2007-04-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ae_88
Förlåt om jag upprepar en fråga, som har ställt x antal gånger i denna tråd.

Men vet någon vart man kan få tag i patroner imorn(läs långfredag)? I sthlm området.

Eller någon i sthlm som sitter på massa patroner och vill sälja lite? (Hoppas detta är tilllåtet att fråga)

Mvh/ae

Ingen som vet?
Citera
2007-04-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ae_88
Ingen som vet?

Tycker du ska kolla in PGW i slussen, där kostar dom 39 kr för 10 stycken. Jag kan dock inte svara på om dom har öppet.
Citera
2007-04-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst
Tycker du ska kolla in PGW i slussen, där kostar dom 39 kr för 10 stycken. Jag kan dock inte svara på om dom har öppet.

De har faktiskt sänkt priset till 37kr
Citera
2007-04-07, 00:34
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
Vad jag föstått känner man hittils inte till några risker men de kan nog mycket väl finnas där. Halva grejen med drogen är ju egentligen att en kort stund kväva hjärnan...tror inte det är så himla ofarligt som många tror...

Njea det är sant att det inte är helt ofarligt att använda n2o. Men den primära faramakologiska verkningsvägen för N2O är verkligen inte att strypa syretillförseln på hjärnan.

Sök på google efter "pharmacology of nitrous oxide" så kan du se att det finns tiotusentals seriösa källor som anger en annan verkningsväg.

Det jag läste lite fort nu är att den troligtvis påverkar kroppens eget opiatsystem så att kroppen producerar mer smärtstillande och dyl.

Den primära faran med N2O är om man trär en plastpåse över huvet eller sätta på sig en "typ dykarmask" eller dyl med tillförsel av N2O och sedan svimmar. (Uppenbarligen så finns det risk att dö om man inte får tillräckligt med syre under en längre tidsperiod, detta fungerar även utmärkt utan tillförsel av N2O).

Sedan finns det ju andra faror med att hantera expanderande gas (den kyls ner), och så finns det någon effekt som ger brist på vitamin B12 vid kronisk exponering.

Här har du en (icke så vetenskaplig) artikel som poängterar den felaktiga informationen som utges från anti-drog organiasationer, publicerad av en ansedd tidsskrift
http://www.guardian.co.uk/science/st...030707,00.html
Citera
2007-04-07, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex B
De har faktiskt sänkt priset till 37kr

haha låter hett
Citera
2007-04-07, 18:21
Medlem
interassists avatar
ingen so kan svara på mina frågor??
Citera
2007-04-07, 18:27
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interassist
Tja, undrar bara om man måste visa lägg för att få köpa lustgas?
Och är det någon som har förslag på affär som säljer detta?
och till sist om mna inte köper det på tub, vad ligger det då i?

Citat:
Jajuste glömde.. det där mest plastpåse metoden,, Alltså tar man bara en patron och en spik och stoppar i platspåsen och sedan är det bara att slå på spiken mot patronen så den börjar läcka? sedan är det bara att dra i sig gasen? haha är inte så erfaren kanske dumma frågor , en det får ni ta!
Väldigt tacksam för svar då jag vill prova i helgen!

Men måste visa leg på en del ställen vad jag vet, men annars är det bara att beställa online. Google it.
Köper man inte på tub får man gasen i patroner.
Och nej, det är inte att "bara" att göra som du beskriver. Följ anvisningarna i FAQn. Men jag varnar di för att det är jävligt svårt att stadigt hålla i en patron, en spik och en hammare samtidigt, särskillt när patronen och spiken ligger i en plastpåse.
Köp en sifon, det är värt det.
Citera
2007-04-07, 23:28
Medlem
Citat:
ingen so kan svara på mina frågor??

På vissa ställen krävs att man är 18 år, men det finns ju ingen lag som säger att du måste vara så gammal för att få köpa det. Enda stället jag köpt på är PGW i Slussen i Sthlm, där behöver man iaf inte visa leg.
Citera
2007-04-08, 21:02
Medlem
interassists avatar
ingen som vet några affärer i sundsvalls trakten som säljer lusgas? någon som har bilder på hur förpakningarna ser ut??
Citera
2007-04-09, 19:40
Medlem
http://www.nexternal.com/whitewhale/...sichargers.jpg
http://www.tabletools.com/ttools/ima...img/131008.jpg
Citera
2007-04-11, 14:54
Medlem
Skit, köpte en sifon på PGW idag, och så funkar den inte..
Någon av er som vet hur man gör?
jag har altså satt i patronen i den vita "snurrsaken", skruvat och skruvat och skruvat, men det pyser inte till som det ska..
Vad är felet?
När man plockar ut patronen efter så ser man att den har blivit lite nertryckt i spetsen, men det är inte hål på den..
Citera
2007-04-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut_johan
Skit, köpte en sifon på PGW idag, och så funkar den inte..
Någon av er som vet hur man gör?
jag har altså satt i patronen i den vita "snurrsaken", skruvat och skruvat och skruvat, men det pyser inte till som det ska..
Vad är felet?
När man plockar ut patronen efter så ser man att den har blivit lite nertryckt i spetsen, men det är inte hål på den..

Vissa patroner funkar inte. Du kan prova att skruva upp munstycket (använd en femkrona) och pilla bort en liten gummipackning så blir "piggen" som gör hål längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in