inte förstå det roliga i att bröla till fotbollsmatcher, men jag accepterar att folk har andra intressen. Att sitta och klanka ner på människor för att de har andra intressen, DET är omoget och typiskt fjortisbeteende!

Pokémon tilltalar uppenbarligen många vuxna, det gjorde det även innan pokémon Go.. Det är ett faktum, oavsett din uppfattning. Och även skaparna till pokémon är medvetna om detta, och det finns en hel del grejer i spelen som helt klart är riktat till den äldre målgruppen.
Citera
2016-07-30, 20:21
Medlem
Bästa stället i Göteborg?
Citera
2016-07-30, 20:36
Medlem
tj.s avatar
Lite drygt att råka transfera en 1600 CP Slowbro p.g.a. trötthet...
Citera
2016-07-30, 20:39
Medlem
cykelbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
har du location spoofat? blir så då, det är en soft ban

Min gör så trots att jag inte har fuskat. Har gjort så i flera dagar också plus att mitt jävla spel inte kan connecta stup i kvarten. Blivit av med några riktigt roliga pokemons pga alla problem så börjar tröttna.
Citera
2016-07-30, 20:42
Medlem
Citat:

mina barn är för gamla för att ha spelat pokemon... gillar att något för mig att gå lite längre.

detta spelet har gjort mer för folkhälsan och liknande någonsinn kunnat göra. För att inte nämna tryggheten då folk är ute och går hela tiden... överallt. Tyvärr kommer hösten snart och otryggheten kommer tebax.
Citera
2016-07-30, 20:55
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azreqt
Bästa stället i Göteborg?

Bältesspännarparken skulle jag tippa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in