2015-08-23, 10:51
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youarestupidasfuck
Sinnessjukt är att inte känna hat inför det svinet. Hat är inte något som bara finns i oss människor utan en anledning(ur en evolutionär synvinkel). Hat fyller en funktion när det inte överdrivs,missriktas eller på annat sätt blir satt i oballans.
Att bara känna hat(eller kärlek) är direkt skadligt för individen såsom för gruppen.
Så vem ska man känna kärlek för och vem ska man hata för att skapa ett ballanserat samhälle? Det kan ett barn räkna ut.

Likgiltighet kan man känna inför dom som slog svinet med en golfklubba,men att mena att deras hat är oballanserat eller att dom är av samma skrot å korn som svinet lindgren är bara falskt.
Hans hat mot random kvinnor är riktigt jävla oballanserat och inte bra för någon öht. Deras hat mot honom är bra iaf för gruppen.
Om han inte har sonat sitt brott varför blev han då utsläppt? Ska jag använda min kompis golfklubbor att slå ned de personer som uppenbarligen försökt att ta sig in i min förra bil? Ska jag använda samma golfklubbor till att misshandla den som för 23 år sedan slog in vindrutan på min bil för att sno min bilradio? Givetvis är golfklubbemarodörernas hat obalanserat och jag hoppas och tror att detta medborgargarde snabt och lätt blir hittade och satta i bur. Våldtäktsmän kan vara jobbigt och rent av förödande för samhället men självutnämnda medborgargarden av detta slag är än mer förödande i längden.
Citera
2015-08-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Hemtrakter? Avståndet från Umeå till Övertorneå är över 40 mil, nästan lika långt som från Stockholm till Göteborg. Hade han flyttat lika långt söderut hade han nästan kommit till Gävle...

Människor har förvånansvärt dålig koll på Sveriges geografi...

Det är långa avstånd i mil, men eftersom det inte finns nåt mer än tundra mellan destinationsorterna i Norrland så motsvarar 40 mil i Norrland ca 5 mil i södra Sverige mentalt sett.

Rättssamhället borde skyddat Hagasvinet, men vi har ju ett uselt rättssystem så vad fan väntar man sig.
Citera
2015-08-23, 10:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Håller med många i tråden som säger att Media har en stor skuld i det som hänt nu.
Man har pekat ut NL i stora uppslag på första sidorna, medans det finns många grova brottslingar det är helt tyst om pga PK frågan!

NL borde dock inte ha släppts ut, till och med Kriminalvården anser ju han är inte redo då han inte fick permissioner.
Varför skulle INTE svensk lagstiftning gälla NL?
Och hur godtycklig tycker du att den skall vara?

Om du hamnar i häkte behöver man bry sig om dina rättigheter då? Eller kan man skita i dem bara för att man inte gillar dig utifrån det du eventuellt gjort?

Hur gör vi med folk som kör för fort utanför skolor och medvetet riskerar livet på barn? Hänger i lyktstolpar? Lynchar?
Eller vad kan vara lagom för dem -- jag och många med mig tycker ju de straffas rejält med hänsyn till vilka risker de innebär för barnen...

Så när skall vi hålla oss till lagen och inte?
Vem skall avgöra vilka brott som är avskyvärda nog för att inte medge behandling/agerande i linje med vad lagen säger?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21293321.ab

Vad säger ni? Var detta oväntat eller inte?

Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Flinken är nog smart och vet att han kan inte röra sej i krogmiljörer, utan måste bo ute på landet eller på ställen där han har en anonym tillvaro.

Skillnaden mellan Flink och Lindgren är ju att den senare visar noll förståelse för vad han ställt till med, plus även noll självbevarelsedrift, som överklagade vistelseförbudet i norrland. Flink har visat hänsyn till anhöriga genom att medvetet undvika att vistas i Falun.
Citera
Medlem
Undrar vad brottsoffren tänkte när Hagamannen släpptes fri och han tänkte flytta tillbaka?

Måste kännas ungefär som om grannen skulle få spel och tända på huset och allt brinner upp, åker in i finkan tre år och kommer tillbaka flyttar in och lovar alla i huset att han aldrig kommer att tända på igen?
Citera
2015-08-23, 10:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accessoires
Stör mig nått enormt på att hagamannen är på första sidorna i tidningarna.. Hans nuna är inte värd att placeras där, precis som om han skulle vara ett offer??!! Några år på kåken förlåter aldrig det han gjort och heller inte rehabiliterat honom, en sådan människa kan inte bli frisk.
Ja, han ÄR ett brottsoffer nu.

Idioterna har alltså genom sitt agerande gett honom den statusen.
Citera
2015-08-23, 10:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Undrar vad brottsoffren tänkte när Hagamannen släpptes fri och han tänkte flytta tillbaka?

Måste kännas ungefär som om grannen skulle få spel och tända på huset och allt brinner upp, åker in i finkan tre år och kommer tillbaka flyttar in och lovar alla i huset att han aldrig kommer att tända på igen?
Eller som för alla kvinnor som misshandlats, våldtagits och trakasserats av sina ex.män ... Livstids inlåsning på dem också alltså?

Eller livstid begränsning i rörelsefriheten för dem också?

Var går gränsen för när de reglerna skall användas? Hur mycket obehag skall offret känna och hur mäter man det?

Edit:
Jag undrar faktiskt mer vad hans offer nu känner när några valt att göra HONOM till brottsoffer och därmed öppna för han får sympatier samt att samhället nu skall ställa upp och skydda honom ..
Citera
2015-08-23, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Är du anhängare till de som gjorde det då?

Hur ska jag kunna vara anhängare till dem när jag inte vet vilka det är? Men jag tycker ju inte synd om Hagamannen.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det där är bara en myt.

Nej. Förresten är inte avstånd statiska heller. Läs på om relativitetsteorin.
Citera
2015-08-23, 11:00
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11426595.ab

"I dag vill han inte ha med vapen att göra.
- Ingen ska behöva se mig med ett vapen igen.
Detsamma gäller alkohol, som han inte druckit på 14 år. Han säger sig ha en "moralisk plikt" att aldrig mer dricka.
Finns det någon framtid?
- Om jag blir fri så blir det en lättnad, men knappast någon glädjestund. Snarare börjar väl allvaret då. Var ska jag bo? Vad ska jag jobba med? Hur kan jag röra mig? Min dröm är att leva ett blygsamt liv i lugn och ro och hålla på med sådant jag tycker om, kanske småskaligt hantverk. Det jag vet säkert är att jag alltid kommer att ha det dåligt ställt eftersom jag ska betala miljoner i skadestånd. Och att jag kommer att må dåligt resten av livet."

Flink är ju faktiskt ett bra exempel på att kriminalvårdens insatser fungerar för vissa, krävs ju dock en viss hjärnkapacitet för detta. Flink tog ju tex själv initiativ till att få mer terapi för att bearbeta orsakerna bakom sina handlingar.

Lite skillnad jämfört med idioten Lindgren som glad i hågen knallar ut ur finkan med planer på att starta åkeri ihop med Anders Eklund. Gnäller över att behöva vård och överklagar de åtgärder som satts in för att skydda honom från lynchning.
Senast redigerad av kallebromsvagn 2015-08-23 kl. 11:04.
Citera
2015-08-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Det är långa avstånd i mil, men eftersom det inte finns nåt mer än tundra mellan destinationsorterna i Norrland så motsvarar 40 mil i Norrland ca 5 mil i södra Sverige mentalt sett.

Rättssamhället borde skyddat Hagasvinet, men vi har ju ett uselt rättssystem så vad fan väntar man sig.

Avståndet hade lika gärna kunnat vara från Malmö till Övertorneå, avståndet spelar ingen roll. Att däremot flytta till Övertorneå överhuvudtaget, det var oerhört naivt.

Övertorneå är en ort där man har sina egna lagar och att Niklas Lindgren eller någon annan liknande person flyttar dit kan bara sluta i att några i lokalbefolkningen tar saken i egna händer. Niklas Lindgren och hans gelikar kan bara försvinna i någon av de största städerna i Sverige, i övriga landet blir de upptäckta och på landsbygden händer det som nu har hänt. Så ser Sverige ut i praktiken...
Citera
2015-08-23, 11:01
Medlem
JnDs avatar
Undrar om det skulle bli rubriker om man gått ut och misshandlat en av alla utländska våldtäktsmän?
Citera
2015-08-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solobanjo
Dömda skithögar som sitter 2/3 av tiden är skötsamma skithögar.

Jag vet inte om du är en idiot, men du har en märklig samhällssyn. Du menar att vi borde följa lagar och regler lite godtyckligt efter någons önskemål? Lycka till med det.

ja.. det fanns val inte sa manga kvinnor i fangelset som han kunde valdta?

2/3 i ett svenskt fangelse ar inte straff nog for det han gjorde. helt ratt att han fick en golfklubba i huvudet, synd bara att det inte var ett skott i nacken ocksa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in