2016-08-14, 10:00
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För övrigt sjukt störande, ser en Pinsir jag inte har i min pokedex, den är längst till vänster högst upp (ska alltså betyda närmast) går runt 200m i vardera riktning från stället den placerade sig där på radarn... inget resultat, däremot dyker alla jävla insektspokemon, rattata och pidget upp flera stycken på vägen trots att dom är längre bort på radarn och de dyker även upp långt bort på displayen ..enorm räckvidd... men de mer ovanliga verkar fan extremt svåra att hitta och få upp

Som sagt, den tesen stämmer inte längre. Så var det med den gamla nearby-listan. Nu, i sightings, kan vilken av dem som helst vara närmast. Alla är inom en 200m radie.
Citera
2016-08-14, 10:17
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Undrar detsamma. Fick dock exeeggcute nu när jag satt hemma. Har fått några dratinis och exeggcutes vid pildammsparken nära paviljongen/parkeringen. Även ett par dratinis i slottsparken, men känns som ganska random ställen.

Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Jag läste en teori om att Dratini spawnas vid Magikarps nest, men då väldigt sällan (1-2ggr/24h). Inte bekräftat, men min empiriska erfarenhet säger inte emot den teorin iaf.

I Malmö så är det vid hamnen, centralen och kanalen som jag fångat Dratinis ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av Jirki88
Låter rimligt, då jag oftast hittar Dratinis längsmed en kanal, där det också spawnar Magikarps i mängder (fast vanligast är nog Psyduck och Poliwag...).

Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Spawnar oftare än så. Jag har ingen statistik men jag har fångat ganska många per dag och inte sett en enda magikarp vid det dratini nestet. Varför dom ofta spawnar tillsammans är nog bara för att båda verkar spawna nära vatten.

Detta är dock inte i malmö.

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Kan inte tala från hur det ser ut i Malmö, där jag bor dock så så finns Exeggcutes där det finns blommor, kommersiella trädgårdar som botaniska och dylikt.

Sen har vi Dratini, den finns vid vatten och broar, är en Dratini ifrån Dragonite! Plockat 5-6 stycken Dratinis idag!

Allt känns väldigt random. Finns det verkligen ingen som har lyckats pinpointa dem bättre? Andra pokémons lyckas man ju få exakta ställen på.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Riktig nice dag fångade både en dratini och dragonite

Kul för dig

Ännu bättre om du samtidigt hade rapporterat VAR du hittade dem, så vi kan hjälpa varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad ska man med dratini till när man får en dragonite? Visst lite candy att power-uppa men de två borde inte nämnas i samma mening, en är den bästa att slåss med, den andra är rätt värdelös

Jag fångar hellre en 600-700cp Dratini än en 100cp Dragonite, alla dar i veckan.
Citera
2016-08-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Och nej... var pokemonen befinner sig på din nearbylista är oväsentligt. heter Sightings och alla som är med där kan vara närmast...http://www.forbes.com/sites/davidthi.../#df6c3d86ad30

Har läst vad det stod i din länk, men är ändå tveksam. Flera gånger när jag har letat efter en Pokémon på sightinglistan så har den förflyttat sig hela tiden för sedan alltid vara längst till vänster när jag hittar den. Vad är annars poängen med att dom förflyttar sig?
Citera
2016-08-14, 10:43
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Allt känns väldigt random. Finns det verkligen ingen som har lyckats pinpointa dem bättre? Andra pokémons lyckas man ju få exakta ställen på.

Kul för dig

Ännu bättre om du samtidigt hade rapporterat VAR du hittade dem, så vi kan hjälpa varandra.

Jag fångar hellre en 600-700cp Dratini än en 100cp Dragonite, alla dar i veckan.

Hittade dratinis runt Bromma ( Brommaplan och 3 st runt Lillsjön ) dragonite vid solnacentrum busstationen 176/177 mot Ekerö
Citera
2016-08-14, 11:13
Medlem
Zer0Shits avatar
Alltså... Imorse fick jag upp en Blastoise och såklart escapar den efter ca 15 ultraballs+hallon. Alla bollar träffade nice eller great och ca hälften av dess var med skruv. Alla gångerna var ringen lika röd som en stoppskylt. Hur fan är det meningen att man ska fånga dom?
Citera
2016-08-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Alltså... Imorse fick jag upp en Blastoise och såklart escapar den efter ca 15 ultraballs+hallon. Alla bollar träffade nice eller great och ca hälften av dess var med skruv. Alla gångerna var ringen lika röd som en stoppskylt. Hur fan är det meningen att man ska fånga dom?

Finns nog tyvärr inget mer att göra än att dra ultraballs+curve och försöka få great/excellent och be till gud att dom inte försvinner.

Edit: och hallon såklart
Senast redigerad av NewbieOfDoom 2016-08-14 kl. 12:01.
Citera
2016-08-14, 12:06
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewbieOfDoom
Finns nog tyvärr inget mer att göra än att dra ultraballs+curve och försöka få great/excellent och be till gud att dom inte försvinner.

Edit: och hallon såklart
Fittspel. När man för en jävla gångs skull ser den där feta luffaren så finns det inte bollar som är tillräckligt bra.
Citera
2016-08-14, 12:08
Medlem
OkandSlentrianists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkandSlentrianist
Någon som har någon lösning på mitt problem med att jag har en konstant fördröjning på när pokemons dyker upp? Kan röra sig allt mellan 5 sekunder upp till iallafall en minut. Går jag med tjejen eller någon kompis dyker det alltid upp på deras först. Gör det nästan omöjligt att röra sig fort/cykla och fånga.

Jag har en Samsung Galaxy S6 Edge, senaste uppdateringen av telefonen och Pokemon Go samt GPSen på den högsta nivån?

Någon?
Citera
2016-08-14, 13:03
Medlem
wernblom88s avatar
Fick en kabuto i ett ett ägg nu. Roligare än jynx i alla fall. Men frågan är var man hittar skiten så man får en kabutops...
Citera
2016-08-14, 13:24
Medlem
Finns det någon maxgräns för stardust? Håller på att samla på mig.
Citera
2016-08-14, 13:29
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Sen en till fråga; om man ger fan i att fånga ex zubats och ser att de dyker upp på skärmen utan att man trycker på dem. De blir väl inte registrerade som "seen" då? Utan är väl bara om man tar upp pokemonen i fångst-läge?

Bumpar denna igen! Någon som kan bekräfta?

Står ex i pokedex under zubat (som jag inte längre orkar fånga) seen: 138 caught: 110. Är de 28 Zubatsen jag har seen men inte caught enbart ifrån misslyckade fångster i fångst-läge eller räcker det med att de dyker upp i spelet för att räknas som seen?
Citera
2016-08-14, 13:44
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxboy
Finns det någon maxgräns för stardust? Håller på att samla på mig.

den måste vara väldigt hög isf hur mycket har du ? har inte läst om nåt max men det finns väl säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in