2007-09-01, 16:22
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overwhelming
undrar bara, är det säkert att alla människor skrattar av det?
Alltså folk skrattar bara för att dem tyker känslan är rolig antar jag.. jag vet då ingen i min krets som skrattar bara för dem tar lustgas..
Citera
2007-09-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toten
Alltså folk skrattar bara för att dem tyker känslan är rolig antar jag.. jag vet då ingen i min krets som skrattar bara för dem tar lustgas..
okej för i youtube-klippet där ser det ju ut ungf som en skrattattack av cb.
Citera
2007-09-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overwhelming
såg just på tv när de testa lustgas http://www.youtube.com/watch?v=uZhSGzgu4hk och blev väldigt sugen.

undrar bara, är det säkert att alla människor skrattar av det? jag fick det i ambulans när jag var liten och min upplevelse bestod mest i att jag vart helt borta, nästan exakt som dxm och när jag kom till sjukhuset var "lustgas" det enda jag sa. o andra sidan är det ju förståeligt att man inte skrattar i det läget. men återigen tyckte jag knappast dxm var kul.

Brainiac är det sämsta programmet som finns. Sen på lustgas har du väll lättare för att få skrattnojja, men skulle inte tro du skratta om du satt ensam i mörkret och drog lustgas
Citera
2007-09-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downtaker2
Någon som vet var man lättast kan införskaffa lustgas? Säljer Clas Ohlson det (fortfarande?). Bor i STHLM.

Åhlens sålde det för kanske ett år sedan, ingen aning om hur det är nu.
Citera
2007-09-02, 13:06
Medlem
Downtaker2s avatar
http://www.clasohlson.se/Product/Cat...78#34-5843-900

Är 10-packet patroner som visas där lustgas eller är det bara vanliga kolsyrepatroner? (Scrolla ner till de små bilderna tar slut)
Citera
2007-09-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downtaker2
http://www.clasohlson.se/Product/Cat...78#34-5843-900

Är 10-packet patroner som visas där lustgas eller är det bara vanliga kolsyrepatroner? (Scrolla ner till de små bilderna tar slut)

"Patroner 10 pack, för Sodasifon"
Är alltså inte lustgas.
Citera
2007-09-02, 16:07
Medlem
Heartbeats avatar
Nöd lösning !

Jag sitter med ett par N20 Patroner här hemmma nu , men problemet är att jag inte har någon sifon ! Vet nån var man kan skaffa en snabbt, eller om man kan använda nått annat ? . Den där grejen med påse och spik låter lite farligt tycker jag !

Och saken är att jag tänkte köra på i kväll , så att beställa nån sifon är inte på tal just nu.
Citera
2007-09-02, 17:45
Medlem
Länsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartbeat
Jag sitter med ett par N20 Patroner här hemmma nu , men problemet är att jag inte har någon sifon ! Vet nån var man kan skaffa en snabbt, eller om man kan använda nått annat ? . Den där grejen med påse och spik låter lite farligt tycker jag !

Och saken är att jag tänkte köra på i kväll , så att beställa nån sifon är inte på tal just nu.
Då det är söndag idag så är förmodligen de flesta affärer stängda. Så ditt enda alternativ är spik och fryspåse. Kom ihåg att använda handske/vante och att skaka om påsen annars kan det gå illa!
Citera
2007-09-03, 00:02
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Den där grejen med påse och spik låter lite farligt tycker jag !

inte jättefarligt kanske.. håller du direkt i patronen kan det svida till redigt och bli ajaj..
sen om en grov nål etc används som syl - akta fingrarna!

om en väldigt liten syl/nål/spik används, försäkra eder om att ni inte riskerar att inhalera nålen! (jag tappade bort min nål vid en gasning, sen nojade jag brutalt över att jag kanske hade råkat inhalera den på något sätt)

ett hett tips: om ni är ensama när ni gasar medelst påse, så undvik att däcka av med påsen över luftvägarna.

visst - rätt självklara saker - men när gasen snurrar till kan enkla, självklara saker bli väldigt främmande.. jo ni vet..
Citera
2007-09-03, 00:59
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:

Enkelt sätt att få ut gasen och går att bygga på 5 min. Finn många sätt, bara fantasin sätter gränserna.

http://www.imagehosting.com/show.php...amnls.JPG.html
Citera
2007-09-03, 14:35
Medlem
Testade Sifonen från Bongs 'r us precis.
Här kommer en liten mini-recension:

Väldigt liten och nätt i formatet!
Hade ingen "grädd-behållare" över huvud taget som de hos pgw, utan man portionerade ut gasen direkt från patronerna med en knapp istället. Ganska smidigt i mitt tycke.
När man hade monterat patronen så pös det lite om den, jag vet inte om det var för att jag inte spänt fast den tillräckligt eller om det ska vara så.
När gasen var slut och jag slog av patronen kom det ut ytterligare gas. Jag trodde att den var slut för det kom inte mer när jag tryckte på knappen.
(Detta kan återigen vara för att jag inte spänt tillräckligt)
Mitt helhetsintryck av produkten är trots detta (För det kan ju vara mitt fel, inte produktens?) mycket bra.
Den kostar 299:- på www.bongsrus.se
Betyg: 7/10

Jag fyllde en hundbajspåse (Yay!) med gasen och drog sedan in allt. Märkte efter några sekunder att jag hade svårt för att hålla andan, så jag blåste ut det igen långsamt.
Kände ingen effekt...
Fyllde påsen på nytt och den här gången drog jag även in lite luft i lungorna efter att gasen var slut. Kunde då hålla andan betydligt längre och när jag blåste ut kände jag av det.

Bedövad i ansiktet, fnittrig. Skrattade högt ett tag

Detta var min första kontakt med lustgas.
Citera
2007-09-03, 18:45
Medlem
Bobby briggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalonline
Testade Sifonen från Bongs 'r us precis.
Här kommer en liten mini-recension:

Väldigt liten och nätt i formatet!
Hade ingen "grädd-behållare" över huvud taget som de hos pgw, utan man portionerade ut gasen direkt från patronerna med en knapp istället. Ganska smidigt i mitt tycke.
När man hade monterat patronen så pös det lite om den, jag vet inte om det var för att jag inte spänt fast den tillräckligt eller om det ska vara så.
När gasen var slut och jag slog av patronen kom det ut ytterligare gas. Jag trodde att den var slut för det kom inte mer när jag tryckte på knappen.
(Detta kan återigen vara för att jag inte spänt tillräckligt)
Mitt helhetsintryck av produkten är trots detta (För det kan ju vara mitt fel, inte produktens?) mycket bra.
Den kostar 299:- på www.bongsrus.se
Betyg: 7/10

Jag fyllde en hundbajspåse (Yay!) med gasen och drog sedan in allt. Märkte efter några sekunder att jag hade svårt för att hålla andan, så jag blåste ut det igen långsamt.
Kände ingen effekt...
Fyllde påsen på nytt och den här gången drog jag även in lite luft i lungorna efter att gasen var slut. Kunde då hålla andan betydligt längre och när jag blåste ut kände jag av det.

Bedövad i ansiktet, fnittrig. Skrattade högt ett tag

Detta var min första kontakt med lustgas.

Jag har en likadan sifon. För att det inte ska finnas kvar gas i patronen så måste du hålla sifonen upp och ner när du sprutar (Gasen blir kall. Kall gas blir tung = lägger sig i botten av patronen till den blivit varmare och stiger)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in