Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
....ditt sätt att resonera kring rehabilitering av sadister är rent önsketänk...det är våldsbenägna sadister det är fråga om!
Var har jag resonerat kring rehabilitering av dessa?
Jag har konstaterat att tvång på behandling som personen inte är motiverad till är dyrt, bortkastat och förstör för de motiverade.
Men så har jag också hållit i program på Kriminalvården - och förstår därför, uppenbarligen till skillnad från dig, att det inte handlar om någon botande vaccinering som NL nekat att delta i.
Citat:
...det är nog det enda som fungerar när det gäller vidriga brott av sexualsadister...om man vill skydda blivande brottsoffer vill säga (oftast kvinnor och barn)....är man inte så noga med detta, då kan man ju släppa ut sexualsadisterna i det fria, för att se om dom våldtar och/eller mördar några nya personer..
Vill man skydda blivande brottsoffer så kan man ju börja låsa in barn som svär i skolan också .. Det är ju inte ett okej beteende direkt.
Är en person dömd till tidsbestämt straff så släpps personen när den effektiva delen är avtjänad -- då släpper man ut dem, alldeles oavsett om de är sexualsadister, mördare, misshandlare, bara vanliga sadister, ficktjuvar eller vad de nu vara månne..
Och ja - sen får man se om de återfaller i brott eller inte, och de som inte gör det slipper straffas av samhället för brott som "någon tänkt" att de kan begå.