2015-08-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det är värre om någon formligen slår söder en så att man blir sittande i rullstol och kanske även får hjärnskador än om någon begår en våldtäkt utan att åsamka några fysiska skador. Om du inte tycker det bör du nog fundera på vad du egentligen tycker.

Jag tycker inte att det är okej med något av brotten, men brottet våldtäkt har fått oproportionellt högt straffvärde.

Att bita av nåns öra är väl ganska fysiskt! Sen kan se psykiska skadorna vara nog så illa och svårläkta som de fysiska. ...
Citera
2015-08-22, 22:42
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Väldigt många våldtäkter ger inga eller ringa fysiska skador.

Hmm nästan alla samlag,även frivilliga sådana ger sprickor i fittan (ren svenska) om än väldigt små sådana,så att då pressa in en hård kuk i en snustorr grotta lär fan göra skada,han hade ju knappast glidmedel med sig herr Lindgren.

Provat att knulla med en full brud någon gång?
Våt i huvudet men torr i biffen.
Man löser det lätt med att slicka upp dom,men jag tror inte herr Lindgren slickade brudarna en stund innan han rammade skithuset.
Citera
Medlem
Spectacoloss avatar
ni är verkligen otroligt äckliga. grottmänniskor som kritiserar andra för att vara just grottmänniskor.

leve rättsstaten, kan jag känna.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Det är generellt fel att allmänheten ger sig på brottslingar efter avtjänat straff om det är någon form av hämdmotiv. När det gäller en niding av Lindgrens sort kan man dock tänka sig att han lyckats provocera fram aggession. Det är ytterst oansvarigt att släppa ut Lindgren i samhället så som nu skett.
Citera
2015-08-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
En bekant i från Umeå sa att överfallslarm var årets julklapp och att kvinnor fick billigare taxi. Det säger en hel del.

Det stämmer. Man införde tjejtaxa då.
Citera
2015-08-22, 22:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Hur går en sådan ens till?
Kan man ens bli dömd för en sån "våldtäkt"?

Endast Dart Vader kan begå en våldtäkt UTAN FYSISKA INSLAG.

Det måste gått lite fel när du tänkte där va?

Äh fan nu ska råknulla kärringen helt ofysiskt...hon kommer bli så kåt så kåt och skrika mitt namn...alltså gud!

Du har inte hängt med i hur brottsrubriceringen »våldtäkt« har förändrats?

Citat:
Hmm nästan alla samlag,även frivilliga sådana ger sprickor i fittan (ren svenska) om än väldigt små sådana,så att då pressa in en hård kuk i en snustorr grotta lär fan göra skada,han hade ju knappast glidmedel med sig herr Lindgren.

Provat att knulla med en full brud någon gång?
Våt i huvudet men torr i biffen.
Man löser det lätt med att slicka upp dom,men jag tror inte herr Lindgren slickade brudarna en stund innan han rammade skithuset.

Det NL gjorde är långt bortom vad jag ser som ekvivalent med vad som betecknas med våldtäkt numera (som sagt läs på). För det första handlade det om seriehandlingar och för det andra var han våldsam. Det innebär dock inte att vissa enskilda medborgare ska ta över lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Att bita av nåns öra är väl ganska fysiskt! Sen kan se psykiska skadorna vara nog så illa och svårläkta som de fysiska. ...

Tror det är dags att läsa vad jag skrivit och inte fabulera fritt.
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-08-22 kl. 22:49.
Citera
2015-08-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk

Men HerrGickhan pratar inte om Hagamannens våldtäkter, utan om några helt andra våldtäkter han själv fantiserar om.
Citera
2015-08-22, 22:46
Medlem
Lilabanans avatar
Det här borde egentligen inte komma som någon större chock för någon..

Jag tycker såna här sjuka as egentligen inte kan få tillräckligt med straff och konsekvenser, så jag blir inte ledsen av att läsa sånt här

Kastrering ska ske på såna här typer av människor.
Citera
2015-08-22, 22:46
Medlem
Niklas Lindgren har förvisso avtjänat sitt straff, men i längden är det ingen som tjänar på att en sån här psykopat tillåts vistas fritt ute bland allmänheten. Så på ett sätt kan jag förstå människor som så att säga tar lagen i egna händer.

I stamsamhällen och mer primitiva kulturer brukar man lösa problemet med psykopaten genom att - när psykopaten väl identifierats - lura med sig honom och knuffa ner honom från en klippa eller liknande. Märk då väl att psykopaten inte nödvändigtvis behövt ha gjort sig skyldig till något grovt brott, utan man gör det helt enkelt i preventivt syfte för stammens eget bästa.
Citera
2015-08-22, 22:48
Medlem
Jag gråter då inte. Måhända att han i lagens mening har avtjänat sitt straff, men han har inte suttit inne länge nog för att sona det han gjort. Han är inte ens i närheten av att nå upp till det lidande han orsakat sina offer och den rädsla han orsakat kvinnor i Umeå. Det är inte ett dugg jävla synd om honom.
Citera
2015-08-22, 22:49
Medlem
Trodde jag aldrig. Inte för att jag inte anser att han förtjänar det utan att folk brukar inte ta lagen i egna händer i Sverige.

Olaglig så klart... men det känns ändå helt okej. Efter vad man har hört om hans brott så var det ganska schysst att "bara" misshandla honom!

Hade jag varit vittne hade jag nog "glömt" signalement efter typ 15 sekunder!
Citera
2015-08-22, 22:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spectacolos
ni är verkligen otroligt äckliga. grottmänniskor som kritiserar andra för att vara just grottmänniskor.

leve rättsstaten, kan jag känna.

Jag skulle vilja kalla dig sympatilös.
Jag är en stolt grottmänniska med dina mått, men du missar rejält i att även grottmänniskor är individer, kapabla att fatta egna beslut.....

Men kul att höra att någon är nöjd med hur straffvärden ser ut för brott som ligger utanför mätbar ram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in