2016-07-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Hade det varit värt det att spendera en månad med att nöta Pokemon Go och sedan sälja sitt acc om man gör det väldigt bra?

Timlönen blir nog skräp men som arbetslös kan nog några hundralappar vara bra. Ännu bättre om man släpar runt flera telefoner.
Bara inte glömma att räkna slitage på batteriet och skor
Citera
2016-07-17, 15:13
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Första efter starters då eller? Annars så får man välja mellan dom tre klassiska starters i början

Om du vägrar ta någon av dom 3 i början spawnas Pichacu
Citera
2016-07-17, 15:13
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Det är mycket roligare än vad man tror jag som knappt orkar gå 30m hemifrån till lokala livs-affären när nåt behövs, jag höll på i 4h igår väldigt kul och bra motion på köpet.

Haha ja magiskt! Var ute i drygt en timme, hemma och laddar telefonen och fyller på med kolhydrater, sen jävlar!
Citera
2016-07-17, 15:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Försök inte fånga Golbats, stacka upp på Zubats bara så kan du evolva dem när nästa generation släpps
Golbat var ju jättelätt att fånga. Har betydligt mer problem med fucking Zubat.
Citera
2016-07-17, 15:17
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
nej du kan få pikachu som starter. Bara gå runt lite och välj ingen så ploppar han upp efter en stund.

Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Som min starter, sket i Charmander, Bulbasaur och Squirtle.

Citat:
Ursprungligen postat av XlAdZ
Om du vägrar ta någon av dom 3 i början spawnas Pichacu

Låter som en bluff :P (Jag fick en pikachu som andra pokemon, efter jag hade valt starter)
Citera
2016-07-17, 15:21
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Låter som en bluff :P (Jag fick en pikachu som andra pokemon, efter jag hade valt starter)
Fast det är ingen bluff...

Ignorera de tre första starters fem gånger genom att gå ifrån dem. Sen kommer en Pikachu spawnas. Den jag fångade har en CP11.
Citera
2016-07-17, 15:24
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Fast det är ingen bluff...

Ignorera de tre första starters fem gånger genom att gå ifrån dem. Sen kommer en Pikachu spawnas. Den jag fångade har en CP11.

Min är också CP11.
Valde Charmander i början
Citera
2016-07-17, 15:27
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Spelet är ett skämt om man i te bor i stan. Är ute på landet på semester och finns inget alls.

Spelet är verkligen gjort med minsta möjliga ansträngning.
Citera
2016-07-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Spelet är ett skämt om man i te bor i stan. Är ute på landet på semester och finns inget alls.

Spelet är verkligen gjort med minsta möjliga ansträngning.

De har bara tagit data direkt från Ingress, men antalet platser ökar.
I Kalix finns det tre pokestops och ett gym. Räknas säkert som landet för många här dock.
Blir iaf socialt eftersom alla som spelar spelet samlas inom 100m där allt råkar vara...
Citera
2016-07-17, 15:41
Medlem
Var en fascinerande syn idag när man var ute och gick... I var och varenda gatukorsning står det folk med mobiler och paddor. Spelet har hypats något enormt, men det man ser är ju overkligt...

Jag är lite för gammal för att ha engagerat mig när det begav sig första gången och erkänner att jag inte riktigt fattar vad det går ut på? Jag vet, idiotfråga man säkerligen kan googla fram svaret på... Men seriöst? Går spelet ut på att fånga en massa söta djur? Varför vill man inte låta dom leva i frihet?
Citera
2016-07-17, 15:42
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
De har bara tagit data direkt från Ingress, men antalet platser ökar.
I Kalix finns det tre pokestops och ett gym. Räknas säkert som landet för många här dock.
Blir iaf socialt eftersom alla som spelar spelet samlas inom 100m där allt råkar vara...

Var har du läst att antalet platser ökar? Jag har läst raka motsatsen? Ingress slutade läggs till platser för mer än ett år sedan. Och i Pokémon kan du ej lägga till.
Citera
2016-07-17, 15:47
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Var har du läst att antalet platser ökar? Jag har läst raka motsatsen? Ingress slutade läggs till platser för mer än ett år sedan. Och i Pokémon kan du ej lägga till.

Här kan man skicka in en request om ett nytt stop/gym så det borde ju öka om dom nu lägger tid på det.

https://support.pokemongo.nianticlab...form_id=319928
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in