2008-05-21, 13:09
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Det sägs att man kan få hallisar av att dra lustgas, någon som vet om det är sant?

jag har fått det, så jag kan bekräfta. dock ska det till väldigt mycket gas innan det händer, och det är inte några "hallisar" i vanlig bemärkelse. allt känns skitskumt

ett bra exempel är när jag själv drog 10-11 patroner i följd (jag svimmade INTE, för jag stod upp när jag drog, och jag stod upp när jag "vaknade") och efter ett par stycken gled jag ut i en rymd med massa stjärnor och skit omkring mig. Lakitu (den lilla gubben på molnet i super mario kart som sköter skyltarna) kom och seglade förbi och körde ner en fiskelina i halsen på mig och försökte fiska upp min anda samtidigt hade jag någon liten lila fluffig figur bakom mig (såg den aldrig, men jag visste hur den såg ut ) som skrattade åt mig hela tiden. Jag tyckte hans skratt lät så kul så jag själv började asgarva, vilket gjorde det helt omöjligt att andas in mer gas.

precis innan nykterheten slog till såg jag två av mina vänner som sprang in i väggen och försvann. när jag sedan nyktrade till blev jag väldigt förvånad över att jag var själv i rummet
Citera
2008-05-21, 13:15
Medlem
mr. hobos avatar
kan man inte bara köpa typ en viskgrädde flaska och ta ut gaspatronen ur den omifall den har en sån?
Citera
2008-05-21, 13:17
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr. hobo
kan man inte bara köpa typ en viskgrädde flaska och ta ut gaspatronen ur den omifall den har en sån?

även Om du skulle få isär en sådan burk (tryckbehållare är ingen höjdare att peta i) så skulle nog den mängden gas du får ut nog inte motsvara mer än 1-3 patroner. om man sen räknar på att en sån burk kostar mellan 20 och 40 spänn så blire nog inte så billigt
Citera
2008-05-21, 14:01
Medlem
mr. hobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
även Om du skulle få isär en sådan burk (tryckbehållare är ingen höjdare att peta i) så skulle nog den mängden gas du får ut nog inte motsvara mer än 1-3 patroner. om man sen räknar på att en sån burk kostar mellan 20 och 40 spänn så blire nog inte så billigt

hmm ok.. jag tänkte mest på att jag vill ha en gaspatron som jag kan göra till en pipa ;D sen vore det ju bara ett plus om man får lite lustgas också.

men tack iaf, får väl gå in och köpa något 10-pack då

någon som vet omifall överskottsbolaget säljer lustgas?
Citera
2008-05-21, 14:51
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr. hobo
hmm ok.. jag tänkte mest på att jag vill ha en gaspatron som jag kan göra till en pipa ;D sen vore det ju bara ett plus om man får lite lustgas också.

men tack iaf, får väl gå in och köpa något 10-pack då

någon som vet omifall överskottsbolaget säljer lustgas?

ÖB säljer nog inte tror jag, men järnhandlar brukar kunna ha, alternativt hem-och-köksaffärer. dock har järnhandeln här i byn avvecklat köksavdelningen nästan helt och hållet
Citera
2008-05-21, 22:04
Medlem
Gurlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalisering
Det där är antagligen industriell lustgas som innehåller oljerester o.s.v

Det beror självklart på om du köper medecinsk eller teknisk ( som jag har för mig att den andra kallas ) lustgas.
Citera
2008-05-22, 17:08
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlie
Det beror självklart på om du köper medecinsk eller teknisk ( som jag har för mig att den andra kallas ) lustgas.

Men man kan väll knappast kila in på AGA å köpa en hel tub?
Citera
2008-05-22, 18:58
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Men man kan väll knappast kila in på AGA å köpa en hel tub?
Nej, är rätt säker på att man numera måste ha något tillstånd eller nåt. Skulle säkert gå att snacka sig till, men det är inte att bara göra en beställning och se glad ut.
Citera
2008-05-22, 23:33
Medlem
Gurlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Nej, är rätt säker på att man numera måste ha något tillstånd eller nåt. Skulle säkert gå att snacka sig till, men det är inte att bara göra en beställning och se glad ut.

Källa?

Lustgas är lagligt, och inte farligt ur säkerhetssynpunkt. Jag vet att det har gått att köpa tidigare och det är nog inga problem nu heller.
Citera
2008-05-22, 23:59
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlie
Källa?

Lustgas är lagligt, och inte farligt ur säkerhetssynpunkt. Jag vet att det har gått att köpa tidigare och det är nog inga problem nu heller.
Nej, har förvisso ingen källa men har för mig att ämnet varit uppe tidigare. Dessutom är det ju faktiskt farligt ur säkerhetssynpunkt i det fallet, om man nyttjar det fel. Lustgastub + tät mask utan syretillförsel, folk ska visst ha dött av det. Ingen källa här heller dock.
Senast redigerad av psi807 2008-05-23 kl. 00:02.
Citera
2008-05-23, 00:22
Medlem
septictanks avatar
har lagt en beställning på 70 patroner nu som jag hoppas kunna hämta ut nästa vecka

denna gången har jag faktiskt tänkt mig att supa mig redlös innan och se om det ger någon annan upplevelse. hittade en sida här på fb som någon rekommenderade som brajmusik eller nåt liknande, men som jag märkte fungerade utmärkt till denna lustiga gas också:

http://www.flashback.org/leave.php?...3/chillout.pls

gav mycket mystiska ljud efter ett tag, prova den nästa gång vettja

EDIT: radion får nog öppnas i VLC, för det funkar inte i media player. i varje fall inte i min.
Citera
2008-05-23, 14:54
Medlem
Dude-Os avatar
Köpte sifon och patroner från pgw.se av märket mosa, är dom lika bra som whipcreams patroner?
Senast redigerad av Dude-O 2008-05-23 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in