2017-07-02, 21:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Fick mitt sjätte TM nyss, det blev ett sjätte Fast-TM.
Oturen grinar illa nu alltså!

Jag har inte fler pokemons jag vill byta fast-attack på heller så det är la bara att spara.
Kan du skriva upp vilka raider du fick respektive TM ifrån och kanske även eventuella förutsättningar, går det att se ett mönster?
Citera
2017-07-02, 21:36
Medlem
Hur detaljerat kan man kolla upp IV?
Har använt två olika calculators och båda visar 84-91%. Jag kan inte få fram det mer specifikt än så eller?
Citera
2017-07-02, 21:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Hur detaljerat kan man kolla upp IV?
Har använt två olika calculators och båda visar 84-91%. Jag kan inte få fram det mer specifikt än så eller?
Har du testat denna?
https://pokemongo.gamepress.gg/pokem...v-calculator#/

Har sen jag bytte till denna aldrig fått annat än exakt IV, några andra jag prövade kunde få som du, ett range så att säga.

Var noga med att fylla i om den är från hatch eller inte, och du måste vara säker om den blivit poweruppad.
Citera
2017-07-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har du testat denna?
https://pokemongo.gamepress.gg/pokem...v-calculator#/

Har sen jag bytte till denna aldrig fått annat än exakt IV, några andra jag prövade kunde få som du, ett range så att säga.

Var noga med att fylla i om den är från hatch eller inte, och du måste vara säker om den blivit poweruppad.

Tack ska du ha! Den gav mig ett exakt värde och som tur var så blev det 91%
Citera
2017-07-02, 21:53
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Kan du skriva upp vilka raider du fick respektive TM ifrån och kanske även eventuella förutsättningar, går det att se ett mönster?
Hmm kan göra ett försök.

L2 Magmar
L2 Weezing
L3 Vaporeon x2
L3 Flareon
L3 Machamp eller Gengar, lite osäker där.

Vid mellan 3-5/6 har vi i Mystic hållit gymmet.
Vid mellan 4-5/6 har vi i Mystic gjort mest skada.

Jag har inte lyckats klara en L4-raid i min by ännu (ett försök), så kanske att charge-TM droppar oftast i L4-raids?

Jag såg en Trainer Tips video här om dagen, han hade något i stil med 2 Fast-TM och 7 Charge-TM! Men jag minns inte om han oftast körde L4-raids eller inte.
Citera
2017-07-02, 23:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Hmm kan göra ett försök.

L2 Magmar
L2 Weezing
L3 Vaporeon x2
L3 Flareon
L3 Machamp eller Gengar, lite osäker där.

Vid mellan 3-5/6 har vi i Mystic hållit gymmet.
Vid mellan 4-5/6 har vi i Mystic gjort mest skada.

Jag har inte lyckats klara en L4-raid i min by ännu (ett försök), så kanske att charge-TM droppar oftast i L4-raids?

Jag såg en Trainer Tips video här om dagen, han hade något i stil med 2 Fast-TM och 7 Charge-TM! Men jag minns inte om han oftast körde L4-raids eller inte.

Skulle inte förvåna mig om Niantic gjort korrigeringar serverside efter feedback från communitiet... jag har deltagit i flertalet tyranitar raids och jag är nästan helt säker på att cirkelns färg ändrats från andra-tredje dagen med gymraids och senaste dagarna, med golden-razz var den typ ljusorange, nu med goldenrazz är den fortfarande röd... så de kanske har korrigerat med catchraten när många spelare har 5-6 tyranitars från gymraids.

Och samtidigt korrigerat drop-raten på TMs när de märkte att folk fick alldeles för många och kunde OPa sina pokemons alldeles för snabbt.

Samtidigt vet jag om att vi alla vill gärna hitta mönster som egentligen inte finns, däremot har vi ju fakta att Niantic rätt ofta gör korrigeringar efter att ha lyssnat eller själva insett sina misstag... vem minns inte te.x rockeventet när de spawnade larvitars som crazy första timmarna, sen drog dom ner det rejält osv

Och just nyss kom läsning om just detta:
https://pokemongohub.net/user-guides...ty-throw-type/
Senast redigerad av NirvanA 2017-07-02 kl. 23:50.
Citera
2017-07-03, 01:37
Medlem
neuron-drones avatar
Att inte få någon mer belöning än visst antal mynt för att hålla flera gym har förstört min sommar. Bara man har ett fåtal gym får man max.
Citera
2017-07-03, 07:19
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Skulle inte förvåna mig om Niantic gjort korrigeringar serverside efter feedback från communitiet... jag har deltagit i flertalet tyranitar raids och jag är nästan helt säker på att cirkelns färg ändrats från andra-tredje dagen med gymraids och senaste dagarna, med golden-razz var den typ ljusorange, nu med goldenrazz är den fortfarande röd... så de kanske har korrigerat med catchraten när många spelare har 5-6 tyranitars från gymraids.

Och samtidigt korrigerat drop-raten på TMs när de märkte att folk fick alldeles för många och kunde OPa sina pokemons alldeles för snabbt.

Samtidigt vet jag om att vi alla vill gärna hitta mönster som egentligen inte finns, däremot har vi ju fakta att Niantic rätt ofta gör korrigeringar efter att ha lyssnat eller själva insett sina misstag... vem minns inte te.x rockeventet när de spawnade larvitars som crazy första timmarna, sen drog dom ner det rejält osv

Och just nyss kom läsning om just detta:
https://pokemongohub.net/user-guides...ty-throw-type/
Ja och det verkar vara ganska delat läger angående detta här på FB. Personligen tycker jag att det är bra, TROTS att jag inte ens fått chansen att catcha en Tyranitar under dom lite lättare förutsättningarna.
Jag tycker helt klart det ska vara löjligt svårt att fånga en 3-stegs utveckling med CP2050 med en Premier Ball!

Jag har hittills med lätthet fångat samtliga mina 10 raid bossar. Golden Razz har jag bara använt på Machamp.
Men så sent som igår kväll fångade jag Flareon med Razz på första kastet, och dessutom missade jag hela cirkeln så fick varken nice, great eller excellent.
Den ena Vaporeonen fångade jag med savage-season (nanab + great throw + curve) på första kastet.
Jag tycker det är för lätt.
Men allt är ju procent-styrt så ibland ska man ju ha tur och fånga på första kastet, även om du egentligen har procenten emot dig sett till varje enskilt kast!

Nu verkar Niantic också ha gjort det synligt när det är fight på ett gym, det observerade jag igår.
Citera
2017-07-03, 08:11
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Stött på lite nya spelare iom rejderna. Barn också. Många av dem har börjat köra på två konton endast för att vara garanterade coins varje dag. Enda sättet att veta att ens pokemon åker ut är ju faktiskt att fixa det själv. Rejält snedtänkt av Niantic faktiskt.
Verkligen. De måste göra något åt fördelen dubbelkonton ger, man börjar ju faktiskt bli riktigt sugen på ett dubbelkonto själv trots att jag inte ens tänkt tanken innan patchen.
Citera
2017-07-03, 14:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Att inte få någon mer belöning än visst antal mynt för att hålla flera gym har förstört min sommar. Bara man har ett fåtal gym får man max.

fast nu är det ju bättre? du kan få lite mindre coins men innan fick man kanske inte ens 200 coins på en vecka där jag bor tack vara alla maxade lvl 10 gym, nu kan jag lätt få flera hundra på mindre än 1 vecka så jag klagar inte..
Citera
2017-07-03, 14:28
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
fast nu är det ju bättre? du kan få lite mindre coins men innan fick man kanske inte ens 200 coins på en vecka där jag bor tack vara alla maxade lvl 10 gym, nu kan jag lätt få flera hundra på mindre än 1 vecka så jag klagar inte..
Jag gynnas också av detta, jag cashar in 50 coins näst intill varje dag.
Vid förra gym-funktionen låg jag på 10-20 coins per dag. Så för mig på landet är det perfekt.
Fick precis tillbaka min defender som stått i gymmet sedan kl 20:00 igår kväll = 50 lätta!

Dock (precis som Trainer Tips va inne på i en video) så borde gymmen betala ut coins varje dygn kl 0:00. För det va riktigt surt när jag ställde in en pokemon kl 12:00 en dag, och där stod han hela dagen och slogs ut kl 16:00 dagen efter. Detta gav ju mig dag 1= 0 coins och dag 2 = 50 coins.

Hade då istället betalning skett vid varje ny dag så hade jag ju fått:
12:00 - 0:00 = 50 coins
0:00 - 16:00 = 50 coins

Detta hade ju gjort att spelare VERKLIGEN hade sökt upp sina gym och matat bär för att behålla gymmet, och inte fram mot kl 22:00 be till gud att få sin pokemon utslagen...?
Citera
2017-07-03, 14:29
Medlem
Är Poliwrath något att ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här