2007-10-13, 18:21
Medlem
onemanarmys avatar
Dom är inte farliga?

Jadu, ammoniumnitrat söndefaller till ammoniak och salpetersyra vid tillräcklig upphettning, och det bildas en hel del trevliga nitrösa gaser som dina lungor inte alls kommer att tycka om.
Texten är direkt saxad från swedish infomania och bör lämpligtvis ignoreras helt och hållet.
Citera
2007-10-15, 21:30
Medlem
totens avatar
Har tänkt på en sak som har börjat hända väldigt ofta nu på senaste tiden.
När jag drar Lustgas, kan räcka med 1 patron så blir jag helt borta (typ somnar) Och sedan när jag "vaknar upp" så vet jag inte om det är dröm eller verklighet. (de 20 första sekunderna).

Här om kvällen kollade jag på film med några vänner, vissa drack och vissa gasade. När det var min tur att ha sifonen så drog jag in 1 patron. Höll andan lite mer än 1 minut och sen "somnade" jag. Vaknade av att vännen jämte tjuvkikade under kudden jag hade för ansiktet. Precis när jag vaknade trodde jag att jag låg i min säng, och att jag hade drömt att mina vänner och jag kollade film.
När en av mina vänner sedan sa någonting så skrek (talade iaf med högröst) jag "Vad fan är det :O" alla kollade på mig.. och jag fattade direkt att det inte var en dröm.
Jag slingrade mig ur denna pinsamma situation med meningen "Äh jag skojar bara."

Händer det er att ni "somnar" och sedan vaknar och tror ni drömt om verkligheten?
Citera
2007-10-15, 21:33
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
...

Händer det er att ni "somnar" och sedan vaknar och tror ni drömt om verkligheten?

Många gånger.
Citera
2007-10-15, 21:44
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
....

Yes det har hänt nåra gånger. En gång när jag var ute på skogsfest fick jag någon form av flashback under ett gas rus där jag inbillade mig att jag i själva verket satt hemma vid datorn och gasade. Sedan hade jag på något sätt transporterats till festen då och satt mitt i en klunga människor och jag fattade inte vad jag gjorde där liksom, jag var ju hemma.

En annan "läskig" upplevelse jag hade nyligen på nitrous, nästan snetrip fan
Börja dra lite gas förra Onsdagen, börja normalt men sen helt plötsligt "snappar jag in" i verkligheten. Det har försvunnit tid. Jag letar mina gaspatroner men alla är förbrukade, jag tror att jag hallucinogenerar att patronerna är borta.
När jag inser att dem antagligen är använda infinner sig ett starkt sug efter chips som jag hade fått under sessionen.
Jag springer ner på 7-eleven fortfarnde ganska gasad. Plockar på mig mjölk och chips. Tanten som står framför i kön, hon måste ha varit lite småfull för hon var jätteflummig. Tanten framför beställer cigg och för monolog me butiksassisstenten:
-Ja jag tar ett sånt där paket.
-Eller vänta, jag tar två. Dem håller ett tag dem där ciggen va?
-Den där bakelsen är alldelles för stor för lilla mig. Halva borde räcka jättebra till min lilla mage.

Allt känns helt gasat och jag får overklighetskänslor.
Tror att allt jag uppelver på 7-eleven är inbillat och att jag ligger däckad av gasen. Får panik typ och börjar försöka andas så gått det går för attt försäkra mig om att jag verkligen andas.
Citera
2007-10-16, 02:23
Medlem
rubbuts avatar
Stora Ballonger

Vet någon var man kan få tag på riktigt stora ballonger? Så stora att man får plats med flera patroner i samma ballong, ungefär av samma storlek som Steve-O har i ett High Chaparall-avsnitt. Hittade en dansk sida som sålde ballonger med en diameter på 2.6 meter men de var svindyra.

Man kanske kan kapa en väderballong ?
Citera
2007-10-16, 13:01
Medlem
totens avatar
Då var man inte ensam iaf

Varför inte bara fylla fler ballonger
Citera
2007-10-16, 14:48
Medlem
rubbuts avatar
Det är så jobbigt att hålla i dem...
Citera
2007-10-16, 21:33
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbut
Det är så jobbigt att hålla i dem...
1 ballong / 2 fingrar
Jag brukar köra på 3 ballonger / hand. Fast kör typ aldrig med ballonger
Citera
2007-10-16, 23:51
Medlem
Kan man använda en kolsyresifon istället för en gräddsifon?
Citera
2007-10-17, 17:11
Medlem
http://www.bigstore.se/?pid=250663
Står att dom inte säljer till privatpersoner, nån som försökt?
Citera
2007-10-18, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
http://www.bigstore.se/?pid=250663
Står att dom inte säljer till privatpersoner, nån som försökt?
jävligt bra pris, synd att man endast kan betala via faktura.
Citera
2007-10-19, 00:03
Medlem
Haha kolla in killen som drar lustgas http://www.youtube.com/watch?v=4CqH9QlIQbQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in