2016-07-26, 00:55
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewbieOfDoom
Hur funkar det här med incense? Om jag använder en sån, är det mest såna i nearby-listan som kommer upp då eller kan det vara helt random?
Har varit både och för mig. Tror det är lite slump.
Citera
2016-07-26, 00:57
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Är det någon som vet vad dom där "löven" är till för? Dom dyker upp lite random för att sedan försvinna.
De indikerar att en pokemon finns där nära, men pokemons verkar inte alltid spawna direkt om man står på löven, lite laggit kan det kanske vara med tanke på lasten på servrarna...
Citera
2016-07-26, 01:05
Citat:
Hur funkar det här med incense? Om jag använder en sån, är det mest såna i nearby-listan som kommer upp då eller kan det vara helt random?

De dyker upp runt omkring dig
Citera
2016-07-26, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
De dyker upp runt omkring dig

Ja men undrade hur det funkar. Om jag bara har massa pidgeys och weedles på min nearby-lista, är det dom som dyker upp då eller kan det komma en charizard helt random, för att ta ett exempel?
Citera
2016-07-26, 01:18
Citat:
Ja men undrade hur det funkar. Om jag bara har massa pidgeys och weedles på min nearby-lista, är det dom som dyker upp då eller kan det komma en charizard helt random, för att ta ett exempel?

Tycker att det är lite randoms faktiskt
Citera
2016-07-26, 01:19
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Nej det där är nog bara nån som börjat säga så har det spridit sig. Den där ringen är endast för bonus xp. Är ringen liten eller stor och du ändå inte träffar den är det skitsamma.

Om du väl träffar ringen o får t.ex excellent, då är det möjligt att den lättare fångas, men det är ju inte ofta man lyckas med det.
Det har inte blivit bekräftat att det är högre chans att fånga om ringen är liten men det har blivit bekräftat (om nu den där reverse engineering-grejen stämmer) att det är högre chans om man får nice/great/excellent samt curve ball.

Jag har för övrigt aldrig råkat ut för att bollen flyger åt sidan om man använder hallon.
Citera
2016-07-26, 01:29
Medlem
PeterForsbergs avatar
Hur gör ni som är lite högre level (typ 15 och uppåt..?) för att "balansera" evolve-boosting med att faktiskt få fram pokemons med hög CP? Jag är snart lvl 19 med följande pokemons som är starkast:

1. Hypno 1023 CP
2. Golbat 984 CP
3. Pidgeot 869 CP
4. Fearow 679 CP
5. Fearow 658 CP
6. Jolteon 621 CP

Tycker mina bästa pokemons är otroligt tråkiga då de är så vanliga, och framför allt för att de är så klena... Hur gör ni för att hitta guldklimparna? Promenerar runt Östermalm och Vasastan en del, men hittar bara Pidgeys, Rattata och en och annan Drowzee. Eller får ni de bästa från 10km-ägg? Har inte haft någon tur där heller. Hatchat 3-4 såna utan något att hurra över. HUR GÖR NI?
(Sorry för kladdig post. Ordentligt trött)
Citera
2016-07-26, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Hur gör ni som är lite högre level (typ 15 och uppåt..?) för att "balansera" evolve-boosting med att faktiskt få fram pokemons med hög CP? Jag är snart lvl 19 med följande pokemons som är starkast:

1. Hypno 1023 CP
2. Golbat 984 CP
3. Pidgeot 869 CP
4. Fearow 679 CP
5. Fearow 658 CP
6. Jolteon 621 CP

Tycker mina bästa pokemons är otroligt tråkiga då de är så vanliga, och framför allt för att de är så klena... Hur gör ni för att hitta guldklimparna? Promenerar runt Östermalm och Vasastan en del, men hittar bara Pidgeys, Rattata och en och annan Drowzee. Eller får ni de bästa från 10km-ägg? Har inte haft någon tur där heller. Hatchat 3-4 såna utan något att hurra över. HUR GÖR NI?
(Sorry för kladdig post. Ordentligt trött)

ENdast fått bra från 10 km ägg, och efter att ha evolvat evee, aldrig fångat någon bra pokemon ute och jag är level 22
Citera
2016-07-26, 01:50
Under en dag säg om jag fångar 50 st så är 40 st vanliga ( pidegon ratata droowzee) 7-8 halv vanliga typ jigglypuff venonat weedle och 2-3 ovanliga. Äggen är också lite olika av 5 st 5km/10kmägg så kanske 1-2 är enkelt ny Pokémon
Citera
2016-07-26, 01:51
Medlem
PeterForsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
ENdast fått bra från 10 km ägg, och efter att ha evolvat evee, aldrig fångat någon bra pokemon ute och jag är level 22

Ok, då är jag inte ensam iallafall... Har noterat att det knappt finns några Eevees i närheten. Håller de till i skogen/parker, eller spelar sånt inte så stor roll?
Citera
2016-07-26, 02:19
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Ok, då är jag inte ensam iallafall... Har noterat att det knappt finns några Eevees i närheten. Håller de till i skogen/parker, eller spelar sånt inte så stor roll?
Om du inte har några problem med att vara "oetisk" så kan du alltid använda: pokevision.com, för att se vart och vilka pokemons som finns där du bor.
Citera
2016-07-26, 02:30
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Du "levlar" upp ett friendly gym genom att slåss med din utvalde pokémon där. Anta att ett gym har säg 3 spots och 6000/8000 Prestige. Se Prestige som Gym Experience Points.

Det finns olika vägar att gå... Antingen sopar du banan med din absolut starkaste och får kanske 15-20 Prestige per vinst, ELLER så koncentrerar du dig mot den med lägst plats, säg en Hypno (för skojs skull) på 600CP. Hypno är svag mot Dark. Har du, säg, en Ghastly med 550 CP (alltså lägre) med Dark-attacker vinner du lätt mot sagde Hypno.
Efter den vinsten kan du "ge upp" - finns ett sånt alternativ - och avsluta din träning. Vips har gymmet ökat runt 500 Prestige (man får verkligen jättemycket mer Prestige för att vinna som underdog), ett betydlige större kliv mot 8000/8000 och därmed en ny öppen fjärde plats.
Den pokémon du petar in hamnar automatiskt i storleksordning oavsett vem du tränade mot för att öka Prestigen.

Spraya en potion - rinse and repeat.

Skulle du ha otur och någon från rivaliserande Team står och försöker ta ner gymmet kör du nog en förlorande strid - min erfarenhet är att det är förbannat mycket lättare att ta ner ett gym än att kämpa upp ett.
Tack, mycket bra tips! Jag körde med en Gloom 635 CP mot en Starmie 805 CP vilket gav 635 prestige varje gång. Super effective!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in