2016-08-06, 18:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Om man tar över ett gym och collectar...sen tar nån över gymmet efteråt...och sen tar man själv över gymmet igen...kan man collecta igen då?
Nej det måste gå ~22 timmar innan du kan collecta igen oavsett, har du tagit pengarna startar klockan och den går enda tills tiden är slut, då kan man collecta igen, spelar ingen roll vad som händer däremellan.
Citera
2016-08-06, 18:48
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej det måste gå ~22 timmar innan du kan collecta igen oavsett, har du tagit pengarna startar klockan och den går enda tills tiden är slut, då kan man collecta igen, spelar ingen roll vad som händer däremellan.

Okej. Ja, tänkte att det borde vara så.
Citera
2016-08-06, 18:50
Medlem
-=Damian=-s avatar
Testade bluestacks nyss och kilade runt i stan lite hemifrån soffan.. verkar ju rätt smidigt att hemifrån kunna kila ner till min favoritplats som spawnar magikarps hela tiden.. vill ju evolva. såistället för att köra ner och sätta mig kan man ju sitta lite skönt i soffan.

men nu till frågan..

om jag "teleporterar" mig ner dit genom att ändra min possition.. blir man softbannad då?
är en sträcka på ca 3 km. och om man blir softbannad.. vad gäller? läst att det försvinner efter 30-60 min.. andra skriver att man måste snurra på pokestops..
Citera
2016-08-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Testade bluestacks nyss och kilade runt i stan lite hemifrån soffan.. verkar ju rätt smidigt att hemifrån kunna kila ner till min favoritplats som spawnar magikarps hela tiden.. vill ju evolva. såistället för att köra ner och sätta mig kan man ju sitta lite skönt i soffan.

men nu till frågan..

om jag "teleporterar" mig ner dit genom att ändra min possition.. blir man softbannad då?
är en sträcka på ca 3 km. och om man blir softbannad.. vad gäller? läst att det försvinner efter 30-60 min.. andra skriver att man måste snurra på pokestops..

finns nog risk för att du blir softbannad.. om du blir det är det bara öppna en pokestop, snurra det, stänga ner...o göra likadant igen... brukar ta allt ifrån 25-40 snurrningar
Citera
2016-08-06, 19:06
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
finns nog risk för att du blir softbannad.. om du blir det är det bara öppna en pokestop, snurra det, stänga ner...o göra likadant igen... brukar ta allt ifrån 25-40 snurrningar

ah okej
Tack! perfekt regniga dagar när man ogärna vill campa på en sten i hamnen och plocka magikarps
Citera
2016-08-06, 19:15
Medlem
Citat:

men nu till frågan..

Du kommer inte bli softbannad, om du blir är det bara att vänta 1-2 minuter eller gå ut och in i ett pokestops 1-2 gånger. Detta då avståndet är såpass kort.
Citera
2016-08-06, 19:16
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
ah okej
Tack! perfekt regniga dagar när man ogärna vill campa på en sten i hamnen och plocka magikarps

Kör du via datorn då?
Citera
2016-08-06, 19:21
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matreo
Du kommer inte bli softbannad, om du blir är det bara att vänta 1-2 minuter eller gå ut och in i ett pokestops 1-2 gånger. Detta då avståndet är såpass kort.

ofan. då kan det ju vara värt det kanske annars att "gå" den biten hatchar ju lite ägg också..

Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Kör du via datorn då?

japp var busenkelt att installera
lite klurigt innan man lär sig att köra med WASD på tangentbordet.. eftersom W alltid är norr.. så ska du gå söderut så måste man köra med S fastän man går framåt..
Citera
2016-08-06, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
håller med, föredrar o gå ut själv..men bor i en jävla håla så finns inget vettigt att hämta här tyvärr...10-15 pokestops och 5-6 gym är ingen höjdare..

Haha samma här, bor på landet och det finns verkligen ingenting här om man inte tar bilen och åker en bit.

Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Är det inte roligare att spela de gamla gameboyspelen på emulator om du ändå bara spelar på datorn?
Då har du ju karaktärer att prata med, någon slags story, pussel, roligare strider osv osv.
Eller är en del av grejen att det sker "på riktigt" ute i riktiga världen?

Nja jag gillar "grind" spel, frågade till och med i stora rekommendations tråden för ett tag sen om ett spel man samlar på sig saker osv. Detta kom som ett paket på posten med allt som jag fråga efter haha!
Citera
2016-08-06, 19:40
Medlem
MarqsN92s avatar
Okej, så nu har jag nyss åkt igenom stan och det finns ca 10 gym här. Exakt alla dom ägs konstant av Team Mystic och en viss spelare har en pokémon i alla dessa gym. Han är lvl 32 och han har en snorlax i minst 6 av gymmen, resten Dragonites.

Är det någon jävla fuskare som sitter hemma vid datorn eller springer han runt i stan från morgon till kväll och tar gym? Var längesen jag såg ett gym som inte ägdes av Team M och som inte den här personen var med i
Citera
2016-08-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Okej, så nu har jag nyss åkt igenom stan och det finns ca 10 gym här. Exakt alla dom ägs konstant av Team Mystic och en viss spelare har en pokémon i alla dessa gym. Han är lvl 32 och han har en snorlax i minst 6 av gymmen, resten Dragonites.

Är det någon jävla fuskare som sitter hemma vid datorn eller springer han runt i stan från morgon till kväll och tar gym? Var längesen jag såg ett gym som inte ägdes av Team M och som inte den här personen var med i

skulle gissa på att han använt bottar för att levla och samla pokemons.. sen sitter han nog hemma och tar alla gymmen
Citera
2016-08-06, 19:49
Medlem
rakarnas avatar
någon som har någon erfarenhet av pokie go map? kan man se alla pokemons som på pokevision?

pokiego.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in