2015-08-23, 02:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Och jag hoppas att nästa gång så slår dom den lilla jäveln rätt in bland Västerbottens-Kurirens dödsannonser.

Inte för att jag förstår på vilket sätt ditt liv blir bättre då, men vissa har ju udda böjelser.
Citera
2015-08-23, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja NU är den det ... Det kan vi tacka dårarna för.

Det var den redan innan. Detta har inte ändrat ett smack, kanske kanske bara kortat ned tiden tills det händer.
Citera
2015-08-23, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du tycker uppenbarligen att det är bra att människor tar lagen i egna händer. Hyllar våldsbrott på min ära... Ja, ja vi är ju olika. Jag är mer den fredliga typen som tycker att polisen och rättsapparaten ska sköta det.

Vem i hela helvetet är du HerrGickhan, Niklas farsa ? hur idiotiskt är inte Niklas val, tror han att det bara är att knalla ut i livet som inget har hänt, idiot, byt namn, byt bostadsort, är du riktigt frisk eller ? nej det var du ju inte riktigt men tänk till för helvete.
Citera
2015-08-23, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
Vem i hela helvetet är du HerrGickhan, Niklas farsa ? hur idiotiskt är inte Niklas val, tror han att det bara är att knalla ut i livet som inget har hänt, idiot, byt namn, byt bostadsort, är du riktigt frisk eller ? nej det var du ju inte riktigt men tänk till för helvete.

Precis! Tänk på offren och deras trauma, sannolikt så sover dom sämre än Haga-mannen. Killen förtjänar ordentligt med pisk.
Citera
2015-08-23, 02:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
Faktum är ju att den minsta risken för återfall hade varit att sätta honom i sin hemstad - Umeå - där han är känd/igenkänd.
En ort där han är anonymare ger mer utrymme för att begå nya brott.
Citera
2015-08-23, 02:08
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Du tycker uppenbarligen att det är bra att människor tar lagen i egna händer. Hyllar våldsbrott på min ära... Ja, ja vi är ju olika. Jag är mer den fredliga typen som tycker att polisen och rättsapparaten ska sköta det.
Ponera att du har en fru. Hon blir våldtagen, sönderslagen och får ett öra avbitet. Gärningsmannen hamnar i fängelse, kommer ut efter några år. Du stöter på honom och får ett fritt läge, utan vittnen, att göra vad du vill. Tar du tillfället eller anser du att lagen har gjort sitt och allt är gott?
Citera
2015-08-23, 02:08
Medlem
Citat:
Faktum är ju att den minsta risken för återfall hade varit att sätta honom i sin hemstad - Umeå - där han är känd/igenkänd.

Suck...
Det finns ingen större eller mindre risk med denna man.
Han kommer att göra det igen.
Citera
2015-08-23, 02:09
Medlem
Citat:
Jaså, det var mer än jag visste att jag skrivit. Mig veterligen är det enda jag skrivit är att det är värre med brutalt våld som slår en människa sönder och samman är själva penetrationen. Jag har aldrig skrivit att det inte ska vara något straff vad gäller det senare. Det har du hittat på för att du inte förstår.

Jaså, tycker du att de ska gå fria. Ja då tycker vi olika.

Jag tycker tvärtom mot det du skriver i affekt, men jag tycker att brutal fysisk misshandel där offret slås sönder är ännu värre.

Jag har inte skrivit att våldtäktsmän ska gå fria. Men du har i flera inlägg skrivit att penetrationen och våldtäkten inte är så farlig och att misshandel minsann är värre och att det är misshandeln som skulle straffas i första hand och inte våldtäkten. Försök inte projicera över dina sjuka åsikter på mig.

Edit: Följande har du bland annat producerat i tråden:
Du menar att 99, 99 % av alla våldtäkter ger allvarliga fysiska skador jämförligt en grov misshandel där offret blir sönderslaget. Tror att du får leta vidare för att komma ur din förnekelse. Men om det skulle vara så behöver vi ju inte bry oss om själva den sexuella delen eftersom den tycks vara dig oväsentlig. Då är det alltså enbart det fysiska inslaget och då kan vi ju kalla det misshandel i stället.

och:

Jag försvara inte honom och fysiskt våld av allvarlig art är fysiskt våld av allvarlig art oavsett om det sker vid ett sexuellt eller icke-sexuellt övergrepp. Det är bara det att de allra flesta tycks uppfatta de sexuella som värre än det fysiskt brutala.

På vilket sätt ska man tolka detta ordbajseri menar du? Du trivialiserar våldtäkten och menar att det är misshandeln som ska bestraffas och inte våldtäkten. Så tolkar i vart fall jag ditt dravel.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-08-23 kl. 02:14.
Citera
2015-08-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte bra alls. Även om det var väntat och förståeligt (även om jag inte tror det var ett brottsoffer som höll i golfklubban). Men vi kan inte acceptera hämndkultur här i Sverige. Vi är väl inte Albanien heller. Efter avtjänat straff ska man i möjligaste mån ha klarat av sin skuld till samhället.

Inte än... men snart så.

Vad jag inte accepterar i Sverige är mjukislinjen där kriminellt slödder slipper ut ur fängelset efter 2/3 av straffet bara dessa har skött sig bra. Innan någon blir villkorligt frigiven så skall man ta hänsyn till brottslingens kriminella handlingar, är de grova vilket Hagamannens våldtäktsturné är, så kan man gott sitta av hela straffet.

Eller vad hade alla andra sagt ifall Anders Breivik beviljades villkorlig frigivning? Mörda nästan 100 pers och släpps ut efter 14,5 år? Är detta godtagbart när själva tanken med fängelser är att skydda medborgarna ifrån slöddret?

Ifall inte vi tar tag i brottsligheten ordentligt så kommer pöbeln att ta lagen i egna händer, förr eller senare. Maffian gör ju det alla redan, dödar ökända idioter så som Anders Eklund och Hagamannen, eftersom dessa får ett pris på sitt huvud.

Vilket påminner mig bara om förra veckans händelse, ett brinnande kors utanför ett asylboende. Kommer Sverige med tiden att få en svensk version av Ku Klux Klan? Eller finns det redan här kanske?

Folk som på allvar tar lagen i egna händer, lynchmobbar och KKK-liknande rörelser m.m. är inget annat än ett resultat av mycket hög brottslighet i kombination med ett extremt dåligt, byråkratiskt och korrupt rättsväsende.

Är lynchmobbar vad som krävs för att kriminella idioter -som utgör en fara för alla människor i vårt samhälle- skall rätta sig in i ledet?
Citera
2015-08-23, 02:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakteligen
Jösses, börjar ditt sinne klappa ihop?
Att våldtäkt utan penetration men med våld är värre än våldtäkt med penetration men utan våld. Börjar det bli mycket att hålla reda på eller?

Nej då, men det är en hel del inkompetenta skribenter som påstår att jag har den ena och andra åsikten som jag inte har eller att jag skrivit sådant jag inte skrivit.

Det där har jag skrivit: är du av en annan uppfattning?

Citat:
Hagamannen våldtog och slog, så egentligen vet jag inte varför du har hamnat i den här diskussionen, men antar att du knappast förstår det heller.

Väldigt enkelt. Väldigt många tycker rent instinktivt, utan att kunna förklara varför, att just den sexuella delen i en våldtäkt är det värsta brottet som finns. eftersom NL gjort sig skyldig till ett flertal våldtäkter, varav flera har tydliga våldsinslag, påpekade jag att det är just våldet som är det värsta. Det fick den följden att flera argumenterade mot mig och vill till på köpet försöka få det att verka som om jag menade att våldtäkter inte skulle ha något straffvärde och några menade att jag förmodligen själv var våldtäktsman.

Citat:
Har du något att backa upp ditt resonemang med eller är det bara ditt febriga sinne som snickrar ihop sådana här teser? Släpp sargen nu.

Backa upp, det är en åsikt och jag har inte hört någon som kunnat komma med motargument. De som försökt har hävdat att det också finns våld i varje våldtäkt. Det är ju dock en helt annan fråga. Om det finns våld är det våld.

Jag har ingen tanke på att förringa någons smärta, oavsett vilket brott det handlar om, men står fast vid att det är värre att bli brutalt sönderslagen än att bli oönskat penetrerad. Båda är dock förkastliga och jag önskar att det inte fanns något av dessa.
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-08-23 kl. 02:16.
Citera
2015-08-23, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Precis! Tänk på offren och deras trauma, sannolikt så sover dom sämre än Haga-mannen. Killen förtjänar ordentligt med pisk.
Hårda metoder brukar ha en omvänd effekt och göra galna människor ännu mer galna. Ju mer kränkt man blir.... Ja du förstår.
Citera
2015-08-23, 02:13
Medlem
reruces avatar
Citat:

Tror inte alls att det är som du skriver. Jag tror inte att våldtäktsmän våldtar mindre bara för att dom blir igenkända när dom vistas på allmän plats. Det skulle säkert kunna bli svårare för honom att vara på allmän plats och det borde ju minska återfallsrisken rimligen. Fast jag tror nog att, får han ett återfall så har platsen mindre betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in