Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Skulle inte förvåna mig om Niantic gjort korrigeringar serverside efter feedback från communitiet... jag har deltagit i flertalet tyranitar raids och jag är nästan helt säker på att cirkelns färg ändrats från andra-tredje dagen med gymraids och senaste dagarna, med golden-razz var den typ ljusorange, nu med goldenrazz är den fortfarande röd... så de kanske har korrigerat med catchraten när många spelare har 5-6 tyranitars från gymraids.
Och samtidigt korrigerat drop-raten på TMs när de märkte att folk fick alldeles för många och kunde OPa sina pokemons alldeles för snabbt.
Samtidigt vet jag om att vi alla vill gärna hitta mönster som egentligen inte finns, däremot har vi ju fakta att Niantic rätt ofta gör korrigeringar efter att ha lyssnat eller själva insett sina misstag... vem minns inte te.x rockeventet när de spawnade larvitars som crazy första timmarna, sen drog dom ner det rejält osv
Och just nyss kom läsning om just detta:
https://pokemongohub.net/user-guides...ty-throw-type/
Ja och det verkar vara ganska delat läger angående detta här på FB. Personligen tycker jag att det är bra, TROTS att jag inte ens fått chansen att catcha en Tyranitar under dom lite lättare förutsättningarna.
Jag tycker helt klart det ska vara löjligt svårt att fånga en 3-stegs utveckling med CP2050 med en Premier Ball!
Jag har hittills med lätthet fångat samtliga mina 10 raid bossar. Golden Razz har jag bara använt på Machamp.
Men så sent som igår kväll fångade jag Flareon med Razz på första kastet, och dessutom missade jag hela cirkeln så fick varken nice, great eller excellent.
Den ena Vaporeonen fångade jag med savage-season (nanab + great throw + curve) på första kastet.
Jag tycker det är för lätt.
Men allt är ju procent-styrt så ibland ska man ju ha tur och fånga på första kastet, även om du egentligen har procenten emot dig sett till varje enskilt kast!
Nu verkar Niantic också ha gjort det synligt när det är fight på ett gym, det observerade jag igår.