2016-08-07, 02:01
Medlem
Är IV det som räknas ut baserat på hp,cp och pu ?
Citera
2016-08-07, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xultraz
Är IV det som räknas ut baserat på hp,cp och pu ?
IV är de dolda statsen.. attack, defense och stamina... dessa får man bara fram på olika sidor.. ju högre % desto bättre...
Citera
2016-08-07, 02:20
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...ator-1.3536370

Någon som var med?
Citera
2016-08-07, 02:40
Medlem
h4xors avatar
Kan man få region specifika pokemon i 5km äggen? Och om det går är dom "sällsynta" att få i dom?
Citera
2016-08-07, 02:49
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Kan man få region specifika pokemon i 5km äggen? Och om det går är dom "sällsynta" att få i dom?

Ja.

på denna bild ser du vilka pokemon du kan få i vilka egg

https://www.primagames.com/media/fil...00x/quality/80
Citera
2016-08-07, 03:24
Medlem
NirvanAs avatar
Hänt flera gånger att en riktigt bra pokemon (både evolutionsmässigt och CP-mässigt) bara ploppar upp på displayen utan att den dyker upp i nearby eller nåt... sjukt random men det är som att sitta vid en fysisk spelmaskin, dra i spaken och få jackpot typ.
Citera
2016-08-07, 03:31
Medlem
Kafferastens avatar
Fick tips om en park i förorten som skulle ha rares. Tog bilen dit inatt på skoj. Fick fem pokemons på den lilla stund jag var där..samtliga var Charmander så det verkar vara ett näste för såna Kanske ska köra en lure där sen och se om annat dyker upp.
Citera
2016-08-07, 03:47
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Fick tips om en park i förorten som skulle ha rares. Tog bilen dit inatt på skoj. Fick fem pokemons på den lilla stund jag var där..samtliga var Charmander så det verkar vara ett näste för såna Kanske ska köra en lure där sen och se om annat dyker upp.

Kan det vara pga alla bilbränder i nämnda förort?

Skämt åsido, kul för dig! Jag fick en jynx i ett 10km ägg och är missnöjd över det
Citera
2016-08-07, 03:53
Bannlyst
Var någon idiot som frågade om jag ville ha Raichu (den uppdaterade Pikacho) och sa att han skulle visa en waypoint dit Raichu är om jag sög kromet ur hans kuk. Jag sög som en jävla vacuum-cleaner men slutade med att jag endast fick en Diglet. Rätt upp i käften dessutom. Sjukt, man ska inte lita på andra jägare där ute!
Citera
2016-08-07, 08:46
Medlem
-=Damian=-s avatar
hur vanlig är Mr.mime? aldrig hört talas om denna innan? snubblade över en på vägen till affären när jag skulle köpa frukostbullar.. CP760 med 93.3%

sen en fråga till.. jag håller på att samla mina magikarps.. när jag sen ska evolva. vilken av mina exemplar är den som man bör köra på? högst CP eller högst IV? antar att IV% är bättre att gå på även om det kan skilja 30 CP?
Senast redigerad av -=Damian=- 2016-08-07 kl. 08:55.
Citera
2016-08-07, 10:05
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
fast där har du fel... har du maxat din pokemon men går upp i level kommer du kunna öka CP på den..hade en fullt maxad Vaporeon vid 1600CP...några levels senare och jag har kört upp den till 1880...däremot är det en waste och slösa stardust och candy på en Pokemon med dåligt IV...dessutom bättre att fånga en och evolva till högre CP från början så man slipper slösa massa candys och stardust, förutsatt att det är bra IV
Givetvis har du rätt. Jag som inte läste hans fråga ordentligt.
Citera
2016-08-07, 10:23
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
hur vanlig är Mr.mime? aldrig hört talas om denna innan? snubblade över en på vägen till affären när jag skulle köpa frukostbullar.. CP760 med 93.3%

sen en fråga till.. jag håller på att samla mina magikarps.. när jag sen ska evolva. vilken av mina exemplar är den som man bör köra på? högst CP eller högst IV? antar att IV% är bättre att gå på även om det kan skilja 30 CP?
Mr. Mime är väl rare på vissa ställen och andra inte?

Jag skulle ta den med mest IV och köra power up på så mycket som möjligt innan evolve.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in