2015-09-04, 23:59
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Fan vet om man inte borde låta någon expert göra en psykbedömning av åtminstone de mest centrala figurerna i det svenska etablissemanget. Det kan nog finnas en hel del som inte är som folk brukar vara.

Tror nog "stråltanten" JC skulle komma rätt väl ur en sådan komparativ granskning! Just Arnstad är förstås ett kapitel för sig.
Citera
2015-09-05, 00:01
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Fan vet om man inte borde låta någon expert göra en psykbedömning av åtminstone de mest centrala figurerna i det svenska etablissemanget. Det kan nog finnas en hel del som inte är som folk brukar vara.

De brukar ju mer liksom cirkulera i utkanterna, de som är knäppa i boetten, men det kan ju finnas centralt placerade foliehattar också. Att den svenska journalistkåren är så starkt påverkad av MP talar ju starkt för att det finns en hel del knäppisar i de leden åtminstone.

Med att cirkulera i utkanterna menar jag bl a Arnstad. Han har en mycket tydlig personlighetsstörning men han har vid minst ett tillfälle tagit sig in i regeringen och pratat med finansministern om allt det där med fascister och de nya dito. De demokratiska fascisterna. Utan att fatta vad det var frågan om tog ju sedan Löfvén upp det hela offentligt. Hur fan kommer de undan med sådant?
IMO så handlar inte dagens situation om att några centralfigurer är knäppskallar, utan om vanlig mänsklig samvaro inom olika grupper... att olika grupper har olika världsåskådningar leder till knepiga konsekvenser som bl.a. Thomas Kuhn beskriver som "paradigm", t.ex. paradigmet att Flogiston en gång fanns...andra nuvarande paradigm kallas t.ex. "Kolesterolmyten", och det faktum att pseudonymen Julia Caesar nu avslöjats visar ju också på paradigmet som en gång rådde att "amalgam är ofarligt för hälsan"...vilket det ju inte är... hennes avslöjande kommer att generera massor av nya läsare av hennes krönikor och massor av nya röster på SD...

Själv har jag redan lärt mig två nya ord genom att börja plöja igenom alla hennes krönikor..."Motpiggs"...och "avsentimentaliseras"... jag läste dem här;
http://snaphanen.dk/2015/05/23/sonda...-i-stadshuset/
Senast redigerad av studentroland 2015-09-05 kl. 00:11.
Citera
2015-09-05, 00:07
Medlem
carass avatar
Expressen-journalisten Annika Hamrud motiverade väl outingen av den 70-åriga pensionären med att denna (för de flesta okända privatperson) är en "maktperson" och därmed inte mer än rätt att hänga ut med både namn, bild och lämpligt utdrag från sjukjournalen.

Expressen-journalisten Annika Hamrud är väl också hon en "maktperson" så mot samma bakgrund och resonemang ska det väl vara helt okej att publicera också Expressen-journalisten Annika Hamruds sjukjournal till allmän beskådan här på Flashback?

Hon är ju en "maktperson" vars texter läses av många, såklart motiverar det att hela Sverige ska få gotta sig i Hamruds sjukjournal, inte minst från perioden när denna sökte vård för psykiska problem..
Citera
2015-09-05, 00:11
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Revisionismen på Expo-Expressen börjar nu bli direkt pinsam. "Lagt kort ligger" gäller på Flashback. Har man skrivit något så finns det där. Expo-Expressen börjar nu modifiera vad de egentligen har skrivit så att det passar åsikterna som de har idag.

Men ok, det är lite off-topic här. Expo-Expressen som ska granska makthavare har utsett en 70-årig kvinnlig pensionär som en viktig makthavare. Hennes namn är okänt för de flesta (både aliaset och riktiga namnet). Sajten hon skriver inlägg på är en obskyr liten sajt som få har hört talas om.

Då drar Annika Hamrud (Expo-journalist) fram den stora kanonen, JC ska krossas för sina åsikter. Hennes anonymitet är inte vatten värt. Namnet publiceras och som grädde på moset så ska givetvis en bild på henne publiceras. Sedan hånas hon för att vara en svag människa med sjukdomar, really?

Syftet är att skrämmas. Tycker du fel så ska du hängas ut med namn och bild. Att det innebär en ökad hotbild att få besök av AFA eller vad nu Expos väpnade gren kallas, spelar ingen roll. Har du "fel" åsikter så kommer du att pulvriseras.

Expo-Expressen har blivit militant och jag kan inte se någon annan förklaring än att det nu är ett fullskaligt krig mot anonyma åsikter som är "felaktiga".

Fullständigt vidrigt att en tidning kan sjunka så här lågt.

Det är vidrigt. Riktigt vidrigt. En tanta som tycker fel outar man utan betänkligheter. Så vidrig är dagens svenska massmedia. Precis så vidriga, är man på Expressen. Precis så förtryckande är man på Expressen. Och i annan massmedia hyllar man detta outande av en gammal tant. Att outa gamla tanter, ses i Sverige som stor jounarlism. Precis så vidrigt, är dagens Sverige. Denna vidrighet ses som en garant för demokratin. Som en garant för yttrandefriheten. Visst är det Nya Sverige fint, så säg.
Citera
2015-09-05, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Och där kom det klassiska demokratiargumentet. Enligt flashbacks SD-tangentbordskrigare är alltså demokrati och anonymitet samma sak. Klart som fan man får skriva och tycka kritiskt om Sveriges invandringspolitik. Fegt och svagt att det ska krävas ett anonymt alias för det bara. Som att bara för att hon blir outad och avslöjad så ska hon helt plötsligt sluta skriva sina texter och krönikor.
Eller ska hon det förresten?
"Elallergin" framför skärmen borde väl snart göra henne så sjuk och dålig så hon inte klarar att skriva mer. Men vad gör man väl inte som "sverigevän".

Vadå fegt och svagt ? Klart jag inte uppskattar när jag ser mitt Svenska folk arbeta och tvingas betala till ett kulturellt genocid Project. Ta och rensa skallen dummer
Vi Sverigevänner tycker generellt inte illa om invandraren. Men däremot ogillar vi invandringen ( massinvandring i synnerhet) pga ovanstående resonemang. Hur svårt kan de vara att fatta egentligen
Senast redigerad av spitzbergen 2015-09-05 kl. 00:33.
Citera
2015-09-05, 00:45
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Tror nog "stråltanten" JC skulle komma rätt väl ur en sådan komparativ granskning! Just Arnstad är förstås ett kapitel för sig.

Annan typ av störning. Den där Arnstad verkar liksom aldrig göra något klart och slutsatserna kommer för fort. Exempel: "Den finska förintelsen". Han hade fått reda på att finska armén skickat judar till Tyskland. Sedär, lite andra källor på det och storyn var klar. Finland hade haft ihjäl en massa judar.

Det var bara det att han borde ha kollat lite till. Judarna som skickades ingick nämligen i ett instruktörsutbyte inom ramen för det finsk-tyska militära samarbetet. Judarna utbildade alltså tyska soldater i Tyskland och alla dessa judar överlevde kriget.

Stråltanterna är på något sätt tvärtom. De tänker mycket och länge på saker som de inte har minsta lilla kapacitet att begripa. Ofta är det något naturvetenskapligt med strålning och tankeöverföring och sådant. Så spårar det då ur. Men det är alltså schizofreni, och nu har jag ju inte läst allt av JC men något sådant har jag inte sett. Det jag sett är bara vanliga SD-åsikter ungefär, och inte alla de där konstiga orsakssammanhangen, strålarna och att USA ligger bakom.

Edit: Nutida exempel på stråltanternas verksamhetsfält inkluderar kondensslingorna efter jetplan. Det är tydligen CIA som ligger bakom och bland annat så sprider USA uran och bly genom denna metod.
Senast redigerad av Eerieye 2015-09-05 kl. 00:51.
Citera
2015-09-05, 00:56
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Vadå fegt och svagt ? Klart jag inte uppskattar när jag ser mitt Svenska folk arbeta och tvingas betala till ett kulturellt genocid Project. Ta och rensa skallen dummer
Vi Sverigevänner tycker generellt inte illa om invandraren. Men däremot ogillar vi invandringen ( massinvandring i synnerhet) pga ovanstående resonemang. Hur svårt kan de vara att fatta egentligen

Missförstå mig inte med flit.
Jag skrev att jag tyckte det var fegt och svagt att hon måste vara anonym, inte att hennes krönikor eller åsikter är det. Tvärtom faktisk. Någon länkade tidigare i tråden till Snaphanen där alla hennes texter låg. Jag läste igenom 5-6 stycken och blev uppriktigt förvånad över deras kvalitet. Åsikter uppbyggda med mycket fakta, ett varierat språk, bitskt och konfrontativt när det behövs och aldrig över gränsen (i alla fall inte i de krönikor jag läste). Till skillnad från många puckon här på Flashback gick hennes SD-vurmande att läsa utan att av ren princip bli anti.
Jag tycker bara att det är märkligt att hon måste vara anonym. SD (och för all del SP för fan) har ju vansinnigt mycket offentligt folk/politiker som jobbar för dom. Att då JC, en slags underground-skribent anser sig vara tvungen att vara anonym kan jag tycka är lite fegt.
Kan man få tycka det utan att vara landsförrädare eller en"dummer"?
Citera
2015-09-05, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
-----Expressen-journalisten Annika Hamrud är väl också hon en "maktperson" så mot samma bakgrund och resonemang ska det väl vara helt okej att publicera också Expressen-journalisten Annika Hamruds sjukjournal till allmän beskådan här på Flashback?

Hon är ju en "maktperson" vars texter läses av många, såklart motiverar det att hela Sverige ska få gotta sig i Hamruds sjukjournal, inte minst från perioden när denna sökte vård för psykiska problem..
Ja tanten JC/BJ ville ju vara anonym av hänsyn till sin egen och sin familjs säkerhet. Och namngivandet av henne innebär ju givetvis per automatik att adressuppgifter, familjeförhållanden m.m kommer till allmän kännedom.
Av samma skäl har en hel del mediaprofiler skyddade personuppgifter. Då är det väl helt OK att lägga ut dessa uppgifter?
Mediahororna ska nog ta med i kalkylen att det finns de där ute som har tillgång till dessa uppgifter! De är bara några tangenttryckningar bort och det börjar av allt att döma klia i en del fingrar...
Citera
2015-09-05, 01:22
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ja tanten JC/BJ ville ju vara anonym av hänsyn till sin egen och sin familjs säkerhet. Och namngivandet av henne innebär ju givetvis per automatik att adressuppgifter, familjeförhållanden m.m kommer till allmän kännedom.
Av samma skäl har en hel del mediaprofiler skyddade personuppgifter. Då är det väl helt OK att lägga ut dessa uppgifter?
Mediahororna ska nog ta med i kalkylen att det finns de där ute som har tillgång till dessa uppgifter! De är bara några tangenttryckningar bort och det börjar av allt att döma klia i en del fingrar...

Jag förstår din frustration och det Expo-Expressen har gjort ska vi aldrig glömma. Utsätta en 70-årig sjuklig kvinna för risk om våld och hot. Expo-Expressen bör be till högre makter att hon inte drabbas av något.

Till skillnad från Expo-Expressen så tar Flashback lite ansvar för andra människors säkerhet. Det är ett stort "No-No" att diskutera skyddade uppgifter:

Citat:
1.12. Skyddade personuppgifter
Det är förbjudet att efterfråga eller sprida uppgifter om personer med skyddade personuppgifter, om dessa uppgifter kan användas för att skada vederbörande.
Citera
2015-09-05, 01:27
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror nåt liknande, med tanke på att Barbro inte haft någon som helst kontakt med gamla arbetskamrater efter ha slutat på DN efter 25 år var hon nog en smula svårjobbad. Rättshaverist.

Vem är det som har agerat mest fel då? JC med sina "inbillningssjukdomar" och jobbiga beteende eller DN och deras läkare som samarbetade med FK för att bli av med henne? Om de ville bli av med henne är det väl de som har gjort henne till en "bidragsparasit" och inte hon som har myglat sig till det? Skulle vara intressant om det avslöjas en konspiration som DN, sjukvården och FK har gjort för att bli av med en jobbig "strålkärring".
Citera
2015-09-05, 01:30
Medlem
I journalismens begynnelsen kostade ordet pengar. Att trycka och distribuera, rent fysiskt. Det var dyrbart.

Vad är kostnaden idag? Att monopolisera en kanal, att ha flest tittare? Ordet är sekundärt. Även fysiskt. Det är inte dyrt att sprida ett budskap.

Det är människor som kostar pengar, och det är väl bra.

Numera finns ytterligare värden. Att kunna posta anonymt. Att respekteras som privatperson. Att kunna uttrycka olika åsikter som inte passar olika format.

Vad vill vi ha? Vill vi endast ha dagstidningar som expressen och dn?

Nej, det vill vi inte.

De får faktiskt skärpa sig. Wolodarski och Orrenius får börja gå med dem som går och inte klampa runt i trätofflor.
Citera
2015-09-05, 01:35
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet inte.
Så här ser fakta ut.
Jöberger förtidspensioneras 93 pga elallergi/trött
2001 släpper hon en bok
Om hon gick i ålderspension vid 65 så blir det 2009
2010 ger hon ut ny bok och börjar skriva söndagskrönikor i Snaphanen
Två böcker till utkommer de följande åren

Jag kan ha fel i årtal för ålderspension, då faller mina argument.
Finner det bara lite märkligt att hon blir så produktiv ganska exakt när hon inte längre "behöver" vara sjuk?
Finner det också otroligt att hon går från att inte skriva alls till att få ett krönikörgig bara så där, hon måste ha varit aktiv innan innan 2010.
Elller förresten, det behöver hon inte men det känns sannolikt.
Där, det är vad jag har att säga. Men jag kan ha fel, är mest en spaning.

OK, så hon skrev en bok eller fick en bok utgiven 2001 om en semesterby på Gotland som är på dekis. Kanske bestod den av gammalt material som hon fick till sig innan sjukskrivningen eller så läste hon till sig den, intervjuade folk skrev den kring 2000-2001. Boken handlade varken om hennes favoritområden från 80-talet och början av 90-talet som handlade om diverse sjukdomar och handikapp eller hennes ämne från 2010-talet som handlar om invandring och integration. Det skulle vara intressant att höra vad hennes ämnesvandring berodde på. Kanske hon var på något vilohem på Gotland och så fick hon sin idé om Kirunabyn? Hur kom hon då in på invandring? Än har vi inte sett något som tyder att hon brydde sig om det på 80-talet. Kanske är det som en del säger att hon går från ena konspirationen till den andra eller handlar det att hon ser sig strida för svagare människor? Hon kanske började höra talas om folk som råkade ut för diverse brottslingar med invandrarbakgrund och sen såg hon hur hennes fd arbetskamrater s.a.s skyfflade under problemen och sen blev hon mer och mer kritisk efter varje brottsfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in