2015-08-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makawao
fast jag sa val aldrig att det var hagamannens fel att han var ute tidigare? vilket pucko som helst fattar val att han sjalv inte far bestamma nar han ska slappas ut i samhallet???

jag sa att jag tyckte det var gutt att han fick en golfklubba i huvudet. politik kan vi snacka i ett annat forum.

Har aldrig påstått att du sagt att det var hagamannens fel att han fick komma ut tidigare. Men uppfattade det som att du tyckte att ett straff på 2/3 var för lite och att han därför också förtjänade misshandel. Annars förstår jag inte varför du tog upp 2/3 i ditt inlägg.
Citera
2015-08-23, 13:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
I mitt stilla sinne undrar jag hur mycket resurser polisen faktiskt lägger ner på det här ärendet.

Sen kan man ju fråga sig vad Hagamannen trodde när han väl släpptes ut. Att livet skulle flyta på som vanligt? Nog för att allt prat om hämndaktioner mot brottslingar för det mesta stannar vid just prat, men om man nu är så (ö)känd som Hagamannen var det väl bara en tidsfråga innan någon/några skulle ge sig på honom.
Troligen rätt så stora resurser med hänsyn till alla som drabbats av dessa dårar...

Citat:
De boende vi talar med är rädda för att det de säger skulle kunna tolkas som att de skyddar Hagamannen.
– Vi fruktar att det ska dyka upp en ny mobb, säger Johan.
[...]
– Vi har inte märkt att han har varit här. Men en sak är säker, trafiken hit har ökat. Det är många som kommer hit och är nyfikna, säger Johan.

Okända människor har traskat in på tomten under dygnets alla timmar.
De har tagit bilder på Niklas Lindgrens bil och de har suttit kvar och bara tittat på huset.
På nätterna har det varit svårt att sova.
– Sent på nätterna, vid två-tretiden har det stått bilar och epa-traktorer och blinkat med strålkastarna mot huset. Det har aldrig hänt tidigare, säger en boende.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21294852.ab

Rädda för mobben/de våldsamma galningarna - inte för NL ..

Citat:
”Knappt märkt av honom”
En boende berättar att Niklas Lindgren verkar ha hållit en låg profil sedan han flyttade in förra helgen. Han har mest hållit sig inne i sin lilla tvårumslägenhet och ingen ska ha haft någon direkt kontakt med honom.

– Man har knappt sett till honom. Jag har bara sagt hej och han svarade bara nåt väldigt tyst.
– Vi har inte märkt att han har varit här.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21294852.ab
Citera
2015-08-23, 13:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Precis, det är ibland mycket prat, men det finns personer i detta land som inte bara pratar, till dem säger vi tack! Tack för att ni finns!!

Sorry, men tacka dem får du nog göra på egen hand. Även om jag kan förstå resonemanget så betackar jag mig för folk som tar lagen i egna händer, även när det gäller personer som Hagamannen.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Troligen rätt så stora resurser med hänsyn till alla som drabbats av dessa dårar...

...

Nu har jag inte följt hela tråden men menar du att samma gärningsmän har gett sig på andra innan/efter misshandeln av Hagamannen?
Citera
2015-08-23, 13:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
I mitt stilla sinne undrar jag hur mycket resurser polisen faktiskt lägger ner på det här ärendet.

Sen kan man ju fråga sig vad Hagamannen trodde när han väl släpptes ut. Att livet skulle flyta på som vanligt? Nog för att allt prat om hämndaktioner mot brottslingar för det mesta stannar vid just prat, men om man nu är så (ö)känd som Hagamannen var det väl bara en tidsfråga innan någon/några skulle ge sig på honom.

Jag var helt övertygad om att det skulle gå ungefär såhär. Det var den massiva mediauppbackningen en garant för.
Citera
2015-08-23, 13:40
Medlem
Felet var att han inte hamnade på mentalsjukhus efter fängelsestraffet. Så länge människan är sjuk i sitt huvud och inte ens förstår att han gjort något fel ska denne vårdas med terapi, lobotomi eller tunga mediciner. I USA skulle han dömts till 100 år för varje offer och aldrig stuckit ut näsan från gallret.
Citera
2015-08-23, 13:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Om han inte har sonat sitt brott varför blev han då utsläppt? Ska jag använda min kompis golfklubbor att slå ned de personer som uppenbarligen försökt att ta sig in i min förra bil? Ska jag använda samma golfklubbor till att misshandla den som för 23 år sedan slog in vindrutan på min bil för att sno min bilradio? Givetvis är golfklubbemarodörernas hat obalanserat och jag hoppas och tror att detta medborgargarde snabt och lätt blir hittade och satta i bur. Våldtäktsmän kan vara jobbigt och rent av förödande för samhället men självutnämnda medborgargarden av detta slag är än mer förödande i längden.

Hur kan du jämföra bilinbrott med grova våldtäkter???? Det var bra att han fick stryk så han nu får känna på hur det är att vara utsatt och otrygg, precis som hans offer förmodligen känner sej. Men jag håller med om att det inte får gå till överdrift och att han nu lämnas i fred. Det finns ju dom som har begått grövre brott än vad han gjort.
Citera
2015-08-23, 13:41
Citat:
Sorry, men tacka dem får du nog göra på egen hand. Även om jag kan förstå resonemanget så betackar jag mig för folk som tar lagen i egna händer, även när det gäller personer som Hagamannen.

Nu har jag inte följt hela tråden men menar du att samma gärningsmän har gett sig på andra innan/efter misshandeln av Hagamannen?

Det kan nog bli lite knepigt, men jag tror hagamannens offer är tacksam gentemot gm.
Citera
2015-08-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur kan du jämföra bilinbrott med grova våldtäkter???? Det var bra att han fick stryk så han nu får känna på hur det är att vara utsatt och otrygg, precis som hans offer förmodligen känner sej. Men jag håller med om att det inte får gå till överdrift och att han nu lämnas i fred. Det finns ju dom som har begått grövre brott än vad han gjort.

Han kanske har läst Gamla Testamentet för mycket. Där betraktas våldtäkt som ett egendomsbrott, med kvinnans ägare (d.v.s. make eller far) som brottsoffer.
Citera
2015-08-23, 13:47
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det kan nog bli lite knepigt, men jag tror hagamannens offer är tacksam gentemot gm.

Det är inte alls omöjligt och fullt förståeligt, samtidigt är frågan om vilka som får utdöma straff principiellt viktig. Börjar man tumma på den så är det inte speciellt långt kvar tills lokalbefolkningen börjar bränna potatistjuvar levande à la mörkaste Afrika.

Däremot ska det väl sägas att jag tycker att rättssystemet har klara brister när man släpper ut personer som Hagamannen. En person som uppenbarligen inte har tagit någon som helst lärdom av sitt handlande och där det finns uppenbara risker för återfall.
Citera
2015-08-23, 13:48
Medlem
Det är väl bara att vända på kakan. Nu när hagamannen har blivit slagen i huvudet med klubba så har alla som tycker synd om hagamannen hämdrätt på gärningsmännen.

Och så kan vi fortsätta så tills hela landet har hämdrätt på varandra.
Citera
2015-08-23, 13:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Höjden av demokrati vore om medborgargarden en dag tar sina högafflar/spadar etc. och släpar ut alla jävla mcgäng/invandrargäng/korrupta politiker ur sina hålor och går lös på dem. Det vore nästan värt att fälla en tår för

Det är banar snarare väg för det omvända. Den som ser positivt på det som hände igår har på samma gång öppnat dörren för att MC-gäng och kriminella ska ta lagen i egna händer.
Citera
2015-08-23, 13:51
Citat:
Det är inte alls omöjligt och fullt förståeligt, samtidigt är frågan om vilka som får utdöma straff principiellt viktig. Börjar man tumma på den så är det inte speciellt långt kvar tills lokalbefolkningen börjar bränna potatistjuvar levande à la mörkaste Afrika.

Däremot ska det väl sägas att jag tycker att rättssystemet har klara brister när man släpper ut personer som Hagamannen. En person som uppenbarligen inte har tagit någon som helst lärdom av sitt handlande och där det finns uppenbara risker för återfall.

Precis, och just därför anser jag att det är fullt rimligt att hagamannen åkte på stryk.

Rättsväsendet är ett skämt, och då tar några hyvens medborgare lagen i egna händer, det skall dem ha en eloge för!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in