2007-11-20, 23:48
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeSeenb
Har läst en hel del i denna tråden men ej hittat så mycket svar på denna fråga.

Finns det några negativa psykiska bieffekter av lustgas?

Nej, inte vad jag vet. Lustgas är en väldigt harmlös drog, brist på vitamin b-12 är det värsta bieffekten som står i boken.

Märkligt nog utvecklade jag (som följd av vad som jag antar var en brist på vitaminet)
en väldigt mild tinnitus efter ett intag av endast en lustgaspatron som toppning på en redig cocktail av olika droger.
När den blir som mest påtaglig låter det som att en tv-apparat är någonstans i huset.
Citera
2007-11-21, 00:50
Medlem
BeSeenbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetromino
Nej, inte vad jag vet. Lustgas är en väldigt harmlös drog, brist på vitamin b-12 är det värsta bieffekten som står i boken.

Märkligt nog utvecklade jag (som följd av vad som jag antar var en brist på vitaminet)
en väldigt mild tinnitus efter ett intag av endast en lustgaspatron som toppning på en redig cocktail av olika droger.
När den blir som mest påtaglig låter det som att en tv-apparat är någonstans i huset.

Okej.

Men jag tänkte mer om det förekommer avtändningar (är väl både fysiskt och psykiskt?). Eller typ depressioner, ångest eller andra psykiska besvär. Pga att man kanske gjort slut på en del lyckoämnen i kroppen, eller vad som nu händer med kroppen när man tar lustgas?? Vad är det egentligen lustgas gör i kroppen som gör att man upplever det man upplever?
Citera
2007-11-21, 01:52
Medlem
Reoshis avatar
upplöevt svag tillfällig tinnitus vid vissa tillfällen då jag inhalera stora och mindre mängder5-50 patroner

de o brist på b12 är de ända jag kan säga.. tinnitusen varade några sekunder bara,
Citera
2007-11-21, 13:45
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeSeenb
Okej.

Men jag tänkte mer om det förekommer avtändningar (är väl både fysiskt och psykiskt?). Eller typ depressioner, ångest eller andra psykiska besvär. Pga att man kanske gjort slut på en del lyckoämnen i kroppen, eller vad som nu händer med kroppen när man tar lustgas?? Vad är det egentligen lustgas gör i kroppen som gör att man upplever det man upplever?

Nej, någon avtändning förekommer inte.
Det är en väldigt harmlös drog, du har inget att oroa dig för utöver brist på vitamin b-12 som jag nämnt.
Citera
2007-11-22, 01:06
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Inehåller vanliga gräddtuber man köper i affärerna lustgas tuber? kan man få ut dem på något sätt isf?
Citera
2007-11-22, 11:20
Medlem
MysigaBrallors avatar
Eftersom jag inte orkar att läsa igenom 116 sidor, så frågar jag bara helt enkelt eftersom jag är lite osäker vart man kan fåtag i lustgas här i Linköping.
Jag tänker inte beställa från internet efter alla historier jag har hört.

Någon från Linköping som vet vart man kan köpa? eller kanske någon som vet en känd affär här i Linköping som man kan köpa av.

Tack på förhand.
Citera
2007-11-22, 14:03
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysigaBrallor

Någon från Linköping som vet vart man kan köpa? eller kanske någon som vet en känd affär här i Linköping som man kan köpa av.

Tack på förhand.
Ni kanske har partaj? annars vin&tillbehör affär?

Citat:
Jag tänker inte beställa från internet efter alla historier jag har hört.
Vad menar du med det? Tror du själv att stora företag som PGW eller whipcream skulle scamma folk? Snälla.. om du är underårig och rädd för att mamma ska ta sakerna så får du väl helt enkelt beställa postförskott om det finns
Citera
2007-11-22, 14:10
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
Vad menar du med det? Tror du själv att stora företag som PGW eller whipcream skulle scamma folk? Snälla.. om du är underårig och rädd för att mamma ska ta sakerna så får du väl helt enkelt beställa postförskott om det finns

Haha, nej inte riktigt Rykterna är mer om att folk förlorar alla pengar, som du sa. Därför beställer jag aldrig från internet ifall jag inte är 100% på att det är säkert, och jag vet ju inte vad PHW, eller Whipcream är
Partaj finns väl bara i Skellefteå?
Men tack för svartet ändå.
Citera
2007-11-22, 21:45
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmanitaMuscaria
Inehåller vanliga gräddtuber man köper i affärerna lustgas tuber? kan man få ut dem på något sätt isf?

JA, vanliga gräddtuber innehåller lustgas och du kan bli hög på det dock är det betydligt dyrare...
För att få ut gasen:
köp en gräddtub försök att skaka den så lite så möjligt, ta sen en plastpåse och trä över flaskan och tyck tills det inte kommer något mer ur flaskan tömlungorna och sug in gasen från påsen och håll det MINST 20-30 sekunder för att känna något...

PS: lustgas är en av väldens mest ofarligaste droger, det är en av de få droger man ger till gravida kvinnor (!!!) och det är inte många droger man ger till gravida kvinnor.
Citera
2007-11-23, 01:11
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
JA, vanliga gräddtuber innehåller lustgas och du kan bli hög på det dock är det betydligt dyrare...
För att få ut gasen:
köp en gräddtub försök att skaka den så lite så möjligt, ta sen en plastpåse och trä över flaskan och tyck tills det inte kommer något mer ur flaskan tömlungorna och sug in gasen från påsen och håll det MINST 20-30 sekunder för att känna något...

PS: lustgas är en av väldens mest ofarligaste droger, det är en av de få droger man ger till gravida kvinnor (!!!) och det är inte många droger man ger till gravida kvinnor.
Kommer det inte in en massa grädde i påsen då? ska all grädde tömmas i påsen? eller när grädden börjar komma så ska man sluta trycka?
Citera
2007-11-23, 08:06
Medlem
totens avatar
Citat:
Haha, nej inte riktigt Rykterna är mer om att folk förlorar alla pengar, som du sa. Därför beställer jag aldrig från internet ifall jag inte är 100% på att det är säkert, och jag vet ju inte vad PHW, eller Whipcream är
Partaj finns väl bara i Skellefteå?
Men tack för svartet ändå.
Trodde alla städer hade partaj
Men det är ingen fara att beställa därifrån...
Citera
2007-11-23, 16:11
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmanitaMuscaria
Kommer det inte in en massa grädde i påsen då? ska all grädde tömmas i påsen? eller när grädden börjar komma så ska man sluta trycka?

Om du trycker löst kommer det knappt nån grädde alls utan nästan bara gas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in