2015-09-02, 19:40
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon utövar ingen makt, det är din tolkning, hon utövar sin yttrandefrihet.
Men det har tydligen både du och Expressen problem med.

Varför skulle att utnyttja sin yttrandefrihet inte vara förenligt med att utöva makt? Du tycker alltså att opinionsbildning inte har någonting med makt att göra -- varför?

Du är dessutom inte logisk då du själv sa att hon utövar makt:

"Att hon röjs nu beror på att hon och fri media anses utgöra ett hot, samma lika med Flashback även debatten här vill man strypa."

Man kan bara anses utgöra ett hot om han utövar makt. De som inte utövar makt är inget hot, eller kan inte ses som hot. En mycket vanlig typ av maktutövande är att säga att man inte har någon makt, att säga att man inte har makt sätter en i en position som gör det fult att angripa en då det i vår maktstruktur anses fult att angripa "maktlösa". Det är ett typiskt retoriskt knep för att skaffa sig en bättre position i diskursen.
Citera
2015-09-02, 19:40
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Fria Tider, 2015-09-02:
http://www.friatider.se/expressen-20...ade-av-amalgam

Hur ska Expressen lösa det här?
Kommer de att radera även den här artikeln?
Som de gjorde med "Sverige är på väg åt helvete! ":
http://web.archive.org/web/201201192...vag-at-helvete

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Kvicksilverförgiftning kan leda till mycket svåra symptomer, vissa övergående andra livslånga...det kan även vara dödligt.
Här finns en lista över kända symptom:
http://www.tf.nu/artiklar/erkanda-sy...erforgiftning/
Citera
2015-09-02, 19:41
Medlem
"Hej, vi har storm i ett vattenglas, nån från ankdammen som vill vara med och plaska?!"

Lägg ner, vem fan bryr sig. Rörelsen är full av tokstollar och vanliga idioter, och Julia är ingen jävla opinionsbildare. Hon är en foliehatt, narcissist och fåntratt at best, och ni som nu stormar mot publiceringen gör henne sällskap: När ni erkänner henne får vänstern rätt. Låt historien självdö så gör Expressen den snart sällskap.
Citera
2015-09-02, 19:42
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det kallas yttrandefrihet och hade du haft ett jobb hade du fattat vikten av att stöta och blöta problem och se saker från olika vinklar.

Yttrandefrihet och makt har med varandra att göra. Annars skulle det inte finnas något intresse av att begränsa yttrandefriheten. Jag har förövrigt ett jobb, återigen ett ad hominem-argument.
Citera
2015-09-02, 19:43
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Hon blir granskad för att hennes texter träffar en öm punkt varje gång. Hade hon skrivit kritiskt om SD eller Nazism under pseudonym så hade hon aldrig blivit uthängnd.

Ja? Jag förstår inte vad du vill säga...
Citera
2015-09-02, 19:44
Medlem
Scientia-Viss avatar
Ytterligare ett försök att smeta brunt över SD. Har inte fungerat under de senaste åtta åren, kommer inte fungera nu heller.

Röstar SD och har aldrig någonsin läst denna dam. Är nog många som är i min situation. Hur pass många läsare har JC haft per krönika?

Kan någon objektiv berätta för mig om hon är rasistisk rasistisk, eller skrikvänster-"rasistisk"?
Citera
2015-09-02, 19:45
Medlem
MrSkargards avatar
Det spelar ingen roll om hon inbillat sig varenda sjukdom hon påstår sig ha drabbats av, det väsentliga är fortfarande om hon varit sanningsenlig som Julia Ceasar eller ej. Hon har hamnat i Expressens skottglugg på grund av sin invandringskritik, inte på grund av hennes påstådda sjukdomshistoria även om den nu används mot henne.
Citera
2015-09-02, 19:46
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
De upplever henne som ett hot - sanningen är ju att hon bloggade i den rätt perifera sajten Snaphanen och blev ibland publicerad på Avpixlat (men inte regelbundet) som jag förstått det. Själv så har jag mest sett en del länkar till hennes krönikor på Flashback, men tror inte jag klickat mer en kanske två-tre och då har jag inte läst klart dom.

För majoriteten av befolkningen är hon nog rätt obskyr. Tills idag. Nu ligger hon till och med överst på Googles sökresultat av "Julia Caesar" medan skådespelerskan är bortknuffad.

Jag har även tidigare tagit upp det faktum att hon utövar mer makt nu än innan uthängningen. Att hon arbetar i mindre kretsar spelar väl inte så stor roll? Det är inte nödvändigtvis den egna räckvidden som är av störst betydelse, utan det är om du kan nå ut till andra personer som senare kan föra det hela vidare. Det är så vissa akademiker kan påverka samhället ibland fastän ytterst få läser deras arbeten: en aktivist hittar deras analys, börjar ta över begreppen och sprider det hela vidare, osv.
Citera
2015-09-02, 19:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Varför skulle att utnyttja sin yttrandefrihet inte vara förenligt med att utöva makt? Du tycker alltså att opinionsbildning inte har någonting med makt att göra -- varför?

Du är dessutom inte logisk då du själv sa att hon utövar makt:

"Att hon röjs nu beror på att hon och fri media anses utgöra ett hot, samma lika med Flashback även debatten här vill man strypa."

Man kan bara anses utgöra ett hot om han utövar makt. De som inte utövar makt är inget hot, eller kan inte ses som hot. En mycket vanlig typ av maktutövande är att säga att man inte har någon makt, att säga att man inte har makt sätter en i en position som gör det fult att angripa en då det i vår maktstruktur anses fult att angripa "maktlösa". Det är ett typiskt retoriskt knep för att skaffa sig en bättre position i diskursen.
Att använda yttrandefriheten är grundlagsskyddat, enligt dig verkar det räcka med att gå och skita för att använda sin " makt"?
När hemlösa narkomaner står och babblar trams på gatan, använder de sin " makt" då?
Senast redigerad av Sonnenwende 2015-09-02 kl. 19:49.
Citera
2015-09-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
"Hej, vi har storm i ett vattenglas, nån från ankdammen som vill vara med och plaska?!"

Lägg ner, vem fan bryr sig. Rörelsen är full av tokstollar och vanliga idioter, och Julia är ingen jävla opinionsbildare. Hon är en foliehatt, narcissist och fåntratt at best, och ni som nu stormar mot publiceringen gör henne sällskap: När ni erkänner henne får vänstern rätt. Låt historien självdö så gör Expressen den snart sällskap.

Jag har funderat på det en del, varför hon tas i försvar när det smartaste varit att säga "den där tokan är inte vår portalfigur". Men det är väl det att hon är ett vrak, man tycker att Expressen sparkar neråt.
Citera
2015-09-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Erkänner att "knäppa kärringar" har att göra med att jag känner igen den del av beskrivningen från en totalgalen kärring i omgivningen, förtidspensionär, elallergiker, väldigt resurskrävande och har nog kostat vården miljoner för att inte tala om vad hon kostade f.d arbetsplatsen (krävde inte bara att hennes rum skulle isoleras mot el utan att man skulle placera in skitdyra lampor med solljus: helt osammanhängande men en satkärring är det så ingen vågade hålla emot). Men det var först när hon började supa som "invandringskritiken" dök upp. Alla dessa muslimer som kostar samhället.... eh... en tusendel av vad hon kostat? Jag kan ge mig fan på att rasister ovanligt ofta är missbrukare.

Jag drar slutsatsen rasism av det här, japp.
"Den massiva invandringen från låg-IQ-länder i tredje världen förändrar för all framtid mottagarländernas genomsnittliga IQ."

Hon har bidragit mycket i inbetalade skattepengar, genom sitt arbete som journalist på DN och eventuella tidigare anställningar på andra arbetsplatser. Det säger sig självt att hon gjort rätt för sig till skillnad från de flesta invandrare som kommer hit i syfte att leva på vår välfärd. Vad gäller hennes text om IQ så har hon rätt i sak även om det kan låta hårt och "rasistiskt". Du kan själv leta upp seriös forskning som bekräftar att det hon skrev är sant. Om hon är rasist eller ej kan varken du, jag eller någon annan än hon själv svara på.
Citera
2015-09-02, 19:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Yttrandefrihet och makt har med varandra att göra. Annars skulle det inte finnas något intresse av att begränsa yttrandefriheten. Jag har förövrigt ett jobb, återigen ett ad hominem-argument.
Du vill begränsa yttrandfriheten genom att hota de som använder den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in