2021-07-06, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korv69
Gas från gräddsifoner är väl det vanligaste att andas in? Borde väl inte vara olja i något man använder till mat eller?

Får väl testspruta lite och se om det luktar konstigt

luktar inge konstigt , men tömmer du sakta en gräddsifonpatron i en fryspåse , så får du helt klart en kladdig insida i påsen av olja , detta tillsätts lustgasen just för att man inte ska inandas detta , lustgas från aga , airliquid och liknande , är helt torr och oljefri lustgas

tänk själv , andas in oljedimma , hur tror du lungorna ser ut efter ett tag
Citera
2021-07-06, 17:27
Medlem
Det är till för livsmedel så jo det är ingen fara att suga i sig, det där med oljan är folk som sitter och ljuger en massa alt. folk som köpt riktigt fattiga gräddpatroner med smutsig gas i.
Citera
2021-07-06, 17:38
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv69
Beställde den här lustgasen för att andas in.
https://lust-gas.se/products/infusio...am-lustgas-tub

Får hem flaskan och då står det ”Do not inhale” på den. Är det något de skriver för att friköpa sig från ansvar eller kan det vara så att vissa typer av lustgas/märken är farliga att andas in?
De säljer ju det i berusningssyfte (vem fan fyller ballonger med lustgas?) så jag tror den är ganska ofarligt bortsett från kvävningsrisken. Men jag tror inte den håller medicinsk kvalitet.

Hade inte sidan varit typ google-translated (ej seriöst med så mycket fel inkl stavfel) hade jag nog köpt en 2kg-tub.
Citera
2021-07-06, 17:53
Moderator
Morfar-52s avatar
"Vågar jag andas in den här lustgasen?" infogad./mod
Citera
2021-07-06, 18:00
Medlem
Vill egentligen inte moralpredika men ta det försiktigt med lustgas. Många tror att det är harmlöst och jag har varit på flera fester där detta har inhalerats när jag var yngre.

Fick en rejäl tankeställare en dag när brorsan fick mot ta ett dödsbesked. En av hans vänner som jag också kände lite ytligt hade avlidit i sitt hem efter att ha suttit och sugit i sig lustgas.

Han blev medvetslös och fick andningsstopp och eftersom han var ensam vid tillfället så avled han av syrebrist.
Citera
2021-07-06, 18:23
Bannlyst
Det här är trend som har slagigt hårt i alla fall Stockholms parker. "Kidsen" Sitter med ballonger och andas in lustgas. Jag antar att det här måste vara lagligt i Sverige. Dom får ju bara en liten kick i 20 sekunder ungefär.
Citera
2021-08-14, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Det här är trend som har slagigt hårt i alla fall Stockholms parker. "Kidsen" Sitter med ballonger och andas in lustgas. Jag antar att det här måste vara lagligt i Sverige. Dom får ju bara en liten kick i 20 sekunder ungefär.

Efter en utekväll så kan jag berätta att det cirkulerar galet mycket lustgas på söder.
Folk sålde ballonger och gasen.

Jag vet att den är laglig, men kan man skicka ut folk från ex. restauranger som sitter och 'boffar'?
Citera
2021-08-17, 14:19
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Jag vet att den är laglig, men kan man skicka ut folk från ex. restauranger som sitter och 'boffar'?
Självklart kan man bli utslängd från en restaurang för något sådant.
Citera
2021-08-25, 21:01
Medlem
Maggoos avatar
Hittade precis den billigaste lustgasen som tydligen ska ha väldigt lite olja i. Någon som har provat? https://www.pgw.se/patroner-till-gra...-n2o-10-p.html
Citera
2021-08-26, 16:25
Medlem
Maggoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koribi
Nyligen poppat upp en ny sida som säljer lustgas från Danmark. Jag var högst tveksam till en början eftersom jag inte kunde hitta några omdömen vart jag än letade, men efter att ha fått kontakt med ägaren så har jag helt ändrat åsikt. Det är klart bättre priser än PGW, 3.5kr för en Mosa patron och 3.33-3.5kr för en Liss patron, frakt på ca 105kr. Just nu kan man betala med PayPal och QuickPay, men förhoppningsvis kommer man snart också kunna betala med Klarna (ägaren väntar på svar från Klarna).

Jag har inte beställt från sidan själv än då jag är pank för tillfället, så ifall någon av er beställer från sidan så får ni gärna lämna en kommentar för att intyga att sidan inte är en scam.

http://lust-gas.se

Inkluderar också konversationen mellan mig och ägaren:

Jag har testat dem och det tog över en vecka innan jag fick patronerna. Inte alls billigare eller bättre än PGW där jag kommer fortsätta köpa mina patroner från.
Citera
2021-10-17, 22:55
Medlem
p1lzk3rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Hittade precis den billigaste lustgasen som tydligen ska ha väldigt lite olja i. Någon som har provat? https://www.pgw.se/patroner-till-gra...-n2o-10-p.html

Jajjamen, uppe i ca 2k patroner därifrån. Fungerar prima och är uppskattat på skogsfester!
Citera
2021-11-19, 02:35
Medlem
DamnDiddies avatar
Göra En Lustgas Inhalator?

Är det nån som tänkt på att göra det - precis så det blir som hos tandläkaren..?

Är det omöjligt att få tag i en tank ren lustgas??

Det ska väll blandas 50/50 med syrgas, annars kvävs man?

Har alltid velat prova andas lustgas - dom har väll lagt ner det hos tandläkaren, jag har då aldrig stött på lustgas hos tandläkaren..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in