2018-06-23, 01:07
Medlem
vaccins avatar
Lustgas i sig eller syrebrist

Är'e lustgasen i sig eller syrebrist man blir sådär skön på?
Gissningar undanbedes, vettiga källor uppskattas.

Trevlig midsommar, hoppas att ni fick mer mattjes än mig!
Citera
2018-06-23, 01:17
Medlem
Det är lustgasen. Testa helium så förstår du.

Och man ger ju lustgas blandat med syre till kvinnor som föder barn. Så syrebristen är det inte.
Senast redigerad av RulleRivare 2018-06-23 kl. 01:20.
Citera
2018-06-23, 01:25
Medlem
BigFatCones avatar
Det är en kombination. När man tar det i nöjessyfte så blir det en synergieffekt.
Citera
2018-06-27, 00:29
Medlem
Samowiedzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Är det någon som vet vad dessa crackers är och hur de fungerar? Går de att använda eller behövs det en vanlig sifon?

http://www.maltacreams.com/product/cracker/

Ett billigare alternativ till gräddsifon, liknande finns inrikes på Tradera för den otålige.
Rekommenderar inte en utan gummigrepp då metallen blir smärtsamt kall efter bara några få patroner.

Du trär ballongen över munstycket, sätter i patronen och skruvar ihop de två delarna så att patronen punkteras.
Sen skruvar du försiktigt upp delarna så att gasen börjar fylla ballongen.

En nackdel är att ballongen gärna fryser fast på munstycket så man får tvinga av den. Kallt.
Senast redigerad av Samowiedza 2018-06-27 kl. 00:31.
Citera
2018-06-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samowiedza
Ett billigare alternativ till gräddsifon, liknande finns inrikes på Tradera för den otålige.
Rekommenderar inte en utan gummigrepp då metallen blir smärtsamt kall efter bara några få patroner.

Du trär ballongen över munstycket, sätter i patronen och skruvar ihop de två delarna så att patronen punkteras.
Sen skruvar du försiktigt upp delarna så att gasen börjar fylla ballongen.

En nackdel är att ballongen gärna fryser fast på munstycket så man får tvinga av den. Kallt.

Bor på Malta och köpte den här, men uppskattar svar! Man får indeed vara lite försiktig med händerna då det blir svinigt kallt och finns risk för frostskador, men fungerar fint. Jag använde dock handskar efter ett tag
Citera
2018-07-23, 15:11
Medlem
knulps avatar
Har köpt en 10L tub på AGA. Undrar hur det fungerar med ventil till tuben för att få gasen till ballong?

Mvh,
Citera
2018-07-23, 15:21
Medlem
knulps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Vi är ett gäng som brukar gå ihop o hyra en tub med lustgas från aga ibland.

Senast så ville dock dom inte hyra till oss då det tydligen är några som hyrt väldigt mycket o sålt på rave.

Är ju inte olagligt att köpa lustgas så känns ju som att dom inte borde ha någon rätt att neka oss pga vad andra gjort.

Några förslag på vad man kan säga för att komma runt problemet???

Om du har ett ORG-nummer och en rimlig (bort)förklaring till vad gasen ska användas till får du den utan problem.
Citera
2018-08-03, 20:43
Medlem
Stressoraklets avatar
Jävlar vad svennigt det har blivit med lustgas. Ser det överallt. Värdelös drog i sig självt in my opinion. Däremot är det kul om man tagit syra/svamp/ketamin/rökt gräs.
Citera
2018-08-03, 20:45
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Hur mycket brukar en ballong kosta på rave i Stockholm?
25-40kr skulle jag tippa.
Citera
2018-08-04, 12:21
Medlem
knulps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulp
Har köpt en 10L tub på AGA. Undrar hur det fungerar med ventil till tuben för att få gasen till ballong?

Mvh,

Får svara på min egen fråga. Är bara att skruva av muttern som sitter på tuben. Sen reglerar man trycket med ratten som sitter högst upp på tuben. Teknisk lustgas, som jag köpte på AGA, ger samma russyfte och är inte farlig (inga skador än så länge iaf). Rekommenderas framför sifon och patron.

Mvh,
Citera
2018-08-06, 16:39
Medlem
Vart är det bäst att köpa ett kit med sifon,gas och ballonger nuförtiden?
Citera
2018-08-25, 14:43
Medlem
Man måste ha självdisciplin när det gäller gas för att den inte ska gå åt så snabbt. Fick en sifon helt gratis av en polare och har 20 patroner. 10 max ska det gå åt i sängen ikväll

Tror det är en bra regel att bestämma sig hur många patroner man ska ta ett tillfälle sen inget mer, punkt. Att ta en patron och vänta ett tag känner jag funkar bäst.

Vad blandar bra med lustgas? Slutat med weed, MDMA har jag tagit tillräckligt och har funderat på att sluta helt. LSD eller svamp vet jag blandar bra, de har jag inget av tyvärr. Har endast ksalol (xanor) Då jag brukade amfetamin i små doser senaste två veckorna men nu slutat. Dricker inte alkohol.

Var bara tvungen att använda ksalol en gång så har en del kvar. Hur är blandning? Slöseri? Bättre och spara till akuta tillfällen ist ?
Senast redigerad av Babyspenat 2018-08-25 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in