God afton, kära medforumister!
Har konsumerat hmm.. (vrider på huvudet och gör en snabb uppskattning av förbrukade kartonger) drygt 12 paket á 10 patroner på knappt en vecka, ungefär en eller tvåpack om dagen dvs - och detta ensam i lagom roande skam.
Satt så i någon form av blandbakrus häromstundens och bestämde mig för att ta en sista kartong innan resterande bliver undanstoppade och detta för att ha några kvar när det stundar riktig fest (läs: par-tey).
Hur som henkom, drack öl och började gasa så smått, inget hetsigt sifonande, utan lagom med ett par luftandetag mellan patronerna.
Kände initialt ett konstigt tryck över ansiktet, detta efter ~3 patroner.
Aha! Begynnande hjärnblödning såklart, berördes inte nämnvärt av detta - i normala fall - ganska oroväckande faktum (eller falsarium), nojade någon halvminut och körde vidare..
Hittade en ganska bra nivå och då reagerade ruset med musiken och jag började flaxa runt rätt vilt för mig själv i något som skulle kunna liknas vid primitiv offerdans.
Satte mig snart ner i fåtöljen då flaxandet/offerdansen krävde en del syre vilket för stunden var ransonerat.
Tror jag drog utterligare 1-3 patroner nånting, och då!
Doing-doing-doing..
.. helt plötsligt var jag tillbaks från ett nyligen överväldigande mörker eller tomrum, men någonting var fel.
I mitten av båda låren kändes det som små muskelsvullnader/knutor, samtidigt som tårna somnade eller "stick-stacks".
Nästa grej jag märkte var att ekoeffekterna av gasen, var ojämnt fördelade över hjärnan (aningens svårförklarat), men istället för ett jämt eko i (o)medvetandet så kändes det som jag hade "knutor" i nacken från vilka ekoeffekterna strålade ut betydligt mer ihärdigt än i resterande delar av huvudet.
Men jag visste nu att jag hade fått blodproppar i båda låren och i nacken/bakhuvudet! Panik bröt ut! Slängde ett par acetylsalicylsyratabletter och hällde i mig resterande öl för att försöka lösa upp blodpropparna.
Var lullig bra länge efter detta, säkert ~en timme.
Sen släppte det, jag började inse att det kanske inte var blodproppar after all och drog den sista patronen!
Uttorkande centralstimulanter med tillhörande vätskebrist och trögflytande blodsås är känt för att vara blodproppsfrämjande, kanske är det ännu mer proppbildande i kombination med lustgasberikat/syrefattigt blod? Någon som känner till något?
Anyways.. dags für sängen här nurå tror jag.
Viktigt! Vad jag beskriver är ett mycket underligt lustgasrus.
Och min frågeställning är om det kan finnas några faktorer som gör att vätskedepriverat, trögflytande tjackknarkblodsaftsås
i kombination med syrefattigt, lustgasmättat neohippieblod, ytterligare ökar risken för blodproppar.
I korta drag: ökar lustgasen chansen för blodpropp under dessa oanständiga omständigheter (dvs i kombo med segt tjackblod)?
Och nej, jag trollar faktiskt inte avsiktligt.