2016-07-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Vad ska man göra av alla sina dubbletter?

Du transfrar de du vill till professorn så får du "candy" som du kan använda för att evolva och ge de mer CP. För varje du kläcker - 3 Candy för den pokemonen, varje du plockar 3 candy för den och varje du för över till professorn får du en.

Jävligt smidigty och bra
Citera
2016-07-09, 18:48
Medlem
Under---18s avatar
Måste man ha internet för att det ska fungera när man är ute och rör sig?
Citera
2016-07-09, 19:20
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Måste man ha internet för att det ska fungera när man är ute och rör sig?

eh jaa typ omöjligt spela om du inte har internet..
Citera
2016-07-09, 20:25
Medlem
Elementarts avatar
Brukar promenera rätt mycket, så jag ska definitivt testa det här
Citera
2016-07-09, 23:04
Medlem
Citat:
Vad exakt är detta för spel? Slåss man även med sina pokemans eller fångar man bara? Grejen med pokemon är ju att slåss, kan jag tycka, men låter på folk som att de bara springer runt och samlar.

Ute på gatan kan man bara kasta pokebollar och fånga pokemons. Hittar man ett gym däremot kan man få slåss med sina pokemons. Däremot behöver man fånga så många av samma sort som möjligt då man får godis av dem som behövs för att evolvera eller göra pokemonen starkare.

Citat:
Vad ska man göra av alla sina dubbletter?

Spara dem så länge, du kommer få väldigt många av en sorts pokemon. För varje drowsee du fångar får du godis som behövs för att göra en annan drowsee starkare eller evolvera den. Man kan ha 250 pokemons på sig, så börja rensa när du närmar dig 200 genom att "transfer:a" de pokemons som har lägst CP till professorn. Då får man dessutom en godis

Man kan även lägga in pokemons till att försvara sina gym (endast 1 pokemon per gym).

Citat:
Vad hittar man dom här gymmen då?

Gymmen är placerade på platser med högt kulturvärde eller monument typ. Kyrkor eller kyrkogårdar är väldigt ofta gym.
Det låter som att du bor bo landet som jag, tyvärr finns det inte många pokemons, pokestops eller gym här ute. En stor fördel om man bor i stan!

Citat:
Alla gymfrågor: Hur det fungerar

Om ett gym inte försvaras av någon är det vitt. Man kan då lägga in en pokemon och ta över gymmet. Gymmet färgas efter ditt lag och får en level. Ju högre level, desto svårare gym att ta över för andra lag. Ett gym på level 1 kan ha en tränare som försvarar det, level 5 kan ha 5 olika tränare som försvarar det. Man kan bara försvara sitt gym med EN pokemon per tränare. För att öka gymets level kan man slåss mot sitt eget eller sitt lags gym och vinna. Vinner man ökar man gymets poäng (prestige tror jag det heter i spelet). Ju högre poäng, desto högre level, desto fler pokemons att besegra och därför svårare att ta över.

För att ta över ett gym behöver man vinna gymslaget. Det som händer när man vinner är att man sänker poängen och leveln på gymmet. För varje level gymmet förlorar så skickas en pokemon hem till orginaltränaren. När poängen når 0 kan man ta över gymmet. Med andra ord måste man vinna och slå alla pokemons i gymmet flera gånger innan man kan ta över det.

Man får ta med sig 6st pokemons för att slåss i en fight. Man kan dodge:a och man kan slå enkelt samt hårt! Man kan kika om det finns fler pokemons i ett gym genom att swipe:a höger och vänster.

Citat:
Varför vill man ta över gym?

För att man får betalt för det. Var 20:e timme får man 10pokecoins och 500 stardust per gym, max 100 pokecoins och 5000 stardust per 20:e timme.

Hoppas detta förklarar lite grann iaf.
Senast redigerad av imar 2016-07-09 kl. 23:10.
Citera
2016-07-09, 23:54
Medlem
Knoppys avatar
Försökte mig på att ta över ett gym. Slutade med att alla mina pots och revives tog slut

Ska man bara trycka allt man kan på motståndaren eller hur ska man bära sig åt? Bara hoppas man hittar pokemon med högre CP?
Citera
2016-07-10, 01:16
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Försökte mig på att ta över ett gym. Slutade med att alla mina pots och revives tog slut

Ska man bara trycka allt man kan på motståndaren eller hur ska man bära sig åt? Bara hoppas man hittar pokemon med högre CP?
Kolla pokemontyps schemat:
http://pokemondb.net/type

Beroende på vad för pokemon man har så finns olika svagheter/styrkor och sedan planera vilken du vill använda mot just den typen som står på gymmet.
Vidare så är det ganska självklart att en 100CP lär förlora mot en 200CP+ oavsett.
Citera
2016-07-10, 01:17
Medlem
Finns spelet på svenska app store?

Hittar det nämligen inte.
Citera
2016-07-10, 01:18
Medlem
swebarbs avatar
Nope men bara leta efter apkn så kan du installera. .dock kan jag ej logga in nu man kanske blev bannad och alla andra trots allt ?
Citera
2016-07-10, 01:21
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nope men bara leta efter apkn så kan du installera. .dock kan jag ej logga in nu man kanske blev bannad och alla andra trots allt ?
Har funkat förvånansvärt felfritt hela dagen för mig. Inga kraschar, inga GPS-störningar. Tror du haft otur.
Citera
2016-07-10, 02:43
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Finns spelet på svenska app store?

Hittar det nämligen inte.
Niantic, speltillverkaren, har sagt att de jobbar hårt på att hålla sina servrar vid liv och har pausat lanseringen tills de lyckats lösa (eller i alla fall mi ska) problemet. Om deras maskiner redan nu mår dåligt av överbelastningen så är det förklarligt om de knte direkt bjuder in många fler spelare genom att lansera i fler länder.
Citera
2016-07-10, 02:45
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
En grej jag undrar med gymmen. Jag slog ut en motståndare, sedan stod han kvar. Kunde alltså inte ta över det själv, mötte han igen och samma visa. Fick lämna med svansen mellan benen. Är det någon bugg när det händer eller har jag missat nåt? Kan tillägga att jag mötte samma motståndare igen så det var inte nr 2 i rad eller så.

Vidare tog jag mig till ett mystic gym, är mystic själv. Valde att utmana och körde en fight, vann och ställde min pokemon på tronen. Hur funkar detta? Backstabbade jag en vän eller gjorde jag gymmet "starkare" för motståndare och slog mig in helt enkelt --> flera mystic nu som står?

Citat:
Ursprungligen postat av imar
Om ett gym inte försvaras av någon är det vitt. Man kan då lägga in en pokemon och ta över gymmet. Gymmet färgas efter ditt lag och får en level. Ju högre level, desto svårare gym att ta över för andra lag. Ett gym på level 1 kan ha en tränare som försvarar det, level 5 kan ha 5 olika tränare som försvarar det. Man kan bara försvara sitt gym med EN pokemon per tränare. För att öka gymets level kan man slåss mot sitt eget eller sitt lags gym och vinna. Vinner man ökar man gymets poäng (prestige tror jag det heter i spelet). Ju högre poäng, desto högre level, desto fler pokemons att besegra och därför svårare att ta över.

För att ta över ett gym behöver man vinna gymslaget. Det som händer när man vinner är att man sänker poängen och leveln på gymmet. För varje level gymmet förlorar så skickas en pokemon hem till orginaltränaren. När poängen når 0 kan man ta över gymmet. Med andra ord måste man vinna och slå alla pokemons i gymmet flera gånger innan man kan ta över det.

Man får ta med sig 6st pokemons för att slåss i en fight. Man kan dodge:a och man kan slå enkelt samt hårt! Man kan kika om det finns fler pokemons i ett gym genom att swipe:a höger och vänster.

För att man får betalt för det. Var 20:e timme får man 10pokecoins och 500 stardust per gym, max 100 pokecoins och 5000 stardust per 20:e timme.

Hoppas detta förklarar lite grann iaf.

Riktigt bra förklaring imar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in