2016-08-06, 21:15
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej det måste gå ~22 timmar innan du kan collecta igen oavsett, har du tagit pengarna startar klockan och den går enda tills tiden är slut, då kan man collecta igen, spelar ingen roll vad som händer däremellan.
Vilket är det bästa sättet för att tjäna så mycket som möjligt? Märkte att jag kammade hem noll hela dagen idag, trodde det var för att andra hann ta över gymmet under dom få sekunderna gymmet va neutralt. Kan jag gå till ett gym när klockan är 00.00.00 piska deras pokemon och ta över gå till nästa utan att trycka på skölden och göra samma sak? Eller när skall man trycka på skölden för efter man tryckt så är det väl meningslöst att strida om man endast är ute efter coins?

Vaporeon verkar mycket bättre än både flareon och jolteon med likvärdig CP så det är väl bäst att forca alla sina eevee till Vaporeon? Det är även den enda pokemon som slår alla snorlax. Spelar det ingen roll om man drar upp CP på eevee några gånger innan man evolvar?
En fråga till om någon har lust att läsa. 10km ägg verkar vara riktigt ovanliga. Kläckt 50 ägg och säkert 40 av dem har varit 5km, bara 2 har varit 10km. Finns det några sätt att forca fram ett 10km ägg eller gäller det bara att köpa massa incubators och få igång en stor rullning? Tack
Citera
2016-08-06, 21:22
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
ofan. då kan det ju vara värt det kanske annars att "gå" den biten hatchar ju lite ägg också..

japp var busenkelt att installera
lite klurigt innan man lär sig att köra med WASD på tangentbordet.. eftersom W alltid är norr.. så ska du gå söderut så måste man köra med S fastän man går framåt..

Nice, jag testade nu och det funkade fint!! Men jag lyckades inte logga in med mitt hotmailkonto, då det bara verkar ptc och google konton som gäller :/

Så det fick bli ett nytt konto, men var kul att prova i alla fall.
Citera
2016-08-06, 21:27
Medlem
Nån mer som plötsligt blivit totalt less på spelet?
Man kan ju inte göra ett skit med sina pokemon.
Det finns liksom inget njutbart gameplay. Bara menginslöst samlande. Gym battle är tråkiga.
Man kan inte hålla gym 21 timmar om man inte är en fuskare eller dedikerar hela sina dagar åt spelet.
Och utöver det finns inget att göra ...

I början var nöjet att knata till platser man inte sett förut, snacka med andra spelare, hitta ovanliga pokemon och drömma om att en dag bli kungen på lokala gymmet.

Men nu har man sett alla platser. Hittar aldrig nya pokemontyper längre. Man har hunnit bli less på gym battles. Man inser att man bara grindar som en robot. Då är det dags att lägga ned.

När tradingfunktionen kommer kan ska jag ge bort alla mina pokemon och göra nån glad.
Senast redigerad av MarcoBolan 2016-08-06 kl. 21:58.
Citera
2016-08-06, 21:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Vilket är det bästa sättet för att tjäna så mycket som möjligt? Märkte att jag kammade hem noll hela dagen idag, trodde det var för att andra hann ta över gymmet under dom få sekunderna gymmet va neutralt. Kan jag gå till ett gym när klockan är 00.00.00 piska deras pokemon och ta över gå till nästa utan att trycka på skölden och göra samma sak? Eller när skall man trycka på skölden för efter man tryckt så är det väl meningslöst att strida om man endast är ute efter coins?

Vaporeon verkar mycket bättre än både flareon och jolteon med likvärdig CP så det är väl bäst att forca alla sina eevee till Vaporeon? Det är även den enda pokemon som slår alla snorlax. Spelar det ingen roll om man drar upp CP på eevee några gånger innan man evolvar?
En fråga till om någon har lust att läsa. 10km ägg verkar vara riktigt ovanliga. Kläckt 50 ägg och säkert 40 av dem har varit 5km, bara 2 har varit 10km. Finns det några sätt att forca fram ett 10km ägg eller gäller det bara att köpa massa incubators och få igång en stor rullning? Tack

Går du inte i shoppen och plockar hem pengarna? Man måste göra det manuellt, och helst göra allt snabbt så inga hinner före... beror såklart på aktiviteten kring det aktuella gymmet också.. men ja dra dit en gång per dygn och gör allt snabbt, tar bara nån minut allt som allt om det är ett låglevel-gym.

Edit: Läste fel, verkar som du fattat rätt, ja bara dra skälden och kamma hem coinsen så snabbt som möjligt, att battla inom närmsta 24 timmarna är då meningslöst om du är ute efter coins då.

Går inte att forca efter man satt nickname och evolvat alla 3 en gång, så vitt jag testat, även om jag döper eevees till Rainer nu så kan det lika gärna bli Flareon eller Jolteon för mig nu.
Senast redigerad av NirvanA 2016-08-06 kl. 21:44.
Citera
2016-08-06, 22:47
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Går du inte i shoppen och plockar hem pengarna? Man måste göra det manuellt, och helst göra allt snabbt så inga hinner före... beror såklart på aktiviteten kring det aktuella gymmet också.. men ja dra dit en gång per dygn och gör allt snabbt, tar bara nån minut allt som allt om det är ett låglevel-gym.

Edit: Läste fel, verkar som du fattat rätt, ja bara dra skälden och kamma hem coinsen så snabbt som möjligt, att battla inom närmsta 24 timmarna är då meningslöst om du är ute efter coins då.

Går inte att forca efter man satt nickname och evolvat alla 3 en gång, så vitt jag testat, även om jag döper eevees till Rainer nu så kan det lika gärna bli Flareon eller Jolteon för mig nu.

Trodde först man kunde ta över gym efter gym och få 10 mynt varje gång men som sagt man får vänta länge oavsett hur många man tar över

Det där med att döpa om fungerar 1 gång för vardera klass (vad jag har läst mig till) sen kan såklart slumpen göra att några tror att det fungerar flera gånger.
Citera
2016-08-06, 22:53
Medlem
Giggsys avatar
Vilket cp kommer det bli på ett ungefär om man utvecklar en 355-Eevee?
Citera
2016-08-06, 22:54
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

8-900 skulle jag gissa på
Citera
2016-08-06, 22:56
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
8-900 skulle jag gissa på

Alright tack, då väntar jag tills jag hittar någon lite starkare.
Citera
2016-08-06, 23:40
Medlem
Giggsys avatar
Om man gör power ups på en pokemon så den vita bågen är full, blir det mer plats på mätaren sen efter att man går upp i level?
Citera
2016-08-06, 23:50
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Vaporen:929 < 975 > 1,021
Jolteon:706 < 732 > 758
Flareon:872 < 911 > 951

https://pokeassistant.com/main/evolv...&commit=Evolve

Citat:
Om man gör power ups på en pokemon så den vita bågen är full, blir det mer plats på mätaren sen efter att man går upp i level?
Är det fullt så är det fullt. Sluta slösa stardust och candy när du är låg level.
Citera
2016-08-07, 00:28
Medlem
NirvanAs avatar
Undra om det var en bugg, eller planerad, att en lure jag la ut enbart genererade vatten-pokemon... Riktigt bra då det varit en bristvara för mig.
Citera
2016-08-07, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Vaporen:929 < 975 > 1,021
Jolteon:706 < 732 > 758
Flareon:872 < 911 > 951

https://pokeassistant.com/main/evolv...&commit=Evolve

Är det fullt så är det fullt. Sluta slösa stardust och candy när du är låg level.

fast där har du fel... har du maxat din pokemon men går upp i level kommer du kunna öka CP på den..hade en fullt maxad Vaporeon vid 1600CP...några levels senare och jag har kört upp den till 1880...däremot är det en waste och slösa stardust och candy på en Pokemon med dåligt IV...dessutom bättre att fånga en och evolva till högre CP från början så man slipper slösa massa candys och stardust, förutsatt att det är bra IV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in