2015-09-03, 22:16
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Julia Caesar existerar inte. Barbro Jöberger kunde mycket väl ha skrivit i sitt eget namn. Hon hade inget jobb att förlora som förtidspensionär. Kanske skämdes hon över det som hon skrev och därav pseudonymen. Fram till i går hade jag aldrig läst någonting av henne. Men det som jag läste fick mig att må illa och tycka synd om henne. Hennes böcker kan inte ha varit några kioskvältare. Jag känner ingen som har hört talas om henne. Jag tror att är bara SD och hennes gamla journalistpolare som tycker att hennes texter är intressanta. SD:s kvinna i EU-parlamentet har Barbros bok i nattduksbordet, typ ''min senast lästa bok".

Ohh älskade nantale , att det inte handlar om VAD hon har skrivit och varför, att ingen bemöter med argument som brukligt är vid polemik, bortser du gladeligen ifrån, att ge sig på person och försöka nedvärdera skribenten enbart för att hon är sanningsägare istället för att svara i sak, -äh, vad annat var att vänta från din sida...
Citera
2015-09-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nej. Den fanns. Besvären kom sig dock inte av elen utan av en skaplig rad sjukdomar med diffusa symptom. Borrelia är en, spektrat av reumatiska sjukdomar är ett annat.

Men självklart fanns även psykiatriska diagnoser med också. För att inte tala om rättshaveristerna och de rena bedragarna.

Skulle misstänka något reumatiskt i förevarande fall plus att "objektet" hade en position som samhällsskribent/ -debattör på Sveriges ledande morgontidning. Men jag vet alltså inte detta, det bara "känns" så.
Nja elallergi har aldrig funnits - men människor som påstår sig vara det har funnits. Men jag förstår vad du menar, jag vänder mig bara mot namnet. Att dessa människor varit sjuka säger jag dock inget om.

http://www.vof.se/folkvett/ar-2010/n...verkanslighet/

/m
Citera
2015-09-03, 22:27
Medlem
Vet inte om någon påtalat detta men Orrenius telefonnummer har han ju själv lagt ut på Twitter för vem som helst att se så sent som förra året.

https://twitter.com/niklasorrenius/s...97926693191681
Citera
2015-09-03, 22:36
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardDeLuxe
Vilken ickefråga i en tråd som snarare behandlar ämnet yttrandefrihet

Ja, det är också min poäng med de två retoriska frågorna till Clodius.
Citera
2015-09-03, 22:36
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nja elallergi har aldrig funnits - men människor som påstår sig vara det har funnits. Men jag förstår vad du menar, jag vänder mig bara mot namnet. Att dessa människor varit sjuka säger jag dock inget om.

http://www.vof.se/folkvett/ar-2010/n...verkanslighet/

/m

Det jag egentligen menar är att symptomen ofta är högst verkliga med ursprung i ett sjukdomstillstånd. Ett sjukdomstillstånd som inte är mentalt eller "inbillat". Ett exempel är borrelia, som ju kan vara jäkligt lurigt att diagnosticera.

Det rådde ju rena nojan kring elallergi runt 1990, så många med de här diffusa symptomen trodde att det var elallergi.

Man kan nog säga att JC var en av de som drev på hysterin i o m att hon trodde sig ha åkomman själv. Men hon kan ju inte ha gått som sjukpensionär så länge med en icke-godkänd diagnos. Detta leder till förmodan att det blev en riktig diagnos (troligen något reumatiskt) år 1993 varvid myndigheterna sjukpensionerade direkt. (Sossarna körde den linjen då).

Det var väl inte heller läge för en av de främsta pro-elallergidebattörerna att då erkänna att det var något annat. Särskilt som hela lägenheten blev elsanerad på det allmännas bekostnad.
Citera
2015-09-03, 22:40
Avstängd
@Naranbaatarkhan:

Mitt tips är nog att det är någon på Försäkringskassan som har skvallrat till RG och Hamrud; att några gamla chefer på DN skulle ha kunnat luska ut hennes identitet tror jag inte på. Men i princip blir det naturligtvis högintressant om det är via Försäkringskassan eller vården, deras handlingar och journaler är ju sekretessbelagda och detaljer får i princip inte lämnas ut, inte ens till media. Men det skiter naturligtvis tidningarna i, både före och efter publicering av en sådan här fet sak.
Citera
2015-09-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Ja, det är också min poäng med de två retoriska frågorna till Clodius.

Inte van med FB och "citat"
Syftade på ovanstående kommentar i din kommentar. Men fortfarande så är det för mig en tämligen ointressant vinkling i denna tråd.

Men smaken är ju som baken ☺️
Citera
2015-09-03, 22:46
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takethefifth
Verkligen konstigt att du inte reagerade likadant när en annan person gav ut adresserna till journalisterna, selektivt beteende?
Men du som värnar så om anonymiteten för BJ som ändå ger ut telefonnummer till journalist i sin skrift måste väl ändå förstå min tanke om att vara anonym också eller ?

Är det detta telefonnummer du menar?
http://www.friatider.se/julia-caesar...-telefonnummer

Citat:
Vid flera tillfällen skickar [Niklas Orrenius] dessutom, oombedd, sitt telefonnummer till politiska meningsmotståndare på högerkanten som är starkt kritiska till Sveriges invandringspolitik.

"Ville du inte ringa mig? Var du inte intresserad av dialog och förståelse?"
skrev han hånfullt till tre invandringskritiker, däribland Avpixlatprofilen Jan Sjunnesson, förra sommaren innan han bifogade sitt telefonnummer.

"Slå en signal någon gång så kan vi tala längre om du vill", skriver han i ett annat inlägg på Twitter.

[ http://www.friatider.se/julia-caesar...-telefonnummer ]

Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Vet inte om någon påtalat detta men Orrenius telefonnummer har han ju själv lagt ut på Twitter för vem som helst att se så sent som förra året.

https://twitter.com/niklasorrenius/s...97926693191681

Jo, men det har ju etablerats som en sanning i regimtrogen media att JC "gett ut telefonnummer till en journalist" - underförstått s.a.s. "hängt ut" Niklas Orrenius. Att Orrenius själv på ett lättsinnigt sätt spred det på t.ex. twitter är helt ointressant. Du kommer att få höra/läsa det påståendet många gånger.
Citera
2015-09-03, 22:53
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
Är det detta telefonnummer du menar?
http://www.friatider.se/julia-caesar...-telefonnummer

Jo, men det har ju etablerats som en sanning i regimtrogen media att JC "gett ut telefonnummer till en journalist" - underförstått s.a.s. "hängt ut" Niklas Orrenius. Att Orrenius själv på ett lättsinnigt sätt spred det på t.ex. twitter är helt ointressant. Du kommer att få höra/läsa det påståendet många gånger.

Vi ska väl se om det kommer telefonloggar och/eller kopia på polisanmälan också. För jag hade fan stängt av luren om det hade ringt dårar stup i kvarten på nätterna. Men det gjorde inte Orrenius, trots att han tydligen var mycket illa berörd.

Det skulle vara intressant om det visar sig att han ljugit om de där helvetesnätterna med skrikande högerextremister på telefon. Han var så slut i psyket att han måste lägga på när Granskning Sverige ringde - eftersom nästa helvetesnatt var i antågande. Påstod han.
Citera
2015-09-03, 22:58
Medlem
Andy Flags avatar
Om inte nån lagt ut det innan, hjältinnan cirka 15 min in : http://www.oppetarkiv.se/video/2807562?
Citera
2015-09-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
@Naranbaatarkhan:

Mitt tips är nog att det är någon på Försäkringskassan som har skvallrat till RG och Hamrud; att några gamla chefer på DN skulle ha kunnat luska ut hennes identitet tror jag inte på. Men i princip blir det naturligtvis högintressant om det är via Försäkringskassan eller vården, deras handlingar och journaler är ju sekretessbelagda och detaljer får i princip inte lämnas ut, inte ens till media. Men det skiter naturligtvis tidningarna i, både före och efter publicering av en sådan här fet sak.
Kan också vara så att BJ någon gång överklagat ett försäkringskassebeslut och då hamnat i länsrätten (nu förvaltningsrätten) och då blir det en helt annan offentlighet i ett ärende. Där kan hon hamnat i RG: s register. Hon förde väl en mångårig kamp för att få sina upplevda besvär erkända som ett arbetshinder?
Citera
2015-09-03, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Kan säga varken bu eller bä när det gäller uthängningen. Den kan ju ha varit av berättigat allmänintresse. Jag menar, en 70-årig kvinna som skriver skit om Expressen, måste det ju finnas ett allmänintresse av att hänga ut. När på 70-talet tyska ambassaden, eller om det var det framgångsrika mångkulturella Jugoslaviens ambassad, som var under attack, så skrek en jounarlist Lägg ut, Lägg ut.

Julia Caesar är väl för Expressen och Dagens Nyheter och resten av alla andra mångkulruralister, just en sådan terrorist. Därför skriker man i dagarna Häng ut, Häng ut.

Har aldrig tidigare läst Julia Caesar, förrän nu. Hon framstår för mig som en random bitterfitta. Det är långrandigt, tjatigt och utan nån som helst substans. Hon skriver om hur tråkigt hon har det. Så ser jag det. Det förunderliga är att man på Dagens Nyheter finner hennes skriverier intressanta. Så intressanta att man sänder sin skjutjärnsjounarlist orrenius för att interjuva denna bitterfitta. I vart fall är det så det beskrivs. Inte av Dagens Nyheter men väl av Expressen och många odörer här i denna tråd. Och lite grand på twitter. Och Expressen låter en annan gammal tant hänga ut den farliga, sjuttioåriga elallergikern.

Nån kanske tror att jag blandar ihopa Dagens Nyheter och Expressen. Och ja, det gör jag, för man har nämligen samma ägare. Och båda dessa hatar helt uppenbarligen pseudonymen Julia Caesar.

Om man ska vara helt allvarlig, så undrar jag hur Expressen vet att pseudonymen Julia Caesar förtidspensionerades på grund av oral galvanism och elallergi. Hur har Expressen fått veta det? Det är vad jag undrar. Har man på Expressen känningar inom Försäkringskassan, som lämnar ut information om förtidspensionärer? Om så, anser Expressen att dessa informatörer bör åtnjuta meddelarskydd? Förmodligen anser man på Expressen just det. Sjukvårdspersonal som bryter mot sekretessen och lämnar ut uppgifter ur sjukjournaler, bör enligt Expressen omfattas av meddelarskyddet. Så tycker man på Expressen.

Men har Expressen inte fått infon om den bestialiska Julia Caesars hälsobekymmer från Försäkringskassan, var har fått den infon från? Jo så klart från Julia Caesars tidigare arbetsgivare Dagens Nyheter. Sveriges både mest ärliga och malligaste morgontidning.

Så här har det gått till, gott folk.

Dagens Nyheter, som har haft Julia Caesar som anställd, har alltid vetat vem pseudonymen Julia Caesar är. Man vet också varför hon slutade på Dagens Nyheter. Hon är en nipprig käring, som alltid vägrat följa agendan. Lite lagom mobbad av den malliga morgontidningen, medans hon fortfarande jobbade där. Hon ville inte riktigt följa agendan till punkt och pricka. Så DN förtidspensionerade henne. Sen när hon mer än tjugo år senare blev en bloggerska som inte talar väl om sin gamla hatiska arbetsgivare, hatar DN tillbaka. Eftersom man på DN vet att man alltid har rätt, alltid är godast av alla, så lämnar man till sin elake lillebror Expressen ut all infromation man har om Julia Caesar. DN har Julia Caesars sukintyg väl sparade, redo att använda, för att förgöra henne.

Som sagt, Julia Caesar skriverier är ointressanta. DN glömmer dock inte. Och är det inte DN som lämnat ut uppgifterna om hennes sjukdom, så är det antingen någon på Försäkringskassan eller någon inom sjukvården. Är det så, bör svenska statens rättsvårdande myndigheter leta reda på sekressbrytaren. Men som sagt, det är klart att det är Dagens Nyhter, som i sann nyhetsförmedlande anda, delgett hela Sverige den information man har om en före detta anställd. Enkom för att hämnas. Enkom för att hämnas. Det är Sveriges malligaste morgontidning Dagens Nyhter i sitt esse. Den som tror annat är en idiot. Eller kanske felallergiker.

Visst är det Nya Sverige härligt, så säg?

Oseriöst av dig. Krönikorna är ju skitbra och författade på bra svenska. Det är det bäst formulerade beskrivna vart Sverige har utvecklats. Samlingen hennes krönikor som går att köpa borde ges i julklapp till Sveriges egna folk som förstör för sig självt, det sorgliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in