2015-09-02, 18:16
Medlem
Zpanarns avatar
Jag har följt JC genom åren och läst de flesta av hennes texter, därmed inte sagt att jag håller med henne i allt. Men.
Hon har gjort det som MSM misslyckats med. Därav klassiskt kommunistiskt-nazi-karakaktärsmord. Skita ner, förnedra, missakta mm budbäraren för att därmed tona ned fakta och sakfrågor.

Billigt trick Expressen. Och kanske farligt för JC. Inte bra.
Citera
2015-09-02, 18:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takethefifth
Om man inget har att dölja varför inte föra en diskussion öppet och stå för de åsikterna och att kunna ta fram fakta för sina påståenden när man blir tillfrågad Det är demokrati !

Du har uppenbarligen ett väldigt förvirrat begrepp om vad demokrati är.

Jag tolkar din text som att du är emot valhemligheten och källskyddet som pressen använder sig av. Stämmer det?
Citera
2015-09-02, 18:18
Medlem
Sighajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag tycker att saken är för intressant för att raljera med. Vilken rätt har man att eftersöka en persons identitet, och är detta rimligt, eller behöver lagen ändras?

Jag ser inte varför man inte ska få göra det, det är publiceringen som behöver granskas. Expressen har visat så många gånger nu att de springer RGs ärenden att deras utgivningstillstånd borde dras in.
Citera
2015-09-02, 18:19
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det är lite som den där tunnelbanekampanjen som brölvänstern skulle stoppa genom upplopp - effekten blev att reklamvärdet blev 52 miljoner och fick en räckvidd på 92%. Vad detta kommer sluta i reklamvärde och räckvidd för Snaphanen, JC/BJ och övriga alternativmedia återstår att se, men med tanke på att det har pågått sedan i söndags och tagit fart idag och lär fortsätta i ett par dagar så är det nog pengar de aldrig skulle kunnat skramla fram...
Ja, man betraktar med stigande förvåning hur SDs motståndare formligen bär fram SD på sina axlar med sitt taffliga agerande.

Jag är rätt gammal och har hunnit se och uppleva mycket konstigheter. Men frågan är om inte detta tar priset.
Citera
2015-09-02, 18:20
Medlem
Ingen aning om vad detta är, aldrig hört talas om detta. Någon som kan ge en snabb, kort, sammanfattning?

Edit: Nu tror jag att jag börjar förstå...
Senast redigerad av Ritinkin 2015-09-02 kl. 18:22.
Citera
2015-09-02, 18:21
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Sanningen är ju den att JC är en hjälte, en verklighetens Winston Smith. Historien kommer att visa det.

Lol. Jag har nu läst det som jag kan hitta av henne, och hon är ju en klassisk narcissistisk rättshaverist med paranoida drag (detta oaktat vilka åsikter hon torgför). Så jag tror inte det. Renodlat vansinne att sk Sverigvänner idoliserar henne. Finns ingen någorlunda intellektuell som skulle ta henne på allvar.
Citera
2015-09-02, 18:22
Medlem
LVX156s avatar
Hade det varit en anonym bloggare på yttersta vänsterkanten så hade det inte blivit ett ord skrivet på Flashback, era jävla hycklare.
Citera
2015-09-02, 18:23
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Fria Tider intervjuar Julia som pekar på folkfiendernas brist på empati:

http://www.friatider.se/julia-caesar...ta-over-teaser

Ironiskt att just hon ska klaga på människors brist på empati! Veckans självmål!
Citera
2015-09-02, 18:23
Medlem
NirvanAs avatar
Frågan är om hon kommer sluta skriva efter detta samt gå under jorden, eller om hon nu lägger alla korten på bordet och fortsätter skriva som aldrig förr - men nu under sitt riktiga namn... Blir spännande att följa utvecklingen.
Citera
2015-09-02, 18:24
Medlem
Stantormans avatar
Varför väljer massmedia att hänga ut Julia Caesar just nu? Varför drevar twitter och facebookmobbar mot Göteborgspostens chefredaktör och mot Marika Formgren?

Detta är inte tillfälligheter. Det är provokation, skrämma oppositionella till tystnad, det yttersta målet är att omöjliggöra en konstruktiv opposition mot rådande maktförhållanden.

Marx sa "intresset ljuger aldrig". Det är mycket mäktiga intressen som känner sig utmanade och hotade. Sådana som inte skyr några som helst medel för att få sin vilja igenom.

Låt er inte provoceras - försök hålla huvudet kallt. Det kommer diktaturens kreatur ej att klara av. Det här blir mind games.
Citera
2015-09-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Fria Tider intervjuar Julia som pekar på folkfiendernas brist på empati:

http://www.friatider.se/julia-caesar...ta-over-teaser
Ja, för empati är ju något som verkligen genomsyrar hennes egna skriverier?
Citera
2015-09-02, 18:26
Medlem
Intressant att JC har en sjukersättning. Nu framgår ju inte vilken grad av nedsättning, men det verkar onekligen som att hon har en arbetsförmåga med tanke på alla inlägg som hon producerar. Hur hon nu gör det med en elöverkänslighet är något av en gåta, men hon kanske skriver dem för hand på papper och ger dem till en vän som kan vistas nära elektriska saker.... Personligen tycker jag det är suspekt och vette 17 om jag har så stor lust att bidra till hennes uppehälle genom sjukersättningen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in