2016-07-25, 02:44
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Bara jag som inte förstår charmen med Pokemon Go? För det första så kan du fånga Pokemon utan att ens ha en strid, och när man väl har det så finns det inget strategist tänk bakom det.

Charmen ligger mycket i att set är ett väldigt tunnt mediokert Pokémon som alla kan ta del av, du behöver inte vara särskilt duktig och kan själv välja att delta i battles eller inte. Många tycker nog att det är kul att pyssla när man går en sväng.
Citera
2016-07-25, 03:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Bara jag som inte förstår charmen med Pokemon Go? För det första så kan du fånga Pokemon utan att ens ha en strid, och när man väl har det så finns det inget strategist tänk bakom det.

Charmen är väl att spelet är nästintill helt unikt.
Citera
2016-07-25, 03:29
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Charmen ligger mycket i att set är ett väldigt tunnt mediokert Pokémon som alla kan ta del av, du behöver inte vara särskilt duktig och kan själv välja att delta i battles eller inte. Många tycker nog att det är kul att pyssla när man går en sväng.

Om inte man var tvungen att ha skärmhelvetet på för att kunna få äggen att kläckas och att den faktiskt reggar sträckan istället för kanske halva så hade själva promenerandet blivit roligare.
Citera
2016-07-25, 03:57
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Kan man få incubator och Lucky egg från stops?
Kan bekräfta incubators också. Dock mycket ovanligare än ägg.
Citera
2016-07-25, 04:21
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Lucky egg kan jag bekräfta att man kan få iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Kan bekräfta incubators också. Dock mycket ovanligare än ägg.
Är level 20 och har inte fått någon av dem.
Citera
2016-07-25, 04:28
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Är level 20 och har inte fått någon av dem.

Får nog ta tillbaka mitt påstående. Antog att jag fått dem vid random pokestops men nu såg jag att man får ägg vid lvl 10, 15 och 20 (x2).
Citera
2016-07-25, 07:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lista på ngr jag hittat, är dom ok eller?

Zapdos, Mewtwo , Mew
Citera
2016-07-25, 07:38
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Charmen är väl att spelet är nästintill helt unikt.

Unikt är väl att ta i? Ingress har väl funnits i ett par år och är skapta av samma personer. Det handlar snarare om att:
  1. Pokemon är stort och hypat så drar till sig folk
  2. Folk drar till sig ännu mer folk
  3. Nu har det blivit så hypat att tidningar skriver om det vilket får personer som inte hade brytt sig annars intresserade att pröva

Det är ett okej "spel" men kommer nog dö ut så fort de första börjar lämna. För helt ärligt, är det ens mycket till spel? Finns inte speciellt mycket att göra.
Citera
2016-07-25, 07:48
Medlem
Kazmo22s avatar
Ett litet tricks jag använt mig utav sedan launch för att komma förbi loading screen är: 1. Sätt på flygplansläge. 2. Starta appen. 3. Vänta tills "no internet Connectivity" dyker upp och stäng av flygplansläge.
Citera
2016-07-25, 08:02
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Som jag skrev så verkar spelet mäta punkt a - b (som också råkar vara två punkter den själv hittar på). Så går du typ i en ring kan det hända att spelet tror du ej rört dig.
Den verkar kolla var 60e sekund.
Aha, då fattar jag, kan nog förklara endel faktiskt. Ska tänka på det idag och se om det hjälper=p
Citera
2016-07-25, 08:22
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaCC.
Finns en jävla massa eltyper i gamla stan! Och kungsan har massor av eldtyper. Fångade Growlithe, Charmeleon och Ponyta där idag.

That's it! Jag beger mig till Kungsan på väg hem från jobbet ikväll, jag SKA fan få tag på min favorit hästjäveln om det så är det sista jag gör!
"Hej älskling, nej du vet... jag fick jobba över. Puss".
Citat:
Ursprungligen postat av trumpety
Folk kommer ut inte så dumt. Psykologiskt är det lite farligt.

Kilona rinner av! 96 kilometer på Jogger, nästan tio mil på fjorton dagar som jag antagligen inte gått annars (är ju skitsvårt att ha mobilen framme medan man använder apostlahästarna till vanliga vardagsgöromål)
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Någon som har en alternativ hemsida till pokevision? Den buggar väldigt mkt, lvls på folket btw? : )

Men för fanken, sluta lamea! Pokevision är ju easymode fusk? Gå ut och hitta dem som det är tänkt istället
Citera
2016-07-25, 08:40
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Men för fanken, sluta lamea! Pokevision är ju easymode fusk? Gå ut och hitta dem som det är tänkt istället

Ja jag fattar inte varför man ens vill använda det? Jag kollade lite nu för att se hur det ser ut, och visst är det en cool grej men att faktiskt använda det för spelet...? Det förtar ju 95% av nöjet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in