2016-09-26, 11:15
Medlem
DropoutBears avatar
Strugglar lite med IV mot CP bedömning i vissa fall. Typ om jag ska växla upp 600cp 85%iv bellsprout eller 765cp 50%iv. Har klara evolves för Alakazam, Machamp, Victreebell som jag väntat länge med men kommer aldrig någon sate värd att uppgradera. Iofs är det väl bara att smälla upp Alakazam då han verkar totalt urusel ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Btw...nu har jag fyllt hela Pokédexen!

Räknar inte in regionals och legendarys.

Riktigt bra jobbat! Vart det Muk som vart den sista?
Citera
2016-09-26, 11:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Fortfarande, var är här?

Kan vara vart som helst i Sverige, är ju inte direkt så att vilda dragonites spawnar relativt ofta bara på en ort, sthlm har fullt av dom te.x.

Tyvärr kan jag inte skriva vart "här" är, varför förstår du nog om du tänker efter.

Citat:
Btw...nu har jag fyllt hela Pokédexen!

Räknar inte in regionals och legendarys.

Grattis, fast det är ju i malmö (storstad) det med
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-26 kl. 11:39.
Citera
2016-09-26, 11:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Strugglar lite med IV mot CP bedömning i vissa fall. Typ om jag ska växla upp 600cp 85%iv bellsprout eller 765cp 50%iv. Har klara evolves för Alakazam, Machamp, Victreebell som jag väntat länge med men kommer aldrig någon sate värd att uppgradera. Iofs är det väl bara att smälla upp Alakazam då han verkar totalt urusel ändå.

Tills Niantic "fixar spelet" och gör att speed räknas in samt specialattackerna räknas annorlunda , som bekant hade ju alakazam om inte bästa, top3 special-attacks i gameboyspelen, så han ska egentligen vara en grym pokemon men de har inte tagit hänsyn till detta
Citera
2016-09-26, 11:57
Medlem
Swat0s avatar
Jag uppdaterade till senaste versionen idag (0.39.1) och får nu "Failed to log in."

Någon med samma problem?

Kör Android.

Läste att vissa skrivit att det inte fungerar om man har root access i mobilen. Men det har ju fungerat klockrent ända tills senaste uppdateringen. Borde väl stå ett annat meddelande också om det är det som är felet. Hjälper inte att rensa cache, data eller installera om appen. Inte heller att starta om mobilen hjälpte.
Citera
2016-09-26, 12:12
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jo, men mycket beror på hur länge till och hur många timmar man spelar. Spelar man 3-4 timmar per vecka är det nog ganska onödigt att försöka vänta mycket längre till då man antagligen lessnar mera och mera. Är man hardcore fortfarande är det ju inga problem att vänta längre tills man får det bästa.

Men om man lessnar och inte längre kommer spela spelet så har det ju heller ingen betydelse om man har evolvat en Dragonair eller Dragonite.

[quote=DropoutBear|58592089]Strugglar lite med IV mot CP bedömning i vissa fall. Typ om jag ska växla upp 600cp 85%iv bellsprout eller 765cp 50%iv. Har klara evolves för Alakazam, Machamp, Victreebell som jag väntat länge med men kommer aldrig någon sate värd att uppgradera. Iofs är det väl bara att smälla upp Alakazam då han verkar totalt urusel ändå.

Den bedömningen handlar väl enbart om ifall man är sugen på att lägga dusten på att uppa en klenare eller ej I många exempel man ser kan jag tycka att det är pointless att lägga så stor vikt vid IV ändå, ska man lägga massa dust så måste det ju vara för att man ska ha den att battla med och ska man ha den att battla med så är ju moveset det som är det viktiga. Dusten behöver man senare iaf för att hålla uppe sitt monster.

Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Riktigt bra jobbat! Vart det Muk som vart den sista?

Korrekt Han fick vara min buddy ett tag samtidigt som jag lyckades fånga ett par Grimers. Nu är dexen fylld

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tyvärr kan jag inte skriva vart "här" är, varför förstår du nog om du tänker efter.

Nej, det är faktiskt just det jag inte förstår Det har ju noll betydelse för dig eller någon annan om du berättar var du bor eller har fångat vissa Pokémons.

Citat:

Tackar Jo, men här finns inte allt på ett smörgåsbord ändå...som vissa verkar tro
Citera
2016-09-26, 12:50
Medlem
irkens avatar
Citat:
Men om man lessnar och inte längre kommer spela spelet så har det ju heller ingen betydelse om man har evolvat en Dragonair eller Dragonite.

Beror ju helt på om du faktiskt spelar för att battla eller fylla din dex, vill du i framtiden kanske battla medans ditt primära goal är att fylla dexen så är det ju både och faktiskt.
Jag har iaf fyllt min dex och spelar endast nu för tiden sporadiskt, battlar lite ibland med mina Dragonites (Jag har 3 ATM) men jag fångar knappt några pokemons längre, alldeles för mycket jobb just nu då jag inte har något speciellt mål längre.

Allt handlar väl egentligen om hur hardcore du är.
Citera
2016-09-26, 13:45
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror ju helt på om du faktiskt spelar för att battla eller fylla din dex, vill du i framtiden kanske battla medans ditt primära goal är att fylla dexen så är det ju både och faktiskt.
Jag har iaf fyllt min dex och spelar endast nu för tiden sporadiskt, battlar lite ibland med mina Dragonites (Jag har 3 ATM) men jag fångar knappt några pokemons längre, alldeles för mycket jobb just nu då jag inte har något speciellt mål längre.

Allt handlar väl egentligen om hur hardcore du är.

Tja...det är väl så.

Själv spelar jag fortfarande en hel del, fångar en del men klart mindre nu. Jag gör det mest för att få dusten och levla upp, båda för att kunna uppa mina monster så de är så tjocka som möjligt för att battla.

Alla spelar olika
Citera
2016-09-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen
Är du rootad? Hade det problemet förut och fick ta bort rooten för tillfället.

Nej min telefon är inte rootad.

Funderar dock att roota den för att sedan ta bort den. Känns dock ganska sjukt att man ska behöva roota för att sedan unroota för att det ska fungera.

Samt nu kan man inte heller köra en äldre version, då faktiskt spelet fungerade.
Senast redigerad av Smexliq 2016-09-26 kl. 14:07.
Citera
2016-09-26, 14:31
Medlem
Citat:
Kan vara vart som helst i Sverige, är ju inte direkt så att vilda dragonites spawnar relativt ofta bara på en ort, sthlm har fullt av dom te.x.

Så kan väl inte riktigt hålla med om att det är fullt av dom

Du verkar ha en rätt skev bild om hur det är att spela i Sthlm. Har nästan 60 mil i min jogger och har aldrig stött på Dragonite, Charizard eller NÅGON annan som kräver 3 evolves ute i det vilda (förutom nån sketen pidgeot) . Har väl haft en sjujävla oflax. Turen har dock varit med mig bigtime när det gäller Snorlax (6st ) och lapras (5st). Inga av dessa har jag hittat inne i Sthlm utom i förorter
Citera
2016-09-26, 15:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blirger
Du verkar ha en rätt skev bild om hur det är att spela i Sthlm. Har nästan 60 mil i min jogger och har aldrig stött på Dragonite, Charizard eller NÅGON annan som kräver 3 evolves ute i det vilda (förutom nån sketen pidgeot) . Har väl haft en sjujävla oflax. Turen har dock varit med mig bigtime när det gäller Snorlax (6st ) och lapras (5st). Inga av dessa har jag hittat inne i Sthlm utom i förorter
Gamla stan är det som det händer mest vad det verkar... igår fanns Muk, Charizard, Snorlax där ganska tätt inpå varandra, vart händer det annars?, vid slussen en stund tidigare lapras osv..
Citera
2016-09-26, 15:58
Medlem
MarqsN92s avatar
Kolla vad jag fick upp på pokeradar idag:

http://imgur.com/a/EaBaF

Finns den i spelet nu eller visar den fel?
Senast redigerad av MarqsN92 2016-09-26 kl. 16:06.
Citera
2016-09-26, 16:13
Medlem
Citat:
Gamla stan är det som det händer mest vad det verkar... igår fanns Muk, Charizard, Snorlax där ganska tätt inpå varandra, vart händer det annars?, vid slussen en stund tidigare lapras osv..
Jag som är född med en nitlott långt långt up i röven . Hängde i gamla stan två timmar igår. Inget alls av värde.

Hade varit mysigt då jag saknar både Charizard och Muk. Dock gått 8 mil med Grimer som buddy så kommer kunna evolva Muk snart ändå.
Imorgon blir det fan gamla stan en längre period. Hoppas på bättre lycka då. Återkommer med rapport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in