Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-04, 12:08
  #2065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det är bara ytterligare en av alla lögner som massmedia nu hämningslöst sprider om Julia Caesar. Jag tror faktiskt inte att jag någonsin tidigare har sett smutskastning i den här skalan, alla spärrar verkar ha släppt. Jag hoppas att JC åtalar ett par ansvariga utgivare för förtal efter att det här har blåst över.

Ge bara några få exempel på där massmedia "hämningslöst" sprider detta att JC skulle ha hotat journalister. Osäker på om det är min konspirationsfantasi eller min googlingsförmåga som brister.
Citera
2015-09-04, 12:11
  #2066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det var sannerligen inte ett svar på min fråga.
Jo det var det eftersom J.C. inte fått några bidrag som du åsyftar på.
Citera
2015-09-04, 12:13
  #2067
Medlem
Expressens avslöjande imponerar föga.

Det finns en total avsaknad av debatt. Annika Hamrud publicerar citat från JC som anses tala för sig själva. Ja, om man som Expressen älskar invandring så är dessa citat hemska. Men det är en persons åsikter, som omfattas av yttrandefriheten. Hamrud bemöter dock inte åsikterna och förklarar varför invandring är bra. Hon är så övertygad om att hon har rätt och JC har fel att ingen förklaring behövs.

Det finns en länk i avslöjandet: "Därför publicerar vi Julia Caesars namn och bild". En förklaring är onekligen på sin plats. Dock leder länken till en krönika av kulturchef Karin Olsson som påstår att JC missbrukar yttrandefriheten. För att motivera detta radar även hon upp JC:s åsikter. Budskapet är tydligt: tycker du illa om invandring missbrukar du yttrandefriheten. Då får du skylla dig själv om vi hänger ut dig med namn och bild, trots att du vill vara anonym.

Trösten är att Expressen är nyttiga idioter som inte förstår att deras agerande gynnar SD.
Citera
2015-09-04, 12:16
  #2068
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Jo det var det eftersom J.C. inte fått några bidrag som du åsyftar på.

Ok, då tar jag förtidspension och fortsätter med det jag alltid gjort, skriver lite böcker osv. Helt ok med dig alltså?
Citera
2015-09-04, 12:31
  #2069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Sanna sammanfattar det hela bra här: http://www.dagenssamhalle.se/blogg/2...a-caesar-17901.

Expressens agerande och argument är -- som Sanna så tydligt klargör -- allt som allt, sammantaget, sett i sin kontext och mot bakgrund av de "pressetiska" normer de själva påstår sig hålla högt, fullständigt absurt/absurda.



"Värdegrundsdemokrati" - i praktiken = att PK-värdena premieras före den fria debatten - har ju gammal hävd här i landet: "Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större" står det som bekant på Uppsala universitets huvudbyggnad. Om man inte vill skilja klart på de utnämnda goda värdena och spelreglerna för debatten så hamnar man i ett litet land som Sverige i en ganska instängd samtalskultur. Det goda blir en ursäkt för att hänga upp en massa tillägg och kräva ovillkorlig lydnad för dem också.

Det räcker inte med att vara demokrat, du måste vara demokrat på mitt sätt och du måste vara miljövän, feminist osv. Annars är du nog ingen demokratiskt sinnad person heller.

Det är extremt problematiskt att köra paroller av typen "Inga fascister/kommunister/ rasister/ anarkister på våra gator" om man ställer upp dem som lagbok för hela det offentliga samtalet. En del av de goda och "snälla" kommer att försöka kleta dessa etiketter även på andra, för att snabbt kunna knuffa ut dessa ur samtalet, och det är väl just det som händer med Julia Caesar, Ivar Arpi m fl (Arpi är säkert en av de kommande måltavlorna, ännu en som ska rökas ut)
Citera
2015-09-04, 12:33
  #2070
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Verkligen? Har du källa på det?

Google is your friend:

http://www.journalisten.se/nyheter/p...kuld-ar-storst
Citera
2015-09-04, 12:38
  #2071
Medlem
Åsa Linderborg: Nilsons text ströks efter avslöjandet

Citat:
Den texten går inte längre att få tag på. Några timmar efter att man avslöjat Julia Caesars identitet, plockade man bort den forne stjärnreporterns hyllning till kvinnan som vågade säga sanningar om massinvandring och mångkultur.

Här ljuger Åsa Linderborg medvetet. Två gånger dessutom.

Vi vet sedan tidigare att expressens artikel finns på wayback machine (långt tillbaka arkivet).

Detta är en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Kuknimgus
Artikeln finns än så länge kvar i Mediearkivet då den trycktes 2010-10-05 i pappersupplagan, så den är redan förevigad i tex Kungliga bibliotekets filmarkiv och på fler platser.

http://i.imgur.com/plY9PHu.png

Det här är andra gången.

En kulturarbetare som Åsa Linderborg vet mycket väl att tidningarna finns att tillgå Kungliga bibliotekets arkiv.

Det enda anledningen till att hon säger att Ulf Nilssons artikel inte finns tillgänglig något mer är att få sina egna läsare att inte ifrågasätta, utan att lita på vad hon säger till 100%.
Citera
2015-09-04, 12:39
  #2072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Google is your friend:

http://www.journalisten.se/nyheter/p...kuld-ar-storst


Ja, men lägg märke till att Alonzo och Pascalidou inte var inblandade i att bilderna togs, som någon antydde längre upp i tråden. Det var journalisten CF som såg till att hoten skulle illustreras med fet konkretion.
Citera
2015-09-04, 12:42
  #2073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne1337
Notera att det är Annika Hamrud som skrev artikeln..

Jaru. det handlar om hämnd. Vilket kanske är människligt att vilja ha.

Men verkligen inget en tidning ska syssla med. Eller en journalist.

Dessutom rör det ju sig I det här fallet om helt olika motivbilder, där Jöberger har en psykisk störning. Hon har iofs en viss maktställning i högerextrema kretsar, men det är fortfarande att sparka neråt, vilket man kan tycka högst opassande.

Citat:
Ursprungligen postat av manne1337
Efter senaste dagarnas händelse kommer nu Expressens hämnd: man hänger ut Julia Caesar med både namn och bild!!

En kul detalj är ju att det är trådsanning i den andra tråden att detta redan skett. Ska ni bli upprörda över detta hamnar ni då automatiskt i en självmotsägelse. Ska ni vara konsekventa bör ni bli lika arga som om dom påpekat at statsministern heter Löfven.
Citera
2015-09-04, 12:54
  #2074
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ok, då tar jag förtidspension och fortsätter med det jag alltid gjort, skriver lite böcker osv. Helt ok med dig alltså?

Du ska nedsatt arbetsförmåga också. Så nedsatt att du inte är anställningsbar på öppna marknaden. Om detta är uppfyllt så får du skriva lite böcker och krönikor ja. Men tjänar du för mycket så minskas sjukpensionen.

Att det ska vara så jävla svårt att förstå att sjukpensionärer får jobba? Faktum är att reglerna är generösa och att Försäkringskassan uppmuntrar till jobb.
Citera
2015-09-04, 13:02
  #2075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Jaru. det handlar om hämnd. Vilket kanske är människligt att vilja ha.
Men verkligen inget en tidning ska syssla med. Eller en journalist.
JC fick vad hon förtjänar. Hon borde förstått att hon kunde bli namngiven om hon hängde ut journalisten med namn och telefonnummer i sin blogg.

Eller så förstod hon det helt och fullt. Då kunde hon utmålas som ett uthängt offer av alla meningsfränder.
Är hon smart?

Vet inte, men alla inblandade har utnyttjat sin yttrandefrihet, det är väl inget uppseendeväckande i det?
Citera
2015-09-04, 13:10
  #2076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ok, då tar jag förtidspension och fortsätter med det jag alltid gjort, skriver lite böcker osv. Helt ok med dig alltså?

Om du tror att du kan ta förtidspension så varsågod och gör det! Men annars har jag för mig att du måste börja med lite sjukskrivning , och det är som jag tidigare påpekat inget bidrag utan en försäkring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback