Är det bara jag eller har senaste uppdateringen inneburit en ökning av spawns?
* Tidigare dök det nästan alltid bara upp 1 pokemon vid ett stop med lure och jag behövde vänta 5 minuter för att hitta en till. Nu dyker det relativt ofta upp 2 i snabb följd.
* När jag startar spelet för första gången på dagen så hittar jag ofta direkt en eller två pokemon.
Det gjorde jag sällan förut.
Kan detta va ett sätt för Ninantic att uppmuntra spelare som inte längre spelar särskilt ofta?
Nu när sommaren är över och jag nått level 21 så kände jag mig rätt less och typ slutat spela mer än på promenaden till jobbet.
Jag misstänker att många gjort likadant och funderar på om Ninantic är oroliga för att de ska se en stor dropp i regelbundet spelande nu när skolorna öppnar igen samtidigt som många nått högre levels och inte orkar grinda vidare lika intensivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faronstream
Är lvl 15 och ska få ett ägg att kläckas (2 km) men det funkar inte att gå då den inte visar någonting, hur fixar man GPS:en som hela tiden inte hittar vart man är
Stäng av batterisparläget på telefonen, starta om spelet, gå på en öppen yta så GPS:en har störst chans att nå dig, gå inte fortare än jogghastighet, och testa igen. om inte det funkar finns inte så mycket du kan göra.