Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-24, 20:47
Medlem
Ett tips till dig och din flickvän: Bli avsugen samtidigt som du tar lustgas

Kanske inte bra för hjärtat, men skönt är det iaf
Citera
2007-06-24, 20:55
Medlem
peppeängs avatar
någon som vet vad man hittar lustgaspatroner bäst i växjö trakten? borde ju gå att hitta på endel ställen tycker jag!
Citera
2007-06-25, 16:31
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
varför inte ta en av plast :O? som kostar någon 100 mindre..?
Är det för denna kan ta 2-3 st samtidigt? du köpte den?

typ....

Hade den billigaste plats modellen förut men den började läcka(vid utloppet tror jag) så ja tänkte att lika bra att köpa en som håller.

Den billigaste modellen har dock inget handtag och därför är den antagligen lättare att sabba
Citera
2007-06-26, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
typ....

Hade den billigaste plats modellen förut men den började läcka(vid utloppet tror jag) så ja tänkte att lika bra att köpa en som håller.

Den billigaste modellen har dock inget handtag och därför är den antagligen lättare att sabba

Orkar inte läsa igenom alla sidor... men hur funkar lustgas med spice?
Citera
2007-06-26, 21:58
Medlem
Räcker det med en patron per tripp eller hur många ska man ta?
Hur länge ska man ha det i lungorna?
Citera
2007-06-27, 12:54
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kettil
Räcker det med en patron per tripp eller hur många ska man ta?
Hur länge ska man ha det i lungorna?

För ett normalt rus så räcker det med en patron. Om du ska ta fler än en patron så bör du ta 3+ snabba andetag luft imellan.

Man andas ut luften i lungorna och sen fyller man upp med lustgasen.

Dem flesta brukar hålla kring 30-40 sekunder första gången dem kör men att hålla upp till 60 sekunder är garanterat ofarligt(iaf i sporadiskt bruk). Om du håller mindre än 20 sek får du nog inte mycket effekt.

Ett annat sätt att mäta tiden du ska hålla inne är att vänta in effekten från lustgasen, synen börjar bli lite suddig, ljud kan förvrängas. Sedan räkna till ~~10 sek och andas ut.
Citera
2007-06-27, 21:38
Medlem
Ovärdeligs avatar
Skadligare i utsträckning?

Har nu brukat lustgas i en period på ungefär 3 månader och undrar lite över vad som är farligast/mest skadligt.
Låt säga att jag brukar 30 patroner i veckan. Vad vore då skadligast, att jag under veckan tar 4-6 patroner per dag eller att jag brukar alla 30 patroner och då förmodligen på en fredag kväll i samband med alkohol? Nu räknar vi inte med skadan från alkoholen då utan bara från själva lustgasen!
Tacksam för svar
Citera
2007-06-27, 22:46
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovärdelig
Har nu brukat lustgas i en period på ungefär 3 månader och undrar lite över vad som är farligast/mest skadligt.
Låt säga att jag brukar 30 patroner i veckan. Vad vore då skadligast, att jag under veckan tar 4-6 patroner per dag eller att jag brukar alla 30 patroner och då förmodligen på en fredag kväll i samband med alkohol? Nu räknar vi inte med skadan från alkoholen då utan bara från själva lustgasen!
Tacksam för svar

Tror inte det finns sån fakta online...

generellt kan man väl säga att det verkar skadligare att bruka mer på samma gång, hur mycket har jag inte någon aning om
Citera
2007-06-27, 23:07
Medlem
Ovärdeligs avatar
Citat:
Tror inte det finns sån fakta online...

generellt kan man väl säga att det verkar skadligare att bruka mer på samma gång, hur mycket har jag inte någon aning om

Jo man tycker ju det. Men det är inte så att om jag brukar det i stort sett varje dag att kroppen, som med andra droger, vänjer sig vid att få det varje dag. Även fast det handlar om små mängder?
Fast det är ju inte beroendeframmkallande vad jag förstår.

Om jag inte missminner mig totalt så läste jag på www.lustgasbutiken.se att man bara skulle "gasa" vid något tillfälle då och då och sedan ta ett uppehåll mellan dem, ska man då passa på att gasa för allt vad man är värd under en förbestämd dag?
Citera
2007-06-28, 01:40
Medlem
Ssjoss avatar
Du lär inte bli beroende på så sätt att du får abstinens om du inte använder.

Dock så har jag själv erfarit att man tänker på gas ganska ofta och är sugen så att säga. Har man hemma kan det vara svårt att låta den ligga.

Är osäker på toleransökning men jag tycker ivf att jag kände av en toleransökning när jag använde 50 patroner+/dag några dagar irad
(Inte så man har råd med det några längre perioder anyway )
Citera
2007-06-28, 02:06
Medlem
Ovärdeligs avatar
Citat:
Du lär inte bli beroende på så sätt att du får abstinens om du inte använder.

Dock så har jag själv erfarit att man tänker på gas ganska ofta och är sugen så att säga. Har man hemma kan det vara svårt att låta den ligga.

Är osäker på toleransökning men jag tycker ivf att jag kände av en toleransökning när jag använde 50 patroner+/dag några dagar irad
(Inte så man har råd med det några längre perioder anyway )

Jo det känner jag igen mig av. Körde på lunchrasterna ochså och då har det enligt mig gått överstyr.
Tog dock "bara" 20 patroner per dag då. Är lite smått lockande när man kommer hem efter en hård dag och finner ett storpack på 360 resterande patroner i sin ägo
Dock inte så att man mår dåligt om man inte får gasen man är mest sugen.
Citera
2007-06-28, 15:20
Medlem
javla_bajss avatar
Jag har upplevt ett starkt beroende när man just har tagit några stycken. Jag hade gjort slut på alla mina, och en kompis hade en kvar. Betalade typ 40 spänn bara för att få ta den. Hade ju dock inte mått dåligt om jag inte hade fått den men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in