2016-07-20, 01:27
Medlem
HailToTheKings avatar
Skapligt drygt när hela skärmen stannar upp när man just kastat en pokeboll som håller på att fånga en pokemon! tur att jag inte råkat ut för det med nåt annat än såna som man möter hela tiden. Fatta att möta en rare och skiten fastnar!! Laggar det för att servarna inte pallar trycket eller är det mobilens fel? Ja.. det beror på vilken mobil du har men tänkte om servarna kan orsaka detta problem? Är väl därför man inte kommer in ibland t ex..
Citera
2016-07-20, 01:44
Medlem
Hej!

Har inte hunnit börja spela av diverser anledningar, men ser fram emot att börja nu!

Snabb fråga: Om man bor i en Stockholmsförort, säg Bromma/Täby/Lidingö, hur frekvent stöter man på Pokemons? Pratar vi en pokemon per tionde minut, eller är det tätare/glesare än så?

Bör man åka in till centrala Stockholm för att få mycket action?

Stort tack för att ni hjälper mig komma igång!
Citera
2016-07-20, 01:45
Medlem
pokemontrainers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Blev du inte bannad? jag testade spoofa till new york, helt sjukt mycket bättre pokemons men jag blev bannad direkt.

Nä, drog legit så det har inte varit några konstigheter. Förhoppningsvis kommer jag att kunna slå ut varenda gym hemma enkelt nu.
Citera
2016-07-20, 01:47
Medlem
pokemontrainers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colures
Hej!

Har inte hunnit börja spela av diverser anledningar, men ser fram emot att börja nu!

Snabb fråga: Om man bor i en Stockholmsförort, säg Bromma/Täby/Lidingö, hur frekvent stöter man på Pokemons? Pratar vi en pokemon per tionde minut, eller är det tätare/glesare än så?

Bäst är ju helt klart centrala Stockholm, men förorterna fungerar absolut.
Citera
2016-07-20, 01:50
Medlem
Krasigts avatar
Jag kan inte ladda ner spelet från playbutiken. Någon som har nån idé varför? Min mobil är nån dålig typ av s5 men har 5.1.1 android version, vilket ska funka enligt deras hemsida. Kan jag ladda ner det på något annat sätt?
Citera
2016-07-20, 01:57
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
jo håller med dig, hade räckt med endast dust för att uppgradera, blir ett jävla letande å fångande av samma pokemons om och om igen bara för att uppgradera och evolva.

Blev du inte bannad? jag testade spoofa till new york, helt sjukt mycket bättre pokemons men jag blev bannad direkt.

Va? så du kan inte spela mer eller hur funkar ban?

Om man inte blir permabannad direkt så är det helt klart värt risken
Citera
2016-07-20, 02:00
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Någon som har problem att komma in nu? Har försökt i kanske 20-25 minuter nu. Har aldrig haft såhär grova problem på natten.
Citera
2016-07-20, 02:02
Medlem
daniils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnersAreRunners
Någon som har problem att komma in nu? Har försökt i kanske 20-25 minuter nu. Har aldrig haft såhär grova problem på natten.

Här finner du status.....http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go
Citera
2016-07-20, 02:49
Medlem
Unniis avatar
http://www.expressen.se/noje/justin-...on-i-new-york/

Måste dock vara rena lyxen för honom att kunna gå runt ostört!
Citera
2016-07-20, 02:59
Medlem
Passepartouts avatar
Hur ser det ut när man hittar en? Hur noterar man i mobilen att det är "rätt" pokemon som man funnit.
Citera
2016-07-20, 03:03
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colures
Hej!

Ju mer centralt desto bättre, mest därför att ju fler spelare på ett område desto fler Lures och liknande kommer du se.
Tog en sväng inom Göteborg förut idag och hittade platser där jag kunde nå 4 pokestops från en parkbänk, alla med Lures aktiva och förnyade i säkert knappa två timmar.. Kändes som om jag fångade pokemon oftare än inte, och då var det några som sprang iväg, någora som bara gav error innan jag ens kunde börja fånga, och någon enstaka gång där det buggade när de precis hamnat i pokebollen.
Citera
2016-07-20, 03:13
Medlem
confused...s avatar
Jävla bullshit, får upp en pokemon jag aldrig sett tidigare på 3dagars spelande. Fearow eller vad han hette.

Matar han med bär före varje kast och använder Great balls på han.

Träffar med 5 bollar... Tar sig ur alla och sen försvinner....

Fan är vitsen med bär och great balls när man inte får dom svåra och unika ändå....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in