2016-08-24, 22:37
Medlem
MarqsN92s avatar
Det här med att spelet förlorar spelare är väl ganska standard för typ..allt?
Senast redigerad av MarqsN92 2016-08-24 kl. 22:42.
Citera
2016-08-24, 22:43
Medlem
iPees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Förstår inte riktigt vad du menar? Du kastade iväg 11 ultra balls, och träffade ingen? Sen slängde du iväg några great balls, som träffade, men den tog sig ur bollen.. och till slut så flydde den? Du höll på i minutrar? Uppfattar jag dig rätt? wow...

Vad för CP?

Hahaha precis. Blev så nervös att jag missade 11 ultra balls på raken. Jag brukar va rätt bra på att träffa - det som är det sjuka. Självklart skulle jag försöka skruva den som jag alltid gör.

När ultra balls tog slut kastade jag typ 5 great balls varav 3 träffade. Trots Razz Berry så flydde den.

CP var "???"
Citera
2016-08-24, 22:45
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPee
CP var "???"

Då var den alltså högre än din högsta. Synd
Citera
2016-08-24, 22:53
Medlem
iPees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Då var den alltså högre än din högsta. Synd

Ahaa, är det är det som är betydelsen av "???"...KNAS.
Citera
2016-08-24, 22:57
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPee
Ahaa, är det är det som är betydelsen av "???"...KNAS.

Japp. Vet hur det känns att förlora en Dragonite. Hittade min första någonsin för någon vecka sen, kastade några ultrabollar sen poff, borta.
Citera
2016-08-24, 23:17
Medlem
VincentLels avatar
Jäklar vilken tur jag hade idag, fått flera ovanliga som jag inte sett eller fått tidigare.

*Lapras ≈ 1000 CP
*Porygon ≈ 900 CP (från ägg + 23 candy)
*Victreebel ≈ 1500(!) CP
*Kabuto ≈ 100 CP
*Exeggcute ≈ 650 CP, som även var sista för att kunna evolva, han blev CP 1800

Riktigt kul att inte bara se t.ex. weedles, pidgeys och ratatas

Om någon undrar så bor jag i en stad med ≈ 20k invånare och är i level 26
Citera
2016-08-24, 23:47
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
700+ CP samt minst 90% IV.

Som NirvanA sa, det fungerar bara första gången. Därefter är det en ren slump vilken du får.

Jasså, kanske har jag bara haft tur, men jag har utvecklat 2 Flareons, 2 Jolteons samt 3 Vaporeons och varje gång har Sparky/Rainer/Pyro funkat.
Citera
2016-08-24, 23:56
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Lite intressant, har en park där jag upptäckte för ca 1v att det frekvent spawnar massa Charmander. Super tänkte jag och har börjat hamstra på mig för att kunna trycka upp en Charizard.
Men när jag tog min runda där igår så fanns det inte en enda Charmander kvar, utan istället spawnade det massor med Squirtle. Så nu saknar jag bara ett typ 10-15 för att kunna trycka upp både en Charizard och en Blastoise.
Frågan är då, hur ofta ändras såna här nests? och vad är oddsen att ett starter-Pokemon-nest byts ut till en annan starter-Pokemon? Kommer det spawna massa Bulbasauer där om ett par dagar då kanske?

Ja, de har tydligen ändrat på nests. Finns en lista på reddit, vet dock inte hur väl det stämmer:

https://www.reddit.com/r/TheSilphRoa...t_migration_2/

Bulbasaur nests ----> Bulbasaur och Charmander nest. Jahapp, framöver kommer jag campa på Tessinparken i Stockholm. Fick en Charmander med 15-15-13 IV tidigare idag, så nu vill jag bara få ihop candies för en Charizard. Sen behöver jag bara 10 candies till för en Blastoise men däremot har jag ingen bra Squirtle än...
Citera
2016-08-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jasså, kanske har jag bara haft tur, men jag har utvecklat 2 Flareons, 2 Jolteons samt 3 Vaporeons och varje gång har Sparky/Rainer/Pyro funkat.
Du måste haft flax, testade för skojs skull o evolva en jag döpte till Rainer, blev Flareon
Citera
2016-08-25, 01:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Jäklar vilken tur jag hade idag, fått flera ovanliga som jag inte sett eller fått tidigare.

*Lapras ≈ 1000 CP
*Porygon ≈ 900 CP (från ägg + 23 candy)
*Victreebel ≈ 1500(!) CP
*Kabuto ≈ 100 CP
*Exeggcute ≈ 650 CP, som även var sista för att kunna evolva, han blev CP 1800

Riktigt kul att inte bara se t.ex. weedles, pidgeys och ratatas

Om någon undrar så bor jag i en stad med ≈ 20k invånare och är i level 26

Enda jag har att glädjas åt idag är att första gången någonsin ser och fångar jag en grimer, har hållit på sen 16e juli...

Fortfarande sjukt att jag inte stött på en tvåhövdad fågel än, något som verkar vara som pidgeys på vissa ställen

Tror ni de flesta som har Dragonite har fångat den komplett vild eller evolvad from scratch dvs från dratini?
Citera
2016-08-25, 02:37
Medlem
Känslan när man har spelat sedan 10e juli utan att ha stött på en Snorlax, och så ÄNTLIGEN dyker den upp på sightings, letar på den och den har 46cp
Citera
2016-08-25, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewbieOfDoom
Känslan när man har spelat sedan 10e juli utan att ha stött på en Snorlax, och så ÄNTLIGEN dyker den upp på sightings, letar på den och den har 46cp

sjukt random spel..fick 1500cp Snorlax i mitt första 10km ägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in