2016-08-08, 09:16
Medlem
funktioners avatar
Evolva eller fortsätta farma och levla?

Högre level innebär ju bättre Pokémons så när är det dags att evolva egentligen?
Vill ju helst inte riskera att bränna Candy och dust på en bra Pokémon och sen hitta en tyngre två levels senare..
Men tänker man så kan man ju aldrig evolva eftersom fortsatt spel leder till högre level och bättre Pokémons..
Har inte evolvat alls ännu utan grindar fortfarande dust, candy och level i hopp om att stöta på bättre CP ute.
Man borde kanske hamstra på tills man når maxlevel eller iallafall jävligt långt innan man köttar loss med evolve+power up men hur kul är det egentligen?

Hur resonerar ni?
Citera
2016-08-08, 10:24
Medlem
Drinis avatar
WÄÄÄ. Min s3:a som buggat som fan gjorde mig galen tillslut, den klarar verkligen inte spelet.
Köpte en ny s6:a och hann inte ens hem innan väskan med ny+gammal mobil, powerbank, pass och plånbok försvann. Fick gå 15km hem utan att kunna spela ens Nu kommer jag inte kunna spela på jättelänge =/
Citera
2016-08-08, 10:24
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner

Högre level innebär ju bättre Pokémons så när är det dags att evolva egentligen?
Vill ju helst inte riskera att bränna Candy och dust på en bra Pokémon och sen hitta en tyngre två levels senare..
Men tänker man så kan man ju aldrig evolva eftersom fortsatt spel leder till högre level och bättre Pokémons..
Har inte evolvat alls ännu utan grindar fortfarande dust, candy och level i hopp om att stöta på bättre CP ute.
Man borde kanske hamstra på tills man når maxlevel eller iallafall jävligt långt innan man köttar loss med evolve+power up men hur kul är det egentligen?

Hur resonerar ni?
Har du kikat något på dina Pokemons IV? Kör tills du hittar någon med bra procentsats och uppgradera dem. Pokemon med bättre CP kommer du kunna hitta hela tiden, du kommer ju kunna uppgradera detta i efterhand också om du har tillräckligt med Stardust
Citera
2016-08-08, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner

Hur resonerar ni?
Dust hamstarar jag, candy lägger jag på hög ett tag sen när jag ledsnar på att inte levla drar jag ett luckey egg och köttar evolvs för att levla.
Citera
2016-08-08, 10:41
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
WÄÄÄ. Min s3:a som buggat som fan gjorde mig galen tillslut, den klarar verkligen inte spelet.
Köpte en ny s6:a och hann inte ens hem innan väskan med ny+gammal mobil, powerbank, pass och plånbok försvann. Fick gå 15km hem utan att kunna spela ens Nu kommer jag inte kunna spela på jättelänge =/

vadå försvann, blev du bestulen eller?
Citera
2016-08-08, 11:01
Medlem
psonbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
Har du kikat något på dina Pokemons IV? Kör tills du hittar någon med bra procentsats och uppgradera dem. Pokemon med bättre CP kommer du kunna hitta hela tiden, du kommer ju kunna uppgradera detta i efterhand också om du har tillräckligt med Stardust

Hur kollar du IV?
Har kikat lite på pokeadvisor innan men verkar som att det inte kommer funka på ett tag eller kanske aldrig igen.

Tänkte om du har någon annan sida eller kan man räkna ut det själv?
Citera
2016-08-08, 11:07
Medlem
Jag kallar det snarare pokemongo folk ser ju inte riktigt kloka ut, som zombies, totalt blinda o döva för allt annat än mackapären de håller i handen
För 20 år sen hade psykosteamet ryckt ut om nån gick omkring o jagade monster i parken med telefonen
Som min PT sade; Det kommer bli stora delar av en hel generation som får alla sjukdomar och krämpor som man normalt får efter 40-50, redan innan 30. Dålig hållning, paddnacke, musarm, sms-tumme, utbrändhet, oförmåga att socilaisera med vanliga normala levande människor och uttrycka smileys med ord.. ja,ja.. suck. Hoppas zombieleken är en kort trend. Har redan sett stora följen med turister som i stället för att titta sig omkring tittar ner i marken med telefonen... hur var det i Västerås? va? har jag varit där ?
Citera
2016-08-08, 11:12
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vadå försvann, blev du bestulen eller?
Ja, var för ouppmärksam på tbanan
Citera
2016-08-08, 11:19
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattuven
Jag kallar det snarare pokemongo folk ser ju inte riktigt kloka ut, som zombies, totalt blinda o döva för allt annat än mackapären de håller i handen
För 20 år sen hade psykosteamet ryckt ut om nån gick omkring o jagade monster i parken med telefonen
Som min PT sade; Det kommer bli stora delar av en hel generation som får alla sjukdomar och krämpor som man normalt får efter 40-50, redan innan 30. Dålig hållning, paddnacke, musarm, sms-tumme, utbrändhet, oförmåga att socilaisera med vanliga normala levande människor och uttrycka smileys med ord.. ja,ja.. suck. Hoppas zombieleken är en kort trend. Har redan sett stora följen med turister som i stället för att titta sig omkring tittar ner i marken med telefonen... hur var det i Västerås? va? har jag varit där ?

Någon som är lite ledsen över att spelet inte funkar på din gamla 3310?
Har du problem med att se folk ha roligt? Eller är det något annat som ligger bakom det? Vill du kanske att vi skulle haft det på den tiden utan teknik, mer åt medeltiden?
Citera
2016-08-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Någon som är lite ledsen över att spelet inte funkar på din gamla 3310?
Har du problem med att se folk ha roligt? Eller är det något annat som ligger bakom det? Vill du kanske att vi skulle haft det på den tiden utan teknik, mer åt medeltiden?

Kanske lite väl mycket gnäll, har själv kört lite på hundpromenaderna, men.. ibland när man kör bil så kunde man önska att folk tittde upp från mobilen när de går ut på vägen... hänt flera gånger nu sista veckorna att nån stirrandes på skärmen går rakt ut.
Citera
2016-08-08, 11:25
Medlem
bat171s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Gör inte detta spel att man bryter mot div lagar? Tex. privat område? och annat!
Med den nya uppdateringen kommer start meddelande som ''Don't play pokemon go while driving'' och ''Don't trespass while playing pokemon go''. Tycker de tar så mycket ansvar dem kan.
Citera
2016-08-08, 11:33
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Kanske lite väl mycket gnäll, har själv kört lite på hundpromenaderna, men.. ibland när man kör bil så kunde man önska att folk tittde upp från mobilen när de går ut på vägen... hänt flera gånger nu sista veckorna att nån stirrandes på skärmen går rakt ut.

Ja, det kan jag hålla med om till 100%, ska man spela det ute i stan får man fan kolla sig för. Det är ett spel, inte världens undergång ifall man inte kan ställa sig mitt i vägen för att fånga en rare-pokémon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in