2006-12-29, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av when
har själv funderat på det där med sprut grädde eftersom att den har no2 som drivgas. men det där med att spruta grädden i en plast påse kommer den samtidigt att blåsas upp, sen ere bara att köra på..
sen också när grädden är slut brukar det finnas massa gas kvar, ¨så då blir det ju ännu bättre
okej man tackar imorn blir det ica!
Citera
2006-12-29, 02:03
Medlem
West-ens avatar
Hur fan har ni tänkt få ut gasen ur grädden? Fattar inte hur ni tänker.
Lustgasen blandas ju in i grädden och fluffar upp den. Ni kan ej separera på lustgas och grädde.
Citera
2006-12-29, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Hur fan har ni tänkt få ut gasen ur grädden? Fattar inte hur ni tänker.
Lustgasen blandas ju in i grädden och fluffar upp den. Ni kan ej separera på lustgas och grädde.

nej, lustgasen gör bara så att grädden kommer ut ur burken.. varför den blir fluffig är för att den kommer ut ur burken och blandas bland syret.
Citera
2006-12-29, 02:28
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av when
nej, lustgasen gör bara så att grädden kommer ut ur burken.. varför den blir fluffig är för att den kommer ut ur burken och blandas bland syret.
Nej, nej, nej.
Lustgasen åker ner och fluffar upp grädden. Detta konserverar den.
Precis som i en sifon. Du häller i grädde, ut kommer fluffig grädde.
Citera
2006-12-29, 02:33
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Nej, nej, nej.
Lustgasen åker ner och fluffar upp grädden. Detta konserverar den.
Precis som i en sifon. Du häller i grädde, ut kommer fluffig grädde.

Precis.

Däremot om den är VÄLDIGT oskakad så tror jag man kan få gasen att pysa ut. Läste detta någonstans och har seriöst NO clue om det stämmer, skulle gissa på "noh noh".

No luck there, den är med största sannolikhet beblandad i grädden.

Men skaffa superkrafter och separera dom!
Citera
2006-12-29, 02:39
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Precis.

Däremot om den är VÄLDIGT oskakad så tror jag man kan få gasen att pysa ut. Läste detta någonstans och har seriöst NO clue om det stämmer, skulle gissa på "noh noh".

Jag tror det funkar så att gasen måste ta sig förbi grädden för att komma ut. Och då fluffas den upp. Men om du absolut inte skakar den finns det en LITEN chans att det går. Annars kan du ju alltid spika hål på den och kasta in den i någons hus som "lustgranat". Kan funka, kan funka...
Citera
2006-12-29, 02:43
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Mjo, jag tror inte dessa patroner är så mycket att hänga i julgran...

Jag tror inte att mna knäcker dom, och om dom redan är knäckta så måste ju även grädden vara "vispad" eller hur?...

Och således så kan man kanske dra slutsatsen att det inte är någon ide att försöka ur en sådan?

Tänker jag knasigt nu?
Citera
2006-12-30, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Precis.

ja men stannar gasen i grädden sen när man har sprutat ut den? annar kan man ju bara spruta lite grädde i en plastpåse och boffa eller spraya slut all grädde och ta gasen som är kvar?
Citera
2006-12-30, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jasså?
ja men stannar gasen i grädden sen när man har sprutat ut den? annar kan man ju bara spruta lite grädde i en plastpåse och boffa eller spraya slut all grädde och ta gasen som är kvar?
Alltså, så här är det. Gasen konserverar och får grädden att "fluffa" sig, dvs sålänge grädden är "fluffig" är gasen kvar i grädden. Dessutom binder lustgasen till grädden så du kan inte bara "vänta ut den" heller för den del.

Slutsats: Nix, du kan inte boffa ur en påse med grädde.
Citera
2006-12-30, 02:18
Medlem
Klart att man kan boffa "gräddburksgas", men det blir hälften av gasen som är i en vanlig patron (4 gram). Så det suger. Kostar 25 spänn dessutom.
Citera
2006-12-31, 00:28
Bannlyst
Japp då handlade man 30 st 10-pack fräscha & friska patroner idag. Dem är väl slut om 1 vecka

Fick lära mig en ny metod igår, ett bra tips är iaf att - när du blåser ut lustgasen från lugnorna (när du fyllt dem från en sifon) så blås ut i en ballong för att sedan kunna andas in den igen. Det är enkel logik och det är fan inget jag tänkt på förrut. Hur nergasad får man bli?

(Btw: Jag skrev ett liknande inlägg tidigare idag, men mitt internet har varit helt cp, men det visade att det hade postats, hm, mysko.)
Citera
2006-12-31, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av giFF
Japp då handlade man 30 st 10-pack fräscha & friska patroner idag. Dem är väl slut om 1 vecka

Fick lära mig en ny metod igår, ett bra tips är iaf att - när du blåser ut lustgasen från lugnorna (när du fyllt dem från en sifon) så blås ut i en ballong för att sedan kunna andas in den igen. Det är enkel logik och det är fan inget jag tänkt på förrut. Hur nergasad får man bli?

(Btw: Jag skrev ett liknande inlägg tidigare idag, men mitt internet har varit helt cp, men det visade att det hade postats, hm, mysko.)
Passa dig för att göra det för många gånger dock, syrebrist är inget man leker med oavsett hur bäng man är av gasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in