2008-04-02, 16:47
Medlem
körde ett race igår med sifonen, det bästa är ju att man ser tillbaka i livet. Får grymma/konstiga flashback på händelser som hänt under livets gång
Citera
2008-04-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollonmaräng
Minns inte vad den hette men den ligger mitt emot 11ans hållplats. Det hänger en skylt utanför med en glad gurka som ser ganska stenad ut.
ÅH, Glada Gurkan.....fan vad den ser stenad ut...tänker det varje dag när jag åker förbi.
Citera
2008-04-02, 20:27
Bannlyst
Fick syrebrist i hjärnan eller nåt när jag råknarkade lustgas så jag deckade i 10 sek, för nåra år sen...
Fick hosta o slem i luftgångarna oxå dagarna därefter haha

Damn vilken huvudvärk jag fick!
Citera
2008-04-03, 22:58
Medlem
Mojen13s avatar
har hittills bara kört med patron i påse metoden och det är krångligt. Om man kollar på erowid om lustgas så är det en bild på en ballong som sitter på någon sorts munstycke som man bara kan skruva i en patron så fylls ballongen. Vad är den grejen? Kan man köpa ett sånt livet munstycke?
Citera
2008-04-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojen13
[...]Om man kollar på erowid om lustgas så är det en bild på en ballong som sitter på någon sorts munstycke som man bara kan skruva i en patron så fylls ballongen. Vad är den grejen? Kan man köpa ett sånt livet munstycke?
Det är en metod för att tömma patronerna på gas, istället för att använda sifon eller spik-hammar-påse-metoden.

Fördelen är att den är väldigt simpel, liten och behändig. Nackdelarna är att den kommer bli så kal att du kommer behöva använda ugnshandskar för att inte fingrarna skall frysa fast.

Dessutom kan du inte andas gasen direkt ifrån den, då fryser munnen fast i den och dina lungor kommer att sprängas, eftersom gastrycket är så högt.

Därför måste man först tömma patronerna i ballonger eller påsar, genom den och sedan andas in gasen.
Citera
2008-04-03, 23:41
Medlem
Mojen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Det är en metod för att tömma patronerna på gas, istället för att använda sifon eller spik-hammar-påse-metoden.

Fördelen är att den är väldigt simpel, liten och behändig. Nackdelarna är att den kommer bli så kal att du kommer behöva använda ugnshandskar för att inte fingrarna skall frysa fast.

Dessutom kan du inte andas gasen direkt ifrån den, då fryser munnen fast i den och dina lungor kommer att sprängas, eftersom gastrycket är så högt.

Därför måste man först tömma patronerna i ballonger eller påsar, genom den och sedan andas in gasen.
Okey tack för hjälpen. Tycker att det verkar smidigt. Hur får man tag på en såndar sak då? Bara att tömma i en ballong.
Citera
2008-04-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojen13
Okey tack för hjälpen. Tycker att det verkar smidigt. Hur får man tag på en såndar sak då? Bara att tömma i en ballong.
Du bygger en själv!

Finns guider...gör det dock inte stenad...det kan gå illa
Citera
2008-04-04, 13:42
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
Du bygger en själv!

Finns guider...gör det dock inte stenad...det kan gå illa
Länkar tack?
Citera
2008-04-04, 13:49
Medlem
Mojen13s avatar
ja länk tack. ska bygga en själv
Citera
2008-04-04, 17:11
Bannlyst
Varför inte bara köpa en sifon? Det är verkligen värt pengarna.
Citera
2008-04-04, 19:30
Medlem
martiness avatar
höhöh, gör en likadan sifon som jag har byggt :P

http://www.flashback.org/showpost.p...postcount=1459
Citera
2008-04-04, 21:42
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Varför inte bara köpa en sifon? Det är verkligen värt pengarna.

Japp, en siffon har du tjännat in snabbt som fan i bekvämlighet! Köp stösrta möjliga och fyll den med ett gång patroner så slipper man ladda om hela tiden! Jag lovar, en stadig sifon är en bra investering! Sen kan man göra den personlig med lite motivlackning!!! Assgrymt!!!
Senast redigerad av fentsson 2008-04-04 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in