2012-08-18, 16:09
Medlem
flashbooks avatar
Meeeen... va på stan och skulle köpa patroner idag, började gå till clasohlsson där ja först söker efter produkten i 4min tittar i deras bok finns inget :S
frågar sen personalen o dom säger jo vi har det här bakom disken för det är så många som snor.......
fanns de ju bara sodapatroner kvar(co2)...
går till teknikmag. slut.....
går till duo slut.....

skickade en 36x10 beställnign från pgw nu
hoppas de e nice
Citera
2012-08-18, 16:50
Medlem
Transistors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Haha! jag förstår vad du menar med dom där snilleblixtarna man får i alla fall man tror att man hittat svaret på universums hemligheter haha!
Hahaha ja.. Fast när det är över får man inte ihop hur det var, fast man vet exakt vad det var, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbook
Meeeen... va på stan och skulle köpa patroner idag, började gå till clasohlsson där ja först söker efter produkten i 4min tittar i deras bok finns inget :S
frågar sen personalen o dom säger jo vi har det här bakom disken för det är så många som snor.......
fanns de ju bara sodapatroner kvar(co2)...
går till teknikmag. slut.....
går till duo slut.....

skickade en 36x10 beställnign från pgw nu
hoppas de e nice
Du kommer inte bli besviken!
Citera
2012-08-18, 17:20
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetpojken
Tack för svaret. Kan du möjligtvis ange någon källa till att det är ofarligt? (För säkerhetens skull)
Jag tror inte att det är helt ofarligt, man har bland annat hittat små metallspån och annat otrevligt i gasen. Här kan du läsa mer i ämnet och hur du kan reducera riskerna
http://www.erowid.org/chemicals/nitr...article2.shtml
Citera
2012-08-30, 10:57
Medlem
krydaarns avatar
Kan någon nämna ett par kända affärer som har gräddpatroner eller vad just lustgaspatronerna heter på riktigt.
I min stad finns det en clasohlson och teknikmagasin. Finns det fler kända affärer som har dessa rackarna och vad är det exakt man ska fråga efter när man väl är där?

Tänkte skaffa in lite patroner till helgen när jag och ett par polare ska röka ett par spliffs.
Snabba svar uppskattas!
Citera
2012-08-30, 11:07
Medlem
M.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krydaarn
Kan någon nämna ett par kända affärer som har gräddpatroner eller vad just lustgaspatronerna heter på riktigt.
I min stad finns det en clasohlson och teknikmagasin. Finns det fler kända affärer som har dessa rackarna och vad är det exakt man ska fråga efter när man väl är där?

Tänkte skaffa in lite patroner till helgen när jag och ett par polare ska röka ett par spliffs.
Snabba svar uppskattas!

Graddpatroner ar nog den vanligaste benamningen, inte sa manga butiker saljer det. Se till att den innehaller 8g N2O bara.
Citera
2012-09-12, 16:34
Medlem
Är det för någon annan så att halsen känns avdomnad i ungefär 10 sekunder efter inandning utav lustgasen? Jag kör från en ballong så gasen är i en bra tempratur så det borde inte vara orsaken. Känslan stör mig för att det känns som att man håller på att få andningsförlamning i början på ruset.
Citera
2012-09-12, 17:38
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eric149
Är det för någon annan så att halsen känns avdomnad i ungefär 10 sekunder efter inandning utav lustgasen? Jag kör från en ballong så gasen är i en bra tempratur så det borde inte vara orsaken. Känslan stör mig för att det känns som att man håller på att få andningsförlamning i början på ruset.

Hela kroppen blir ju avdomnad...?
Citera
2012-09-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Hela kroppen blir ju avdomnad...?
Jag får känslan i halsen även om jag inte tar så mycket så att jag känner av det i resten utav kroppen.
Citera
2012-09-14, 12:00
Medlem
krydaarns avatar
Säljer clas ohlson ftf gräddpatroner? Har lust och sticka dit nu och köpa mig ett 10 pack.
Vad ska man säga när man kommer dit, och måste jag ha mitt leg med mig?
Citera
2012-09-14, 12:54
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krydaarn
Säljer clas ohlson ftf gräddpatroner? Har lust och sticka dit nu och köpa mig ett 10 pack.
Vad ska man säga när man kommer dit, och måste jag ha mitt leg med mig?
Det är möjligt, ring dem och fråga först om du inte vill åka dit i onödan. En bra utgångspunkt kan vara att be om just lustgaspatroner (alternativt "gaspatroner till en gräddsifon"). Varför göra det krångligare än så? Ta med dig legitimationen om du är osäker.
Citera
2012-09-16, 16:37
Medlem
"Det finns vispgrädde på sprayflaskor (Av märket Chantilly) i din butik.
Drivgasen till dessa är lustgas - N2O. Ställ flaskan upprätt och tryck på
avfyrningsknappen. Om du inte har skakat flaskan, så ska nu grädden ge fan
i att spruta upp, och endast gasen utgår i en plastpåse som du håller tätt
runt utblåsningsdysan. När påsen är full så tar du och sätter den runt
munnen och tar ett DJUPT andetag och håller sedan andan i nån minut...
FEELGOOD... Upprepa tills innehållet i påsen är slut."
Saxat från random.

Frågan är. Hur mycket gas får man igentligen ur flaskan och slänger man bort grädden som blir kvar?
Någon som provat får gärna komma med feedback, är det värt att köpa sprutgrädde i berusningssyfte?
Citera
2012-09-16, 16:52
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname420
"Det finns vispgrädde på sprayflaskor (Av märket Chantilly) i din butik.
Drivgasen till dessa är lustgas - N2O. Ställ flaskan upprätt och tryck på
avfyrningsknappen. Om du inte har skakat flaskan, så ska nu grädden ge fan
i att spruta upp, och endast gasen utgår i en plastpåse som du håller tätt
runt utblåsningsdysan. När påsen är full så tar du och sätter den runt
munnen och tar ett DJUPT andetag och håller sedan andan i nån minut...
FEELGOOD... Upprepa tills innehållet i påsen är slut."
Saxat från random.

Frågan är. Hur mycket gas får man igentligen ur flaskan och slänger man bort grädden som blir kvar?
Någon som provat får gärna komma med feedback, är det värt att köpa sprutgrädde i berusningssyfte?
Jag har provat. Det var min första kontakt med lustgas.
Nej! Det är inte värt. Det är billigare att köpa sifon och tuber än att leka med gräddflaskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in