2016-08-13, 17:55
Medlem
MarqsN92s avatar
Fan, vad är det för fel på äggen nu då? Ett 5km så varit på 4.8 hela dagen trots att jag gått skitlänge. Borde ha kläckt mina 2km ägg också men det står helt still
Citera
2016-08-13, 18:17
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Det jag skulle vilja veta är var det spawnas Dratinis och Exeggcutes. Jag har stött på ytterst få sådana och de få jag har stött på känns helt random. Var finns det ständigt återkommande spawns, gärna nests?

Undrar detsamma. Fick dock exeeggcute nu när jag satt hemma. Har fått några dratinis och exeggcutes vid pildammsparken nära paviljongen/parkeringen. Även ett par dratinis i slottsparken, men känns som ganska random ställen.
Citera
2016-08-13, 18:19
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Kolla inte för mycket på det, den gör lägre dmg men slår mycket oftare. Dessutom har den 25% crit chance medans dom flesta har 5%. Dessutom ska man ha koll på att spelet innehåller STAB (same type attack bonus) 25% mer dmg ifall du använder vattenattacker med en vattenpokemon osv.

Här kan du jämföra alla attacker http://serebii.net/pokemongo/moves.shtml

Edit: Ja du kanske menade att din Dragonite var låg, aja skitsamma du får lite onödig info anyway

Haha nej tack för infon Cp:t är skapligt högt. Men allt är ju relativt . Var attacken jag syftade på som bara är 35. Känns lite fjuttigt när andra tränare har en som är omkring 100.
Citera
2016-08-13, 18:22
Medlem
cc_zeros avatar
Jag läste en teori om att Dratini spawnas vid Magikarps nest, men då väldigt sällan (1-2ggr/24h). Inte bekräftat, men min empiriska erfarenhet säger inte emot den teorin iaf.

I Malmö så är det vid hamnen, centralen och kanalen som jag fångat Dratinis ännu.
Citera
2016-08-13, 18:29
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Hehe okej tack för alla svaren tror jag förstår lite bättre nu Dock så är jag lite fundersam över en ny grej nu . Jag var i Kronobergsparken idag på Kungsholmen. Inga Pokémon ville typ dyka upp dära medans alla andra runt mig fångade galet mycket mellan två Pokémonstop dära. Inte minst en mamma med två barn som jag snackade lite med . Har det buggat så för flera hära?

Det är alltid värt att starta om appen vid de tillfällena Brukar oftast lösa problemet.
Citera
2016-08-13, 18:44
Medlem
Jirki88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Jag läste en teori om att Dratini spawnas vid Magikarps nest, men då väldigt sällan (1-2ggr/24h). Inte bekräftat, men min empiriska erfarenhet säger inte emot den teorin iaf.

I Malmö så är det vid hamnen, centralen och kanalen som jag fångat Dratinis ännu.

Låter rimligt, då jag oftast hittar Dratinis längsmed en kanal, där det också spawnar Magikarps i mängder (fast vanligast är nog Psyduck och Poliwag...).
Citera
2016-08-13, 18:46
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero

Spawnar oftare än så. Jag har ingen statistik men jag har fångat ganska många per dag och inte sett en enda magikarp vid det dratini nestet. Varför dom ofta spawnar tillsammans är nog bara för att båda verkar spawna nära vatten.

Detta är dock inte i malmö.
Senast redigerad av h4xor 2016-08-13 kl. 18:53.
Citera
2016-08-13, 19:25
Medlem
OkandSlentrianists avatar
Någon som har någon lösning på mitt problem med att jag har en konstant fördröjning på när pokemons dyker upp? Kan röra sig allt mellan 5 sekunder upp till iallafall en minut. Går jag med tjejen eller någon kompis dyker det alltid upp på deras först. Gör det nästan omöjligt att röra sig fort/cykla och fånga.

Jag har en Samsung Galaxy S6 Edge, senaste uppdateringen av telefonen och Pokemon Go samt GPSen på den högsta nivån?
Citera
2016-08-13, 19:59
Medlem
Är det bara jag eller har senaste uppdateringen inneburit en ökning av spawns?

* Tidigare dök det nästan alltid bara upp 1 pokemon vid ett stop med lure och jag behövde vänta 5 minuter för att hitta en till. Nu dyker det relativt ofta upp 2 i snabb följd.

* När jag startar spelet för första gången på dagen så hittar jag ofta direkt en eller två pokemon.
Det gjorde jag sällan förut.
Kan detta va ett sätt för Ninantic att uppmuntra spelare som inte längre spelar särskilt ofta?

Nu när sommaren är över och jag nått level 21 så kände jag mig rätt less och typ slutat spela mer än på promenaden till jobbet.
Jag misstänker att många gjort likadant och funderar på om Ninantic är oroliga för att de ska se en stor dropp i regelbundet spelande nu när skolorna öppnar igen samtidigt som många nått högre levels och inte orkar grinda vidare lika intensivt.
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Är lvl 15 och ska få ett ägg att kläckas (2 km) men det funkar inte att gå då den inte visar någonting, hur fixar man GPS:en som hela tiden inte hittar vart man är
Stäng av batterisparläget på telefonen, starta om spelet, gå på en öppen yta så GPS:en har störst chans att nå dig, gå inte fortare än jogghastighet, och testa igen. om inte det funkar finns inte så mycket du kan göra.
Senast redigerad av MarcoBolan 2016-08-13 kl. 20:09.
Citera
2016-08-13, 20:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Är det bara jag eller har senaste uppdateringen inneburit en ökning av spawns?

* Tidigare dök det nästan alltid bara upp 1 pokemon vid ett stop med lure och jag behövde vänta 5 minuter för att hitta en till. Nu dyker det relativt ofta upp 2 i snabb följd.

* När jag startar spelet för första gången på dagen så hittar jag ofta direkt en eller två pokemon.
Det gjorde jag sällan förut.
Kan detta va ett sätt för Ninantic att uppmuntra spelare som inte längre spelar särskilt ofta?

Nu när sommaren är över och jag nått level 21 så kände jag mig rätt less och typ slutat spela mer än på promenaden till jobbet.
Jag misstänker att många gjort likadant och funderar på om Ninantic är oroliga för att de ska se en stor dropp i regelbundet spelande nu när skolorna öppnar igen samtidigt som många nått högre levels och inte orkar grinda vidare lika intensivt.
Stäng av batterisparläget på telefonen, starta om spelet, gå på en öppen yta så GPS:en har störst chans att nå dig, gå inte fortare än jogghastighet, och testa igen. om inte det funkar finns inte så mycket du kan göra.
Oerhört drygt när det krävs 100-200k XP för att gå upp i level... även när man kör ett max-xp race med lucky egg så når man bara typ en tredjedels level...förut kunde man gå upp 4 levlar
Citera
2016-08-13, 20:40
Riktig nice dag fångade både en dratini och dragonite
Citera
2016-08-13, 20:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Riktig nice dag fångade både en dratini och dragonite
Vad ska man med dratini till när man får en dragonite? Visst lite candy att power-uppa men de två borde inte nämnas i samma mening, en är den bästa att slåss med, den andra är rätt värdelös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in