Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-10, 04:57
  #121
Medlem
alienDNAs avatar
för en som endast hört talas om detta spel exakt nu - o läst dom senaste 4 sidorna i denna tråd och ser bokstavligen ut såhär:
vad i hela helvete pratar ni om?

vadå gym; o jag får nästan känslan av att ni menar att man BOKSTAVLIGEN skall gå "UT" alltså IRL!?!
vafan är detta?!!

alltså; för nån som ser ut såhär
kan ni beskriva detta spel i ett par meningar, tack!

o nej, jag har aldrig nånsin spelat pokemon, aldrig - o fattar INTE hypen med pokemon - däremot är jag väldigt intresserad av detta nya efter vad jag läst här - inte för att det just är pokemon - kunde likabra varit my little pony for all i care- är spelet roligt är det roligt o temat kvittar nästan.
Citera
2016-07-10, 06:27
  #122
Medlem
Precis laddat ned detta.
När jag försöker klicka upp shopen ingame får jag bara upp en vit ruta? Är inte shopen aktiv här ännu?
Citera
2016-07-10, 07:50
  #123
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladmannen
Precis laddat ned detta.
När jag försöker klicka upp shopen ingame får jag bara upp en vit ruta? Är inte shopen aktiv här ännu?
låt den ladda lite brukar ta ca 30 sec innan den dyker upp för mig iaf
Citera
2016-07-10, 08:15
  #124
Medlem
Wolfbloods avatar
Happ och såklart går iphone gränsen vid 4/4S, rätt irriterande när telefonen fortfarande fungerar bra nog för att inte bytas ut
__________________
Senast redigerad av Wolfblood 2016-07-10 kl. 08:26.
Citera
2016-07-10, 08:39
  #125
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Kolla pokemontyps schemat:
http://pokemondb.net/type

Beroende på vad för pokemon man har så finns olika svagheter/styrkor och sedan planera vilken du vill använda mot just den typen som står på gymmet.
Vidare så är det ganska självklart att en 100CP lär förlora mot en 200CP+ oavsett.

Jo, det är jag med på. Jag har spelat de flesta pokemonspel sen Red, så jag är inte helt oinsatt
Ja det är bara att försöka ha lite tur med CPn då helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
för en som endast hört talas om detta spel exakt nu - o läst dom senaste 4 sidorna i denna tråd och ser bokstavligen ut såhär:
vad i hela helvete pratar ni om?

vadå gym; o jag får nästan känslan av att ni menar att man BOKSTAVLIGEN skall gå "UT" alltså IRL!?!
vafan är detta?!!

alltså; för nån som ser ut såhär
kan ni beskriva detta spel i ett par meningar, tack!

o nej, jag har aldrig nånsin spelat pokemon, aldrig - o fattar INTE hypen med pokemon - däremot är jag väldigt intresserad av detta nya efter vad jag läst här - inte för att det just är pokemon - kunde likabra varit my little pony for all i care- är spelet roligt är det roligt o temat kvittar nästan.

Du knallar runt med telefonen utomhus, spelet ser typ ut som Google Maps. Gymmen brukar vara olika landmärken, som tex kyrkor. Och ja, du MÅSTE gå ut utomhus och fysiskt ta dig till dessa platser
Citera
2016-07-10, 09:26
  #126
Medlem
Hamnkakas avatar
Bästa spelet EVER! Så bra att låta folk gå ut än att bara sitta inne och spela. Går inte ens att fuska med Fake GPS.

Skönt att jag bor nära ett gym också.
Citera
2016-07-10, 12:20
  #127
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
Bästa spelet EVER! Så bra att låta folk gå ut än att bara sitta inne och spela. Går inte ens att fuska med Fake GPS.

Skönt att jag bor nära ett gym också.

finns ju redan turf och ingress, detta är knappast det första gps spelet direkt.. är väl kul men dom kunde ju ha gjort att man kan se andra spelare på kartan, känns ju lite dött o trist traska omkring själv. Dock är det bra att spelar man ingress så vet man var det finns portaler och det är så dom är inlagda i pokemon så bor man i en storstad ska det finnas massor med pokestops i city osv.. Men jag saknar dock en chat kanal så man kan snacka med sina lagspelare då jag valt blått lag skulle jag vilja se om man kan få tag på någon annan i ens stad men icke
__________________
Senast redigerad av swebarb 2016-07-10 kl. 12:22.
Citera
2016-07-10, 12:31
  #128
Medlem
latahundens avatar
finns det någon info om när det släpps till sverige/norge på iphone?
Citera
2016-07-10, 13:00
  #129
Medlem
AstronomicEyess avatar
Det var bra gjort av dem. Nu kan alla zombies där ute som sitter framför sin skärm i sin mörka lilla tamburin, äntligen gå ut och leka med barndomsdrömmen istället
Citera
2016-07-10, 13:11
  #130
Medlem
Knoppys avatar
Verkar ju inte gå att kläcka ägg när man åker bil iaf
Citera
2016-07-10, 13:46
  #131
Medlem
JoeL431s avatar
Gött att jag evolverade så jag fick Hypno CP 654 precis.

andra darlings än så länge:
Victreebel CP 574
Golbat CP 518
Gloom CP 313
Beedrill CP 310
Raticate CP 303
Onyx CP 250
Fearow CP 237
Pidgeot CP 238
Nidorino CP 230

Annars är Meowth, Magnemite, Jigglypuff, Abra, slowbroo och Dratini sköna klassiker.

__

Vad har ni för smaskiga pokemon?
Citera
2016-07-10, 13:57
  #132
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Verkar ju inte gå att kläcka ägg när man åker bil iaf
Niantics tidigare spel, Ingress, har en (omedveten?) begränsning att du blir lite handikappad om du färdas snabbare än 40-50km/h eller något sådant. Många saker funkar, tex kan man hacka portaler och samla energi, men en del saker funkar inte. På Reddit finns trådar om hur folk under PoGo (Pokemon Go) Betan i alla fall kunde fånga pokemons medan de körde (hoppas någon annan körde och att de bara inte med...! Trafikfara galore annars..)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback