2008-09-24, 19:53
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
Dock så är lustgas i patron helt värdelöst utan cannabis...
Inte värdelöst, men kanske lite väl kortvarigt. Hur som helst, byt ut cannabis mot vilken drog som helst i princip som du vill späda på, ruset tenderar att hålla i lite längre och vara lite intensivare.
Citera
2008-09-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Inte värdelöst, men kanske lite väl kortvarigt. Hur som helst, byt ut cannabis mot vilken drog som helst i princip som du vill späda på, ruset tenderar att hålla i lite längre och vara lite intensivare.
visserligen...men ack så dyrt för så lite. Det är inte billigt att droga ner sig
Citera
2008-09-25, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erille
igen, hur? Får du syrebrist när du röker en cigg?

Vad jag hört av läkare så är ren lustgas en "tung" gas som kan sätta sig i lungorna och blockera så man inte får tillräckligt med syre, men det kanske bara gäller vid lång och överdriven användning?
Citera
2008-09-25, 17:38
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Vad jag hört av läkare så är ren lustgas en "tung" gas som kan sätta sig i lungorna och blockera så man inte får tillräckligt med syre, men det kanske bara gäller vid lång och överdriven användning?

då tycker jag att din läkare ska visa upp en trovärdig källa...

N2O (lustgas) ---> 3 atomer

CO2 (koldioxid) ----> 3 atomer

jag tror att koldioxid är kanske 3-7 U (atomvikt) lättare än lustgas men det spelar inte nån jävla roll...

avgaserna från bilen är typ dubbelt så tunga och dessa gaser har du andats in 1000 gånger mer...

Din läkare snackar skit!
Citera
2008-09-25, 19:38
Medlem
MorbrorStuarts avatar
Är det någon här som spytt av lustgas? kände mig väldigt nära att göra det vid ett rus nyss..
Citera
2008-09-25, 19:48
Medlem
Byxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorStuart
Är det någon här som spytt av lustgas? kände mig väldigt nära att göra det vid ett rus nyss..

Japp, hände för inte så länge sedan... Har aldrig mått illa tidigare, men efter den patronen var det bara in och kräkas på toa. Lät väldigt märkligt när gjorde det dock
Citera
2008-09-25, 20:17
Medlem
Citat:

Japp jag med...hade spytt ner mig själv när jag kom tillbaks efter 20 patroner på raken.
Var dock på fyllan och hade precis ätit en pizza så jag får nog skylla mig själv
Tror inte det är nån hit att äta sig proppmätt och sedan bedöva sig direkt efter.
Citera
2008-09-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
då tycker jag att din läkare ska visa upp en trovärdig källa...

N2O (lustgas) ---> 3 atomer

CO2 (koldioxid) ----> 3 atomer

jag tror att koldioxid är kanske 3-7 U (atomvikt) lättare än lustgas men det spelar inte nån jävla roll...

avgaserna från bilen är typ dubbelt så tunga och dessa gaser har du andats in 1000 gånger mer...

Din läkare snackar skit!

Det är en skillnad på 0,01 på atommassan på dom två gaserna

Tycker inte riktigt du kan jämföra med avgaser eftersom dom alltid är utblandade med allt annat i luften medans lustgasen som vi andas in är bara just N2O och inget annat.
Citera
2008-09-26, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilbunny
Det är en skillnad på 0,01 på atommassan på dom två gaserna

Tycker inte riktigt du kan jämföra med avgaser eftersom dom alltid är utblandade med allt annat i luften medans lustgasen som vi andas in är bara just N2O och inget annat.

Håller med, det är ju skillnad på att stoppa ett avgasrör i käften och inhalera avgaserna direkt, och att stå bakom en bil o andas avgaser blandat med luft.
Citera
2008-09-26, 19:05
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Håller med, det är ju skillnad på att stoppa ett avgasrör i käften och inhalera avgaserna direkt, och att stå bakom en bil o andas avgaser blandat med luft.
Man kan ju "andas ut djupt" för säkerhets skull, brukar jag göra... Verkligen tömma lungorna tills man måste andas. Vips så gjorde lustgasen dessutom mer nytta, men det är en annan femma.
Citera
2008-09-27, 10:01
Medlem
Citat:
yes, tar man med för kort mellanrum så mår man illa och ev. kastar upp
Citera
2008-09-27, 21:25
Bannlyst
hörde av en vän att illamåendet har med något att det är ett bedövningsmedel att göra, se bara till att inte ha käkat så mycket under dagen, så blir allt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in