2015-09-13, 06:09
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Är det kul att gå fri när typ halva landet vill honom illa?
Skulle nog sitta fint med en knogmacka i folktomt läge.
Bara en tanke ur ryggmärgen.

Får hoppas att den här vidriga människan får se sig om för alltid!
Citera
2015-09-13, 07:02
Medlem
Niklas i Sundsvall och överfallsvåldtäkt nattetid av 40-årig agressiv man igårkväll. Undra om han räknas som misstänkt.
Citera
2015-09-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexKwanDo
Niklas i Sundsvall och överfallsvåldtäkt nattetid av 40-årig agressiv man igårkväll. Undra om han räknas som misstänkt.

Om han verkligen är där och har både färgat håret mörkt efter misshandeln och lagt på sig några kilon sedan domen så måste det vara svårt att undvika tanken.
Citera
2015-09-14, 21:39
Medlem
På Twitter kan man få en hint om var Niklas befinner sig. Folk twittrar dagligen om att dom sett honom, men man får ta allt med en nypa salt, ibland syns han i flera olika delar av landet samma dag.

https://twitter.com/search?f=tweets&...annen&src=typd
Citera
2015-09-15, 08:16
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airepx
På Twitter kan man få en hint om var Niklas befinner sig. Folk twittrar dagligen om att dom sett honom, men man får ta allt med en nypa salt, ibland syns han i flera olika delar av landet samma dag.

https://twitter.com/search?f=tweets&...annen&src=typd

Han kanske teleporterar sig runt omkring för att skapa förvirring.

Folk verkar mer än lovligt nojig och ser honom överallt. Det kan väl inte vara så svårt att känna igen honom. Bara det att han är med dagens mått rätt kort (167 cm) gör att det borde utesluta en massa män som nu blir tittade lite snett på.

Någonstans i landet finns han ju. Det tog ju inte länge innan det konstaterades var han bodde senast. Men även då fanns det ju flera alternativ där han med "säkerhet" befann sig. Att han skulle vara så dum att han flyttade någonstans och bara inom några dagar satte igång att våldta tror jag inte en sekund på.
Citera
2015-09-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Är det kul att gå fri när typ halva landet vill honom illa?

I hans värld är han antagligen ett offer.
Citera
2015-09-15, 10:46
Medlem
Det finns en intressant fråga för dem som försvarar Niklas och påstår att
han har avtjänat sitt brott/sonat sitt straff och det är:

1. Han är endast villkorligt frigiven - han har flera år kvar på straffet
så han är fortfarande under vård ink övervakning

Han har således inte avtjänat sitt straff förrän den villkorliga frigivningstiden
går ut - detsamma gäller kapten klänning.

2. Jag han har suttit sin lagenliga tid på anstalt enligt ankdammens straffsatser.
hade detta varit i USA hade han inte varit ute. Hade det varit i saudi hade han
begravts i minst TVÅ delar
Citera
2015-09-15, 12:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski

Han har således inte avtjänat sitt straff förrän den villkorliga frigivningstiden

2. Jag han har suttit sin lagenliga tid på anstalt enligt ankdammens straffsatser.

1. Fast under villkorlig frigivning ingår inte att pöbeln ska få misshandla en.

2. Fast nu är detta varken USA eller Saudiarabien.
Citera
2015-09-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
1. Fast under villkorlig frigivning ingår inte att pöbeln ska få misshandla en.

2. Fast nu är detta varken USA eller Saudiarabien.

Han gjorde ett val att våldta och försöka ha ihjäl kvinnor och visste redan innan att det är sånt man blir hatad och slagen för, så jag kan tycka att det är moraliskt försvarbart att ge honom stryk.

Om en hund biter 10 barn så låser man inte in den i 8 år och släpper ut den på ett dagis sen.
Citera
2015-09-15, 13:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LjugHeffner
Han gjorde ett val att våldta och försöka ha ihjäl kvinnor och visste redan innan att det är sånt man blir hatad och slagen för, så jag kan tycka att det är moraliskt försvarbart att ge honom stryk.

Det är din åsikt. Själv tycker jag inte pöbelmentalitet, självutnämnda rättsskipare eller blodshämnd hör hemma i ett civiliserat västland.

Citat:
Ursprungligen postat av LjugHeffner
Om en hund biter 10 barn så låser man inte in den i 8 år och släpper ut den på ett dagis sen.

Nej den avlivas. Det är för att det endast är ett djur. Jag tycker gott man skulle kunna avliva fler hundar, även bland de som ännu inte bitit någon.
Citera
2015-09-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är din åsikt. Själv tycker jag inte pöbelmentalitet, självutnämnda rättsskipare eller blodshämnd hör hemma i ett civiliserat västland.

Nej den avlivas. Det är för att det endast är ett djur. Jag tycker gott man skulle kunna avliva fler hundar, även bland de som ännu inte bitit någon.

Att våldta och försöka mörda ligger närmare djurriket än ett civiliserat samhälle, då kan man gott skjuta honom som en hund.
Citera
2015-09-15, 14:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski

Vilken är frågan? Jag ser två påståenden,sätt gärna ett frågetecken till frågan, och mer än gärna vilken slutsats du själv drar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in