2015-09-02, 16:31
Medlem
takethefifths avatar
Och här kommer namn och full adress på den person som älskat att skriva mer eller mindre sanna artiklar och det anonymt medans hon själv lämnat ut telefonnummer till andra journalister som haft styrkan att stå för det de skriver.
Barbro Jöberger
Torggatan 4 lgh 1103
185 32 Vaxholm
Senast redigerad av takethefifth 2015-09-02 kl. 16:40.
Citera
2015-09-02, 16:31
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad är då det här t.ex?
https://www.youtube.com/watch?v=IWcJKOPQmWo
Nå? Är det här mörkning?
Citera
2015-09-02, 16:32
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Borde inte vara så svårt att läsa vad själv skrivit?

Fetar lite för att göra det tydligt...det räcker inte med att visa att folk sakna identitetshandlingar, du måste styrka de fetade sakerna också om du ska visa att hon har "torrt på fötterna". Kan du inte det så är det inte fakta, bara tyckanden/antaganden/åsikter.
Jag kan inte styrka det eftersom det är förbjudet att föra statistik på vissa områden när det gäller invandring. Vilket för med sig att det blir antagenden ,tyckanden ,åsikter som du uttrycker det.Varför har BRÅ slutat att rapportera statistik om invandrares brottslighet.?
Senast redigerad av Ollonet 2015-09-02 kl. 16:35.
Citera
2015-09-02, 16:32
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Dom verkar ha det bra, journalisterna. Resa till USA och allt. Trevlig resa, säger twitterfolket!

Nå, Hamrud lär ju inte ha emigrerat permanent, hon kommer tillbaka till Sverige inom kort. Då kommer hon behöva tänka efter lite och fråga sig om hets-journalistik är rätt väg nu när de slår i båda riktningar.

Hamrud var van vid en tid när hon och det media-etablissemang hon tillhör kunde hetsa och leva jävel mot folk utan konsekvenser. Bara trampa på i vissheten att de hade oinskränkt medial makt.

Idag är det ett annat samhälle och ett annat medialt klimat. Idag kommer Hamrud riskera egna hembesök och att få sin egen skit uthängd för allmän beskådan. Vi får se hur hon kommer gilla det.

Och om pendeln slår över, vilket den sannolikt kommer att göra, så får vi bevittna hur Hamrud tar det hela när hon är en av de jagade.
Citera
2015-09-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag har inget emot knäppa kärringar i sig, problemet är när dem drar med sig andra ur begåvningsreserven som ser henne som en auktoritet. Om hon bara skrivit enstaka rasistiska inlägg här hade det varit en annan sak, men nu är det ju en skitspridare av guds nåde. Sånt ska fanimej inte kunna ske anonymt.

"Knäppa kärringar" och "rasistiska inlägg" är den slutsats du drar av personen i fråga. Kan du bemöta hennes ståndpunkter i sak istället för att agera som ett vanligt vänstertroll? Nä, det klarar du givetvis inte av att göra eftersom du är korkad. Men jag klandrar dig inte eftersom inte ens gammelmedia bemöter Barbros ord i sak. Hur ska en idiot som du då kunna komma med någonting...
Citera
2015-09-02, 16:33
Medlem
Civilizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad är då det här t.ex?
https://www.youtube.com/watch?v=IWcJKOPQmWo

(Sen underklass behöver inte ha med invandring att göra.)

Så dags nu. Juni 2015

Som du kanske märkt så har media förändrats efter senaste valet. Innan valet 2014 var det locket på och all problembeskrivning utav invandringspolitikens konsekvenser sopades under mattan eller tystades med kommentarer som "rasistiska uttalanden" "fiskar i grumliga vatten" "nazistiska tankegångar" mm.. Men det är fortfarande ett massivt motstånd från PK-fundamentalisterna. Många kämpar med näbbar och klor nu för att bekämpa "de mörka krafterna"

Till och med Mona Sahlin verkat ha nyktrat till och i en debatt i P1 om extremism så gör hon avbön. Hon erkänner att hon och alla andra har varit allt för naiva och ej velat se problemen. Bra så men skadan är ju skedd! 300 "svenskar" har rest för att delta i terror och många av dem har dött!

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3071

Även denna debatt visar nyligen i aktuellt visar på att hon vaknat. men det är ett känsligt ämne och hon kan såklart inte gå på hur hårt som helst.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ra...r-kvinnor-hart

Man märker att hon nu är medveten om hur verkligheten ser ut. Men hon är såklart försiktig hur hon uttrycker sig. Hon är såklart även noga med att i varje mening som hon nämner fundamentalistiskt islamism att även nämna högerextremism

En underklass behöver såklart inte ha med invandringen att göra men såsom invandring drivs idag i vårt land så gör den tyvärr det.
Senast redigerad av Civilization 2015-09-02 kl. 16:37.
Citera
2015-09-02, 16:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du tycks inte läsa tidningar särskilt ofta. Många texter är anonyma i tidningarna du nämner. Allt som levereras av TT, vilket numera är cirka hälften av innehållet. Därtill många ledartexter.

Är du dum i huvudet? TT levererar nyheter, inte åsikter. Alltid gjort. Ledare är av tradition sas tidningens ståndpunkt.
Blir seriöst bekymrade över er. Är det därför ni inte har kunnat få ihop en fungerande nationell tidning?
Citera
Medlem
Tyckfelsnisses avatar
Nu är det väl bara att jaga vidare. Socialdemokraten Margareta Winberg föredrar att samarbeta med "rasisten" Brigitte Bardot istället för med den demokratiskt valde liberalen Marit Paulsen. Allt enligt henne själv i SVTs "Min sanning".
Var är "rasistjägarna"? DN? Aftonbladet? Expressen?
Varför kommer Margareta Winberg undan?
Niklas Ekdal fnissar gott i mysstunden med Margareta och har helt glömt av sitt journalistiska uppdrag.
Erkännandet börjar ca 6.45 min i programmet och pågår några minuter.
http://www.svtplay.se/.../141.../avs...gareta-winberg
(FB) Socialdemokrat föredrar samarbeta med rasist än med demokratisk vald liberal
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Belägg går inte att ha eftersom det ännu inte hunnit inträffa. Men jag har hyggligt stor erfarenhet av liknande situationer. Hon har med all sannolikhet fått tips och uppslag från en rad håll. Och då brukar det nästan undantagslöst vara så att någon eller några av dessa tipsare drar öronen åt sig.

Varför skulle de göra det? Jag menar, om hon är villig att fortsätta och inte är en fullkomlig idiot så ser jag inga skäl till varför andra skulle vara rädda att hålla kontakten med henne i fortsättningen.

Citat:
Ditt uttalande är en klassiker. Det kunde vara undertecknat av Sovjets propagandaminsterium. Eller av Goebbels. Eller Stasi.

På vilket sätt då? Är det några specifika citat från de du tänker på?

Jag kan inte riktigt se varför jag inte ska få använda ordet neger bara för att vissa blir kränkta eller mår dåligt av det. Jag kan inte riktigt heller se varför människor som vill ha inflytande ska skyddas till varje pris, annat än i fysisk mening likt alla andra människor, bara för att de inte kan stå för sina åsikter och det de faktiskt vill förändra med samhället.

Citat:
Jag talar inte om forntid och extrema slagskämpar. I senaste valrörelsen brändes valstugor och vanliga politiler hotades. En man som delade ut flygblad slogs ner brutalt utan att ett ord yttrades. Så gott som dagligen framförs allvarliga hot mot politiker på såväl riks- som lokal nivå. Politiker i riksdagsrepresenterade partier förespråkar civil olydnad och några har synts i våldsamma demonstrationer. En DN-medarbetare var häromdagen med och äggade en pro-israelisk demonstration. Finns otaliga exempel.

Småpotatis om du fråga mig. Det är fortfarande inte normen och något tecken för kula-i-pannan-tendens i svensk politik ā la Östeuropa.
Citera
2015-09-02, 16:38
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag tycker att det mest anmärkningsvärda, i texten du citerar, är att hon t o m drar paralleller till en diktatur och varför det är viktigt med anonymitet. Men uppenbarligen inte om du bor i Sverige och har fel åsikter. Nu riskerar förvisso inte JC att bli fängslad eller mördad (åtminstone inte av staten), men att inte respektera "kontroversiella" personers vilja att förbli anonyma, leder ju till ett sådant samhälle. Man satte knappast kritiker i Gulag från dag 1 i Sovjet.

Precis. Det är också därför Sverige är i någon mening ett värre skräckvälde än Sovjetunionen (vilket även utländska bedömare dragit), som förvisso utförde angreppskrig och annekteringar med "anti-fascism" som dragplåster, men man var en tillräckligt stor karikatyr på ett skräckvälde att befolkningen själva insåg sin fasansfulla situation under sina anti-fascistiska tyranner. Det var en av lärdomarna Frankfurtskolan drog när man utformade sin ingenjörskonst att det viktigaste vore om folket själva hade uppfattningen att man levde i frihet, trots sin ofrihet. Karin Pettersson pratar alltså Orwell-språk när hon i artikeln pekar på "diktatur" (ordets associationer och inte innebörd är det viktigaste här) som något som en diffus bortre gräns. Att handlingarna i många fall överensstämmer är inte det viktiga så länge den sociala ingenjörskonsten för användandet av ord är på plats.

Jag pekar på några exempel i mitt inlägg hur staten i det här fallet ger incitament till ett standardutförande liknande valfri "diktatur", men där istället avskalade aktörer med tydliga kopplingar till staten utför smutsjobbet. Under tiden kan staten kan ha sina händer fria, medan äldre skräckvälden ofta tog en aktivare roll.

Citat:
Det är ju uppenbart att detta är en krigsförklaring mot regimkritiker: "Håller ni inte käften och rättar er in i ledet, så hänger vi ut er till allmän bestraffning". Man får vara bra korkad om man inte ska se detta för precis vad det är: ett direkt hot mot invandringskritiker.

Den krigsförklaringen såg vi redan i samband med uthängningen i Expressen 2013. Det här är bara en logisk följd av en redan tidigare deklarerad krigsförklaring. Men vad som särskiljer det här från tidigare är att man aldrig visat ett så tydligt uppsåt att de facto tysta (läs: döda) en regimkritiker inför öppen ridå som med den här värnlösa damen. Det är helt vidrigt.
Senast redigerad av NS_14 2015-09-02 kl. 16:41.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Du kan be dem då att redovisa alla sina konton se vi kan verifeira det du skriver.

Tror du inte att vissa av dem har konton här på Flashback och annorstädes?

Förresten varför är du anonym?

Varför ska jag det?

Jag är anonym här för att jag är ingenting.
Ge mig en plattform så får du se på annat!
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Det är väl mer troligt att om en månad så är hela den här grejen bortglömd. Då har vi andra saker att tänka på, kanelbullens dag exempelvis.
Kanelbullen, ja. Den är efterlängtad.

Men här gör vi olika bedömningar; Idag är det så många som tröttnat på de stora tidningarnas sjunkande kvalitet att det blivit en snöboll som blivit så stor att den rullar vidare av sin egen tyngd. Och indet skeendet passar denna affär som hand i handske för alla mediakritiker på högerkanten.

Jag ser det inte som osannolikt att Jöberger upphöjs till martyr i dessa kretsar och att affären blir en slags symbol för deras kamp.

Samtidigt befinner sig svensk dagspress inett väldigt pressat läge. Dålig ekonomi har lett till många stora och svåra nedskärningar under flera år. På de stora dagstidningarna sitter rätt tröttkörda, och stundtals bittra, besättningar som känner att dom utkämpar sista striden. "Fyra stora dagstidningar är snart bara tre" är ett talesätt som varit i sving under flera år.

Under de förhållandena orkar de stora dagstidningarna inte med så många fler motgångar.

Just därför kan en sådan här affär komma att visa sig väldigt viktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in