Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Inte bra alls. Även om det var väntat och förståeligt (även om jag inte tror det var ett brottsoffer som höll i golfklubban). Men vi kan inte acceptera hämndkultur här i Sverige. Vi är väl inte Albanien heller. Efter avtjänat straff ska man i möjligaste mån ha klarat av sin skuld till samhället.
Inte än... men snart så.
Vad jag inte accepterar i Sverige är mjukislinjen där kriminellt slödder slipper ut ur fängelset efter 2/3 av straffet bara dessa har skött sig bra. Innan någon blir villkorligt frigiven så skall man ta hänsyn till brottslingens kriminella handlingar, är de grova vilket Hagamannens våldtäktsturné är, så kan man gott sitta av hela straffet.
Eller vad hade alla andra sagt ifall Anders Breivik beviljades villkorlig frigivning? Mörda nästan 100 pers och släpps ut efter 14,5 år? Är detta godtagbart när själva tanken med fängelser är att skydda medborgarna ifrån slöddret?
Ifall inte vi tar tag i brottsligheten ordentligt så kommer pöbeln att ta lagen i egna händer, förr eller senare. Maffian gör ju det alla redan, dödar ökända idioter så som Anders Eklund och Hagamannen, eftersom dessa får ett pris på sitt huvud.
Vilket påminner mig bara om förra veckans händelse, ett brinnande kors utanför ett asylboende. Kommer Sverige med tiden att få en svensk version av Ku Klux Klan? Eller finns det redan här kanske?
Folk som på allvar tar lagen i egna händer, lynchmobbar och KKK-liknande rörelser m.m. är inget annat än ett resultat av mycket hög brottslighet i kombination med ett extremt dåligt, byråkratiskt och korrupt rättsväsende.
Är lynchmobbar vad som krävs för att kriminella idioter -som utgör en fara för alla människor i vårt samhälle- skall rätta sig in i ledet?