2016-07-14, 17:18
Medlem
Ingabromsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Fångar ni alla ni stöter på för att växla in dom eller sparar ni pokebollarna till dom bättre?

Går nog att googla men vad händer när bollarna är slut? Växla in?
Citera
2016-07-14, 17:19
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingabromsar
Går nog att googla men vad händer när bollarna är slut? Växla in?
Hittade inget vettigt, hur gör du? Skicka dom till proffesorn för utvecklingsgodis eller vad det är
Citera
2016-07-14, 17:29
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Hittade inget vettigt, hur gör du? Skicka dom till proffesorn för utvecklingsgodis eller vad det är

Jag fångar alla jag stöter på, bra med candies så du kan evovla pokemons för xp. Har jag flera av samma pokemon skickar jag iväg dom andra och behåller den bästa. Pokebollar får du ju ganska enkelt när du antingen lvlar eller springer förbi några pokestops så det är inget problem.
Citera
2016-07-14, 17:31
Jag är en fullständig novis när det kommer till pokemon och jag kommer nog inte spela detta heller om inte mina systerdöttrar tjatar skallen av mig.

Hursomhelst så gillar jag konceptet och är lite nyfiken på hur det hela fungerar? Jag har läst en del i tråden och bildat mig en viss uppfattning men jag undrar vad det är som avgör var dessa figurer dyker upp? Är det ett specifikt program till varje användare som gör att dom dyker upp slumpmässigt eller är det utvecklaren som placerar ut dom? Om det är det sistnämnda alternativet, kan då alla spelare se samma pokemons på samma ställe? Och varför finns dom utplacerade i Sverige om spelet ännu inte släppts här?

Om någon har lust att minska min okunnighet vore jag ytterst tacksam
Senast redigerad av trazke 2016-07-14 kl. 17:34.
Citera
2016-07-14, 17:40
Medlem
Ingabromsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Jag fångar alla jag stöter på, bra med candies så du kan evovla pokemons för xp. Har jag flera av samma pokemon skickar jag iväg dom andra och behåller den bästa. Pokebollar får du ju ganska enkelt när du antingen lvlar eller springer förbi några pokestops så det är inget problem.

Tack lothbrok.

Har bara hunnit titta lite på det och fångat 2-3 poks. Inomhus. Var tvungen lämna mobilen hemma på laddning. Ska bli kul att gå ut sen.
Citera
2016-07-14, 17:43
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok

Ty!
Citera
2016-07-14, 17:50
Medlem
Ett påbyggningstips (som säkert nämnts tidigare i tråden) är att spara Pokemons som är vanliga och billiga att evolva (Pidgey t. ex, 12 candies) och se till att köra ett Lucky Egg (dubbel xp för 30 min) vilket då ger 2000 XP för varje evolution.
Citera
2016-07-14, 18:18
Medlem
superskurkens avatar
Kan man koppla sitt kontokort till sitt amerikanska Apple id på något sätt? Vill köpa lucky eggs men man måste handla från det kontot man laddade ner appen med.
Citera
2016-07-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helvetica
Ett påbyggningstips (som säkert nämnts tidigare i tråden) är att spara Pokemons som är vanliga och billiga att evolva (Pidgey t. ex, 12 candies) och se till att köra ett Lucky Egg (dubbel xp för 30 min) vilket då ger 2000 XP för varje evolution.

Kan någon förklara för mig vad spelet går ut på egentligen? Har ju följt hypen och har spelat spelet i två dagar utan att förstå spelet riktigt.

Man går ut, och jagar pokemons. Det förstår jag. Men vad gör man med dom sen? Vad gör man på så kallade gyms? Vad gör man med äggen och diverse items som man kan få på olika samlingsställen?

Finns det någon som kan förklara spelet riktigt för mig?
Senast redigerad av cheezy 2016-07-14 kl. 18:23.
Citera
2016-07-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superskurken
Kan man koppla sitt kontokort till sitt amerikanska Apple id på något sätt? Vill köpa lucky eggs men man måste handla från det kontot man laddade ner appen med.

Det låter ju vrickat att man måste handla från det kontot man laddade ner appen med.. gör det ju omöjligt att vara flera som delar på en surfplatta eller telefon.

För android gäller att man måste handla från det konto man loggat in med, oavsett hur appen kom dit.
Citera
2016-07-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Men vad gör man med dom sen? Vad gör man på så kallade gyms? Vad gör man med äggen och diverse items som man kan få på olika samlingställen?

Fånga alla pokemons, fång bättre pokemons, uppgradera dem och evolva dem med candy och stardust.
Gör om dina svaga pokemon-dubletter till candy så kan du uppgradera din starka osv.

Står ens pokemon i ett gym får man pengar (och XP?) som man kan handla saker för i shoppen utan att spendera riktiga pengar. Gymmen slåss de tre olika lagen om (röd gul blå) och för att ta över ett gym behöver gymmets prestiege gå ner till 0, detta sker genom att det gymmet förlorar x antal gym strider under en viss tid, varje spelare från ett annat lag kan utmana gymmet på strid.
För att förstärka gymmets prestiege så kan du som är med i gymmets lag strida där också.

Items gör olika grejer, ex. finns Lure som lockar till sig pokemons i 30min till ett pokestop, alla items kan du läsa om inuti spelet.
Senast redigerad av DruidJon 2016-07-14 kl. 18:49.
Citera
2016-07-14, 18:54
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är en fullständig novis när det kommer till pokemon och jag kommer nog inte spela detta heller om inte mina systerdöttrar tjatar skallen av mig.

Hursomhelst så gillar jag konceptet och är lite nyfiken på hur det hela fungerar?
https://www.reddit.com/r/pokemongo/c..._your_trainer/

Citat:
Jag har läst en del i tråden och bildat mig en viss uppfattning men jag undrar vad det är som avgör var dessa figurer dyker upp? Är det ett specifikt program till varje användare som gör att dom dyker upp slumpmässigt eller är det utvecklaren som placerar ut dom? Om det är det sistnämnda alternativet, kan då alla spelare se samma pokemons på samma ställe? Och varför finns dom utplacerade i Sverige om spelet ännu inte släppts här?

Om någon har lust att minska min okunnighet vore jag ytterst tacksam
Det är slumpmässigt var de dyker upp, men de tenderar att dyka upp där det rör sig mycket folk så det är mycket större chans att hitta Pokémon mitt inne i stan jämfört med ute i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in