2016-07-31, 21:32
Medlem
Jag mailar alltså Niantic och får två timmar senare ett svar sägandes att jag ska prova starta om min mobil, och sedan återkomma om det inte fungerar. Är de efterblivna eller vad fan är det frågan om? Klart som korvspad att jag redan har provat alla basicgrejer, dvs ominstallation/omstart osv. Borde det inte komma ett pressmeddelande snart? Verkar ju som att rätt många har samma problem. AVGÅ
Citera
2016-07-31, 21:32
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så med detta kan du räkna ut att slösa inte stardust och candy för att stärka pokemon förrän du nåt en respektabel level då det är stor sannolikhet att du fångar en starkare pokemon i det vilda senare än den som du försökt stärka upp sen tidigt
Har lagt ca 80-90% av min stardust på de pokemon jag fått i 10km äggen.
Citera
2016-07-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Är det någon som har några tips på hur man kommer upp i level hyfsat fort? Har varit ute ett par dagar nu och gått ca 5-6km varje dag och är typ fast på level 11. Får alltid samma pokemon nästan förutom i äggen.

Fånga pokemons och spara dem- ta sedan ett lucky egg och evolva dem = du kommer snabbt upp i level. Transferera sedan de du inte behöver för att de har lågt i CP. Jag behåller bara en-två av var art att utveckla.
Citera
2016-07-31, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så med detta kan du räkna ut att slösa inte stardust och candy för att stärka pokemon förrän du nåt en respektabel level då det är stor sannolikhet att du fångar en starkare pokemon i det vilda senare än den som du försökt stärka upp sen tidigt

efter level 20 är det värt skulle jag säga, går såpass långsamt att levla då så man får tillräckligt med dust för att power upa ens bästa pokemon
Citera
2016-07-31, 22:19
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Antar att man inte får publicera länken här så man får Legendary stardust?
1.01. Reklam och annonsering
Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.
Citera
2016-07-31, 22:24
Nu är man uppe i Norrland 1 vecka. Finns varken gym pokémons eller stops i närheten. Allt jag har är 6 st 2 km ägg. Tänker inte lägga pengar på detta spel
Citera
2016-07-31, 22:32
Medlem
Ferdawoons avatar
Nu ska vi bara se så jag förstått det här rätt:
En Pokemons Cp har en begränsning baserat på vilken sorts pokemon och vilket steg i utvecklingen. En Pidgey kan exempelvis aldrig nå lika högt Cp som en Lapras, trots att samma Pidgey kan vara maxad för sin sort.
Och antagandet "maxad", den där lilla bågen över en pokemon, definierar den hur nära max en pokemon är? Så en full båge betyder maxad Cp för den pokemon i dess nuvarande stadie?
Alltså, borde vara bäst att levla en pokemon med redan högt Cp då den är närmast max redan och kräver minst Stardust för att toppa.
Skills och liknande kan ju spela in så kan vara värt att satsa på en lite lägre Cp pokemon om denne har skills som jag gillar och som har bra styrka (eller fortsätta jaga tills jag hittar en som passar).
Sedan finns lite dolda stats för IVn om jag förstått rätt, så en viss maxad Ratticate kan vara bättre eller sämre än en annan maxad Ratticate bara baserat på vissa dolda random stats.

Har jag förstått det här konceptet bra?
Hittills har jag egentligen hara evolvat för exp och för att låsa upp en ny i min pokedex när jag haft tråkigt, men nu vid lvl21 börjar det bli dags att sätta sig in i det lite mer avancerade bakom..
Citera
2016-07-31, 22:36
Medlem
Ni som saknar Pokevision kan ju ladda ner Python och så drar man hem Pokevision från Github. Så kan man göra lite batch-filer på de områden man vill skanna av. Fungerar bara på datorn då, men man kan ju styra datorn med mobilen i t. ex. Teamviewer. Se till att ta hem fulla versionen på datorn annars disconnectas man efter 5 minuter har jag för mig.

Så kan man ställa in att man ska bli meddelad när Pokemons man inte har spawnar inom området. Fungerar fint, t.o.m. bättre än med vanliga Pokevision. Man kan även se alla gym och Pokestops. Testade i 1-2 timmar och har lyckats finna 6 Pokemons jag inte har tack vare det. Det finns guider på Youtube om nån undrar exakt hur man ska göra. Fuskigt kanske, men det är väl inte mer fusk än vad Pokevision-slidan var iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Nu är man uppe i Norrland 1 vecka. Finns varken gym pokémons eller stops i närheten. Allt jag har är 6 st 2 km ägg. Tänker inte lägga pengar på detta spel

Haha, var i Norrland? I Piteå finns det då gott om gym och pokestop.

Edit; Så spawnar Vaporeon bara 1km ifrån mig, men bara 2 min kvar.
Senast redigerad av Robeloto 2016-07-31 kl. 22:43.
Citera
2016-07-31, 22:46
Medlem
OneUps avatar
Har hittat en bra sida med diverse verktyg: https://pokeassistant.com/main/contribute

Speciellt Move list är intressant, den visar hur mycket skada per sekund (DPS) olika attacker gör. Även om t ex Hyper Beam gör 120 skada så är det mer effektivt med Stone Edge som gör 80 skada då den tar kortare tid att utföra.
Citera
2016-07-31, 22:52
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Ni som saknar Pokevision kan ju ladda ner Python och så drar man hem Pokevision från Github. Så kan man göra lite batch-filer på de områden man vill skanna av. Fungerar bara på datorn då, men man kan ju styra datorn med mobilen i t. ex. Teamviewer. Se till att ta hem fulla versionen på datorn annars disconnectas man efter 5 minuter har jag för mig.

Så kan man ställa in att man ska bli meddelad när Pokemons man inte har spawnar inom området. Fungerar fint, t.o.m. bättre än med vanliga Pokevision. Man kan även se alla gym och Pokestops. Testade i 1-2 timmar och har lyckats finna 6 Pokemons jag inte har tack vare det. Det finns guider på Youtube om nån undrar exakt hur man ska göra. Fuskigt kanske, men det är väl inte mer fusk än vad Pokevision-slidan var iaf.

Haha, var i Norrland? I Piteå finns det då gott om gym och pokestop.

Edit; Så spawnar Vaporeon bara 1km ifrån mig, men bara 2 min kvar.

I en by som ligger några mil från närmaste samhälle
Citera
2016-07-31, 22:57
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Om spelet nu hade en fungerande tracking så skulle en sida som pokevision aldrig varit nödvändig, tycker fortfarande inte den sidan var ett fusk för även om man fick upp nåt halv rare monster som är på andra sidan stan ja då måste man ju fortfarande ta sig dit jävligt snabbt innan timern går ner, hur är det fusk ? och hur ska man hitta monster nu, känns ju som man bara ska yra omkring och hoppas på det bästa? hur jävla kul är det...

fusk är dom som sitter o botar o hoppar sig fram till new york det är jävla fusk enligt mig, att navigera till en plats där ett monster ska finnas är väl vad spelet egentligen borde ha en officiel tracker app? detta spel går ju fan ut på att tracka pokemons.. och nu har vi shit att navigera efter.... den där nearby listan funkar fan inte för fem öre och knappast i realtid, slår jag på lures kommer monster som inte ens är med på listan oftast hur förklarar du det? pajas.
är det något dem borde ordna så är det att folk i byhålor inte har en chans bara för att dem inte har pengar nog att bo i ett metropol. Samt att hela spelet är pay-to-win är lite lamt.

Men poängen är att du alltså vill att man ska ha en tracker inbyggt. Vilken är så uber-korkad idioti om du tänker lite till. Det finns 151 pokemons. Jag besökte över 1500 unika pokestops på ett par dagar. Hade jag haft pokemons på kartan hade jag haft alla på ett dygn. Har redan 90 på en vecka utan nå jävla tracker eller nearby funktion. På tok för enkelt redan det.då? Man ska ju behöva motionera som fan, ta sig till nya och udda ställen i flera månader för att ha något ultra-rare med riktigt bra stats. Annars är det bara ett spel som är meningslöst nästan direkt. Är det kul att vara max level, ha alla pokemons genom att casual-spela ett par veckor? Vad skulle en få ut av det? Vad skulle niantec tjäna på att skapa världens mest hypade spel och sen göra allt väsentligt i det så enkelt att uppnå att alla har tröttnat på en månad?

Om du vill ha ett så super enkelt spel utan att anstränga dig, ta typ harpan eller köp dig till dina stats istället.
Citera
2016-07-31, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
I en by som ligger några mil från närmaste samhälle

Ja, det suger verkligen att de inte lagt pokestops och gym överallt. Verkar även lönlöst att tipsa Niantic om att de borde sätta ut några i de byar som saknar stops och gym. Förstår verkligen folk som GPS-fuskar när det ska vara på det viset. När man ser Central Park i New York inser man snabbt hur orättvist det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in