2016-07-31, 10:04
Medlem
DropoutBears avatar
Så vaporeon är sämre nu, vad jag ska då evolva Evee till? Har 50 candies och en 674 en 524.
Citera
2016-07-31, 10:05
Medlem
SovandeNINJAs avatar
*Realtime poke go map* har fungerat bra för mig buggat lite idag dock.
Citera
2016-07-31, 10:25
Medlem
TheMentalitas avatar
Hade min mest lyckade Lucky ägg session hittills under promenaden igår kväll.
Både gamla vanliga skiten (pidgey, Drowsee x5 vardera etc) och upptäckter av nya. Gick från 15 till en bra bit in på 17 direkt.
synd man lär vänta ett tag nu på nästa

Bara för mig som pokedex buggar sönder? Jag kan se caught/seeni överblicken. Men när andra får information om varje pokemon när de klickar på en, får jag typ...ingenting. Det bara bläddrar runt av sig själv.
Citera
2016-07-31, 10:32
Medlem
Mitt konto verkar ha försvunnit efter den senaste uppdateringen. När jag ansluter via min gmail tvingas jag skapa en ny Pokémon-tränare, nytt nickname och allt vad det innebär. Riktigt tråkigt. Någon som råkat ut för samma sak och vet var jag kan vända mig?
Citera
2016-07-31, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Hade min mest lyckade Lucky ägg session hittills under promenaden igår kväll.
Både gamla vanliga skiten (pidgey, Drowsee x5 vardera etc) och upptäckter av nya. Gick från 15 till en bra bit in på 17 direkt.
synd man lär vänta ett tag nu på nästa

Om du vill maxa dina lucky eggs så ska du förbereda med att samla på dig en massa pidgeys och annan skit. För att sen evolva med lucky egg. Evolve ger 500xp, 1000 med lucky egg. Har man samlat bra kan man få runt 50k xp på ett ägg.
Citera
2016-07-31, 10:35
Medlem
MettaFocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenqqu
Mitt konto verkar ha försvunnit efter den senaste uppdateringen. När jag ansluter via min gmail tvingas jag skapa en ny Pokémon-tränare, nytt nickname och allt vad det innebär. Riktigt tråkigt. Någon som råkat ut för samma sak och vet var jag kan vända mig?
Har precis samma problem. Har iPhone 6s.
Citera
2016-07-31, 11:04
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenqqu
Välkänd men mycket rare bugg, vad jag har läst finns det inte en chans att du får tillbaka ditt konto, tyvärr.
Citera
2016-07-31, 11:05
Medlem
MettaFocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Välkänd men mycket rare bugg, vad jag har läst finns det inte en chans att du får tillbaka ditt konto, tyvärr.
Troll. Detta handlar om att man inte kan logga in via Google. Kontot finns fortfarande då min pojkvän kommer in från sin telefon.
Citera
2016-07-31, 11:11
Medlem
swebarbs avatar
We're receiving reports that after updating, you are prompted to login again, and you are met with the new user welcome screen where you talk to the Professor, pick a starter pokemon, etc. We advise that if you get this, DO NOT proceed further. Close out of the app, and Contact The Niantic Helpdesk
and file a report with them.

dock är ju spelet inte riktigt stabilt om man ska gå efter server status,

http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go
Senast redigerad av swebarb 2016-07-31 kl. 11:16.
Citera
2016-07-31, 11:18
Medlem
vad är bra CP på en man plockar upp, tänker vad man ska ha som gräns för att träna dom, å candy inte är så lätt att samla på sig.
Citera
2016-07-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berne88
vad är bra CP på en man plockar upp, tänker vad man ska ha som gräns för att träna dom, å candy inte är så lätt att samla på sig.

Olika beroende på pokemon. Men det fungerar så att om du har t.ex 80% av max cp innan du evolvar så får du 80% av max efter också. Sen kan du bestämma själv vad du vill ha för strategi.

Edit: Sen ökar max cp med din level också, kan vara bra att veta. Så en som har 80% av max kanske bara har 75% av max när du gått upp en level.
Senast redigerad av Dogmatix 2016-07-31 kl. 11:31.
Citera
2016-07-31, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Någon som känner till när/om de ska fixa pokémons på nearby?

Dom tog bort stegen i sin update igår. De insåg väl själva vilket stort misslyckade det är (och ännu större att ta bort en av de viktigaste funktionerna i spelet?) att ha en trasig funktion. Så dom tog bort den trasiga funktionen och ersatte den med ännu sämre val. Så nu är Pokémon Go officiellt urkass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in