2017-06-14, 21:05
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Kan evolva till såväl Typhlosion som Houndoom nu, men avvaktar starkare evolvningsobjekt. Inbillar mig att det inte borde vara en omöjlighet under den kommande veckan.

Saknar därför:
– Feraligatr: Lär ta tid. Har bara sett och fångat 4 Totodile och 1 Croconaw sedan gen 2 släpptes. Går därför nu med Totodile som Buddy. Saknar 62 candies, så om max 186 km är den min... 😏
– Unown: say no more...
– Steelix: Har 364 Onix candy och en 98% IV Onix men får fan ingen Metal Coat. Hopplöst!
- Scizor: Har 263 Scyther candy och en 96% IV Scyther, men ja. Se ovan. Har fått tretton King's rock men ingen Metal Coat. Rätt bisarrt...
Helt vrickat!! Jag har nog snurrat till mig minst 8 st av varje item, jag va klar med alla item-evolutions efter bara någon vecka.

Jag håller på en del evolves (har tillräckligt med candies) som Ampharos, Houndoom osv.
Den enda jag saknar täckning för med candies är Feraligatr.
Och så saknas Unown då!
Så 2 st kvar i Gen2.
Citera
2017-06-14, 21:16
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Helt vrickat!! Jag har nog snurrat till mig minst 8 st av varje item, jag va klar med alla item-evolutions efter bara någon vecka.

Jag håller på en del evolves (har tillräckligt med candies) som Ampharos, Houndoom osv.
Den enda jag saknar täckning för med candies är Feraligatr.
Och så saknas Unown då!
Så 2 st kvar i Gen2.

Ja nog är det vrickat alltid. Min sons konto som frugan skapade i mars har redan 3-4 av varje item. Han saknar däremot såväl pokemon som candy att evolva. Införandet av trading hade inte suttit dumt... 😏
Citera
2017-06-14, 21:39
Medlem
Jag fick ihop 400 000 XP idag, det här eventet är helt klart det som passat mig bäst i smaken hittills, samt att jag älskar cyndaquil! Helt galet att gå runt och fånga allt man ser, evolva, och gå runt och kläcka ägg med lucky egg.

Är det någon av er som fått ihop en större mängd xp idag?
Citera
2017-06-14, 21:54
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Jag fick ihop 400 000 XP idag, det här eventet är helt klart det som passat mig bäst i smaken hittills, samt att jag älskar cyndaquil! Helt galet att gå runt och fånga allt man ser, evolva, och gå runt och kläcka ägg med lucky egg.

Är det någon av er som fått ihop en större mängd xp idag?

Inte riktig koll på hur mycket jag hade från början men gått från nånstans runt 750000(+/-80000) till exakt 1264619

Roligare event än jag trodde. Synd att jag inte varit ute efter något speciellt då jag har alla utom Unown redan... Men har haft värsta flaxen med 10km ägg. Två Dratini och tre Larvitar är inte illa pinkat. Kunde äntlige göda min älskade IV100 Dragonite med steelwing/outrage. En bra dag!
Citera
2017-06-14, 22:17
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Inte riktig koll på hur mycket jag hade från början men gått från nånstans runt 750000(+/-80000) till exakt 1264619

Roligare event än jag trodde. Synd att jag inte varit ute efter något speciellt då jag har alla utom Unown redan... Men har haft värsta flaxen med 10km ägg. Två Dratini och tre Larvitar är inte illa pinkat. Kunde äntlige göda min älskade IV100 Dragonite med steelwing/outrage. En bra dag!
På tal om att göda 100%-are..
Kläckte en Chansey nyss = 2 power ups på min 100% IV Blissey
Citera
2017-06-14, 22:18
Medlem
NirvanAs avatar
10 lapras på 4 timmar.... undrar om han inte kör med nån lokal tracker ändå?
https://www.youtube.com/watch?v=M3o2m4BKFU4
Citera
2017-06-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS

Jag sitter i samma sits, blev (tyvärr) klar med alla utom Unown snabbt.. Vilket iofs gör det hela roligt och spännande. Men sjukt att du fått ihop ca: 500 000 XP på en dag!! Även jag fick Dratini och Larvitar idag, sedan blev det Gligar x2, vilket inte störde mig det minsta. Vilket lvl är du?
Citera
2017-06-14, 22:49
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Jag sitter i samma sits, blev (tyvärr) klar med alla utom Unown snabbt.. Vilket iofs gör det hela roligt och spännande. Men sjukt att du fått ihop ca: 500 000 XP på en dag!! Även jag fick Dratini och Larvitar idag, sedan blev det Gligar x2, vilket inte störde mig det minsta. Vilket lvl är du?

Ja det klår dubbla XP-eventet skulle jag tro. Just äggkläckandet ger väldigt mkt tror jag. Köper mkt incubators. Jag är i level 36
Citera
2017-06-15, 08:02
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Så du kommer dagligen vara ute och promenera x-antal timmar per dag med ett lucky egg rullande under detta event? I så fall kommer du ha ett rejält försprång mot mig XP-mässigt.

Jag hade gärna gjort desamma men trots att det är halva priset på lucky eggs så känner jag inte att jag vill spendera dessa pengar. Jag köpte 8 st igår och kommer säkerligen sätta igång något till helgens promenader. Men sen siktar jag på att spara några för under framtida dubbel XP-event så finns det ju inga garantier att vi kommer ha rea på ägg.

Min 100% IV Blissey är nu power upad till CP3127, 4 power ups totalt till och den är helt utmaxad till L40 med en CP på 3219. Sitter på 9 candies nu så 3+12+12+12 till behövs hehe.
Så nu hoppas jag innerligt att gym-reworken inte nerfar Blissey allt för mycket.
Citera
2017-06-15, 09:06
Medlem
Ferdawoons avatar
Är det ett eld-event igång nu? Min vanliga rutt på morgonen brukar mest vara de gamla vanliga men har nu haft i det närmaste enbart Charmanders, Cyndaquil, Growliths och Vulpixs.
De har dock inte utannonserat något, men de brukar ju vara rysligt sena med det..
Citera
2017-06-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Är det ett eld-event igång nu? Min vanliga rutt på morgonen brukar mest vara de gamla vanliga men har nu haft i det närmaste enbart Charmanders, Cyndaquil, Growliths och Vulpixs.
De har dock inte utannonserat något, men de brukar ju vara rysligt sena med det..

Tycker du att det är jobbigt att läsa inlägg som redan finns innan du ställer en fråga? Eventet var utannonserat i god tid innan, först från en inofficiell källa och sen även den officiella.
Citera
2017-06-15, 09:22
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Ja ett Fire & Ice-event. Så även Ponyta, Houndour, Swinub, Shellder och Seel med flera bör du kunna stöta på oftare än vanligt.

Du får dessutom 3x XP när du fångar Pokemons och 5x XP när du kläcker ägg.

I shopen är det halva priset på lucky eggs.

Det är la i runda slängar vad eventet innehåller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in