Citat:
Ursprungligen postat av
CarolSeaver
Tror nog "stråltanten" JC skulle komma rätt väl ur en sådan komparativ granskning! Just Arnstad är förstås ett kapitel för sig.

Annan typ av störning. Den där Arnstad verkar liksom aldrig göra något klart och slutsatserna kommer för fort. Exempel: "Den finska förintelsen". Han hade fått reda på att finska armén skickat judar till Tyskland. Sedär, lite andra källor på det och storyn var klar. Finland hade haft ihjäl en massa judar.
Det var bara det att han borde ha kollat lite till. Judarna som skickades ingick nämligen i ett instruktörsutbyte inom ramen för det finsk-tyska militära samarbetet. Judarna utbildade alltså tyska soldater i Tyskland och alla dessa judar överlevde kriget.
Stråltanterna är på något sätt tvärtom. De tänker mycket och länge på saker som de inte har minsta lilla kapacitet att begripa. Ofta är det något naturvetenskapligt med strålning och tankeöverföring och sådant. Så spårar det då ur. Men det är alltså schizofreni, och nu har jag ju inte läst allt av JC men något sådant har jag inte sett. Det jag sett är bara vanliga SD-åsikter ungefär, och inte alla de där konstiga orsakssammanhangen, strålarna och att USA ligger bakom.
Edit: Nutida exempel på stråltanternas verksamhetsfält inkluderar kondensslingorna efter jetplan. Det är tydligen CIA som ligger bakom och bland annat så sprider USA uran och bly genom denna metod.